Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spørrsmålet gjelder en jente på 15,5 år som på rtg igår fikk konstatert en tumor i ryggen. Hun har kjent ryggsmerter og oppsøkte derfor lege. Skal innlegges gyn.avd. om noen dager. Hun er svært engstelig for at dette kan være ondartet,men hvilke andre muligheter finnes? Kan unge jenter få godartede svulster? Usikkerheten og ventetiden er vanskelig.Jeg håper på snarlig svar.På forhånd takk. Hilsen Helga

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18431-tumor-hos-15-%C3%A5r-gammel-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En tumor i ryggen eller i underlivet??

Siden hun skal på en gynekologisk avdeling er det vel en cyste på eggstokken? Jeg kan ikke uttale meg om hva slags tumor det kan være, men de godartede er langt de vanligste, f.eks. vanncyster eller 'tvillingecyster'. Jeg skjønner at dere engster dere, men selv om man fjerner den ene eggstokken har man en i reserve og omtrent samme mulighet for senere graviditet. Fortell hva man finner ved operasjonen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...