Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei jeg er snart 44 år og er gravid med mitt 6. barn,(hvis alt går bra).Jeg er ikke så mye på vei.Men det jeg lurer på er jeg er så utrolig slapp, det er greit at jeg er trøtt,men veldig slapp,og har fått utslett framme på begge lårene som klør når jeg klør på det,og i tillegg så har jeg fått vondt under venstre fot,,det kjennes som det er inni foten,under i nærheten av hælen. Har dette noe med graviditeten å gjøre?, jeg fikk også litt vodt i halsen ,og er små forkjølet,kan jeg være smittet av toksoplasmose?. har ikke opplevd slikt før når jeg har vært gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184406-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-eldre-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest grattis foresten!

Mener å huske at toxo ikke nødvendigvis gir mor noen symptomer i det hele tatt. Det er forøvrig så skjeldent at jeg tviler det er det.

Høres nesten ut som du reagerer allergisk mot noe...? Kan du komme på å ha spist noe du vanligvis ikke gjør i det siste? Eller kanskje svangerskapet gjør at du reagerer annerledes på mat du ellers kan spise.

Hør med legen du!

Trine Endsjø, jordmor

Det er som du er inne på, veldig vanlig å føle seg litt slapp og sliten tidlig i svangerskapet. De fleste trenger mere søvn og orker ikke så mye som vanlig. Det du beskriver kan jeg imidlertid ikke se at kan ha så stor relevans til svangerskapet. Svangerskapskløe er jo et fenomen, men det dukker sjelden opp så tidlig i svangerskapet. At du har vondt under foten, kan jeg heller ikke finne noen grei forklaring på. Toksoplasmose kan iblant gi influenslignende symptomer, men ikke slik du beskriver. Jeg synes helt klart at du bør få en time hos din lege så du kan bli litt nærmere undersøkt, kanskje ved hjelp av noen blodprøver. Jeg ønsker deg lykke til videre og god bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...