Gå til innhold

Hva skjer med vaselin?

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83
Skrevet

Hva skjer med vaselin man smører på kroppen? Det blir jo faktisk borte. Fra hudens overflate, i alle fall.

Om det trekker inn i kroppen, kan det vel ikke være så bra å bruke det, i og med at vaselin er et petroleumsprodukt?

Gjest Drama putra
Skrevet

Vaselin i ren form virker som en tett hinne på huden og opptas ikke. Forsøk viser at vaselinen emulgert i vann tas opp i huden, går via lymfekanaler, skilles ut gjennom tarmen og hindrer opptagelsen av fettoppløselige vitaminer.

Vet ikke helt om jeg kan ta ansvar for denne påstanden, men jeg har notert det en gang i tida fra et eller annet sted, muligens en mijøblekke. Konsekvenser vet jeg ikke noe om.

Men en merkelig virkning er at jenter som har fått smurt vaselin i ansiktet som barn får en tynn, lys merkelig hårvekst i ansiktet som voksne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...