Gå til innhold

Hjelp, jeg er så perfeksjonistisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Ninnei
Skrevet

Klarer aldri bli fornøyd. Tenker altfor mye på hvordan ting ser ut. Meg, mannen, barna mine må til enhver tid se velstelt og velkledd ut. Helst skulle vi være helt perfekte av utseende også før jeg blir fornøyd. Huset må være ryddig og ha det siste innen interiør. Jobben må gjøres så perfekt at jeg får prestasjonsangst. Det blir lite plass til glede og avslapning når det er sånn. Osv osv...

Hvordan kan man bli mindre perfeksjonistisk og hva kommer det av, egentlig?

Skrevet

Det kan være greit å huske på et par ting:

-Det er ikke lommer i likskjorta

-Du får ingenting med deg når du dør

-At folk flest driter i hvordan du har det, og hvordan du ser ut.

-Døde ting er nettopp, døde ting, og de elsker deg ikke tilbake.

-At om hundre år er allting glemt

-Ingen liker perfekte mennesker...

(huff - her var det ikke mye trøst å få ;)

Gjest LucySky
Skrevet

Du er vel usikker og redd for hva andre skal syns om deg, da.

Pass deg så det ikke går for mye ut over ungene dine!

Mora mi var sånn. "Skal du gå ut i de buksene, de er jo så stygge/trange/korte/lange/du kler dem ikke/skitne

- hva tror du folk tenker om deg da!"

Mens det hun var redd for, var om noen skulle tenke om henne at hun ikke hadde velkledde døtre.

Det ødela faktisk veldig for oss, preget oss og preger oss ennå.

Du hadde vel en streng mor/far, da, eller så følte du at de aldri ble helt fornøyd med deg.

Man har en tendens til å gjenta feilene fra sin egen barndom, desverre.

Det hjelper med litt sjølinnsikt, men det tar sin tid, da.

Kizza1365380506
Skrevet

Du må bare snakke med deg selv. Hvorfor gjør du det? Er det fordi man skal like deg? Er du redd for å bli kritisert eller at folk skal snakke bak ryggen på deg. Vel så la dem. Like de deg ikke om du har det rotet, ungene er skitne eller håret ditt skulle vært klippt så er de heller ikke noe å ta vare på.

Sånn tenkte jeg. Og jeg har ikke mistet noen venner! Men det er kanskje litt vel rotete her nå da. Kan ikke ha full dags jobb, unger, hobby og klare å ha alt på G. Jeg gikk iallefall rett i fellen. Bang der var veggen.

Skrevet

Sleng bena på bordet og tenk på at støvet der borte ikke synes når sola står sånn og ikke slik.

Gjest engel 49+
Skrevet

Iaktta noen som har et avslappet forhold til slike ting. Se hvor fint de har det med seg selv og livet. Hvor enkelt de innretter seg.

Skap din egen hverdag, Det vil folk ha mer respekt for enn all strebingen din! Lykke til, det tar litt tid å snu! :)

Skrevet

"To search for perfection, is all very well, but to look for a heaven is to live here in hell"

Hva er det verste som kan skje om dere går på jobb/barnehage/skole med en kaffeflekk på ermet en dag?

Gjest engel 49+
Skrevet

"To search for perfection, is all very well, but to look for a heaven is to live here in hell"

Hva er det verste som kan skje om dere går på jobb/barnehage/skole med en kaffeflekk på ermet en dag?

hmm... Hvor har du det ordtaket fra? Det var ikke så dumt, det.....

Skrevet

Det kan være greit å huske på et par ting:

-Det er ikke lommer i likskjorta

-Du får ingenting med deg når du dør

-At folk flest driter i hvordan du har det, og hvordan du ser ut.

-Døde ting er nettopp, døde ting, og de elsker deg ikke tilbake.

-At om hundre år er allting glemt

-Ingen liker perfekte mennesker...

(huff - her var det ikke mye trøst å få ;)

Ikke mye til trøst, men det er faen så sant:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...