Gå til innhold

133% lønn pinseaften...

Anbefalte innlegg

Gjest glaice
Skrevet

Skal jobbe i morgen, er det noen som vet når på dagen 133% helligdagstillegget begynner? Klokkeslett...

Deilig med ekstra betalt...

Gjest faen, pinse nå igjen?
Skrevet

Er det pnse i korgen? Hva betyr det, stenger butikkene tidligere??

Gjest prust
Skrevet

Er det pnse i korgen? Hva betyr det, stenger butikkene tidligere??

Alle butikker er stengt på mandag. Tirsdag er det 17. mai. Så du må handle inn det du skal ha i dag eller i morgen!

Gjest Persille
Skrevet

Pinseaften er ikke helligdag - da hadde alt vært stengt.

Om du får det samme tillegget juleaften, nyttårsaften og påskeaften - så er det jo bare å sjekke når det starter?

Men ellers kan jeg aldri tenke meg at du får tillegg for pinseaften, det er en helt vanlig lørdag.

Skrevet

Om du får det samme tillegget juleaften, nyttårsaften og påskeaften - så er det jo bare å sjekke når det starter?

Men ellers kan jeg aldri tenke meg at du får tillegg for pinseaften, det er en helt vanlig lørdag.

Joda, pinseaften er det helligdagstillegg fra kl 12.

Det samme for nyttårs-, påske- og julaften.

Gjest glaice
Skrevet

Slapp av, snusfornuftige Persille! Pinseaften har 133% fra kl 12.00, sjekket med kommunen. Det er vel det samme om det er helligdag eller ikke, spørsmålet mitt var når 133% begynte!

Det er 133% på julaften kveld også, selvom det ikke er helligdag, sett deg inn i ting før du svarer spydig! - og tar feil!

Gjest Persille
Skrevet

Slapp av, snusfornuftige Persille! Pinseaften har 133% fra kl 12.00, sjekket med kommunen. Det er vel det samme om det er helligdag eller ikke, spørsmålet mitt var når 133% begynte!

Det er 133% på julaften kveld også, selvom det ikke er helligdag, sett deg inn i ting før du svarer spydig! - og tar feil!

For det første var jeg ikke spydig - jeg var bare usikker på om du fikk helligdagslønn for dager før helligdager. For det andre skrev jeg under at dersom det er slik, så er det vel på samme måte som juleaften etc, dersom du husket hvilket klokkeslett det begynner da.

Jeg skrev også at dersom du ikke får tillegg for nevnte dager - så kan jeg ikke tenke meg at du får det for pinseaften heller. Jeg skrev ikke at det ikke var slik i det hele tatt.

Innlegget mitt var heller ikke fullt av utropstegn og lite hyggelige bemerkninger - så jeg ser ingen grunn til at du skal svare slik som du gjør.

Du skrev ingenting om hvor du jobber heller - og det er faktisk ikke alle steder det er slike tillegg. Jobben min har det f.eks. ikke, da er alle slike "aftener" helt vanlige arbeidsdager - dog noe kortere enn ellers.

Kan ikke helt se at du kan avgjøre om jeg er "snusfonuftig" eller ikke gjennom svaret mitt heller - men deg om det.

Gjest Persille
Skrevet

Joda, pinseaften er det helligdagstillegg fra kl 12.

Det samme for nyttårs-, påske- og julaften.

Innimellom skulle jeg ønske jeg hadde en jobb med slike tillegg - må jo være fantastisk :)

Hos oss er det flat lønn uansett, vi får ikke engang overtid. Med lønnen er prestasjonsbasert da - så mer jobbing tilsvarer som gjernest høyere lønn likevel.

Skrevet

Innimellom skulle jeg ønske jeg hadde en jobb med slike tillegg - må jo være fantastisk :)

Hos oss er det flat lønn uansett, vi får ikke engang overtid. Med lønnen er prestasjonsbasert da - så mer jobbing tilsvarer som gjernest høyere lønn likevel.

Hos oss er det stengt og den stakkaren som har arbeidslørdag pinseaften må jobbe inn 2 timer! Den som har arbeidslørdag på påskeaften får fri uten å måtte innarbeide noe! Det er urettferdig det.

Skrevet

Mange yrker med slike tillegg er innen helsesektoren fx, som fra før har dårlige lønninger. Har man flat lønn uten overtidsbetaling så har man gjerne et helt annet lønnsnivå. Så ingen grunn til misunnelse :-)

Gjest bebba
Skrevet

Alle butikker er stengt på mandag. Tirsdag er det 17. mai. Så du må handle inn det du skal ha i dag eller i morgen!

Når stenger butikkene i morgen?

Gjest prust
Skrevet

Aner ikke. Vi skal reise til Vestlandet i morgen.

Skrevet

Kl 16 i vår Kiwi-butikk i alle fall.

Gjest glaice
Skrevet

For det første var jeg ikke spydig - jeg var bare usikker på om du fikk helligdagslønn for dager før helligdager. For det andre skrev jeg under at dersom det er slik, så er det vel på samme måte som juleaften etc, dersom du husket hvilket klokkeslett det begynner da.

Jeg skrev også at dersom du ikke får tillegg for nevnte dager - så kan jeg ikke tenke meg at du får det for pinseaften heller. Jeg skrev ikke at det ikke var slik i det hele tatt.

Innlegget mitt var heller ikke fullt av utropstegn og lite hyggelige bemerkninger - så jeg ser ingen grunn til at du skal svare slik som du gjør.

Du skrev ingenting om hvor du jobber heller - og det er faktisk ikke alle steder det er slike tillegg. Jobben min har det f.eks. ikke, da er alle slike "aftener" helt vanlige arbeidsdager - dog noe kortere enn ellers.

Kan ikke helt se at du kan avgjøre om jeg er "snusfonuftig" eller ikke gjennom svaret mitt heller - men deg om det.

Sorry! jeg tar tilbake mine ord! synd for deg at ikke du får tillegg...

Gjest gladiol
Skrevet

Mange yrker med slike tillegg er innen helsesektoren fx, som fra før har dårlige lønninger. Har man flat lønn uten overtidsbetaling så har man gjerne et helt annet lønnsnivå. Så ingen grunn til misunnelse :-)

Jeg blir litt forundret hver gang det blir nevnt de dårlige lønningene i helsesektoren.

Argumentet kan jo være mye kvelds og helgejobbing, men for mange kan jo dette være gode tider å jobbe på.

Synes ikke det er dårlig med en timelønn på ca.140,- kv/n tillegg på ca. 40,- og helg ca. kr 20,-

(Da er det snakk om personer uten høyskole utdannelse.)

Da er det verre for industri og bensinstasjons ansatte som ligger ca. kr 30,- under pr. time og med langt dårligere tillegg.

Skrevet

Jeg blir litt forundret hver gang det blir nevnt de dårlige lønningene i helsesektoren.

Argumentet kan jo være mye kvelds og helgejobbing, men for mange kan jo dette være gode tider å jobbe på.

Synes ikke det er dårlig med en timelønn på ca.140,- kv/n tillegg på ca. 40,- og helg ca. kr 20,-

Da er det verre for industri og bensinstasjons ansatte som ligger ca. kr 30,- under pr. time og med langt dårligere tillegg.

Gjennomsnittlig industriarbeiderlønn er høyere enn gjennomsnittlig helsesektor-lønn - det er jeg ganske sikker på.

Bensinstasjon- og butikkansatte er vel begge lavtlønte yrkesgrupper. Jeg vet lite om hvilke tillegg man evt. har for ubekvem arbeidstid der.

Akkurat slike tillegg er nok gunstigere i offentlig sektor enn privat, vil jeg tro.

Skrevet

Assistenten min tjener 114 kr timen. Synes ikke det er så veldig bra. Idag tjente hun 284 kr timen, det hjelper sikkert på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...