Gå til innhold

Å binde seg til et firma med et produkt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bundet meg til Tiscali, først for et år, så et år til, og så enda et år. Sist gang nå i høst. Så får vi beskjed om at Telenor har kjøpt de opp, og at vi blir da Telenor-kunder.

Kan de da kreve at vi fortsatt skal være bundet til dem? For det første så må vi betale mer per mnd. Men det sier de selvsagt ikke, de setter ned prisen med 30 kr, og så må vi betale 60 kr i tilleggsavgift fordi vi ikke har fasttelefon. For det andre innfører de den helvetes jævla møkka-oppringningsprogrammet, hele poenget med å ha fast tilkobling er jo å være tilkoblet konstant, ikke måtte ringe opp hver gang man slår på pcen. (sukk og stønn)

Dessuten har vi to pcer, har hørt at det ikke er like enkelt å få to pcer på nett med Telenor som Tiscali, er det noen som vet noe om det? Nå bruker vi router, tidligere var pcen min koblet gjennom pcen til sambo...

Men altså. Kan de kreve at vi skal være kunder ut bindingstida som vi bandt oss til hos Tiscali?

Gjest Drama putra
Skrevet

Du sender brev og sier opp abonnementet etter bindingen er gått ut. Hvis du har oppsigelsetid, må du sende oppsiegelsen f eks 1 mnd før utløp av binding.

Jeg tror det fins flere som ikke krever ekstra hvis du ikke har telefon.

Oppringingswprogram er bare nødvendig for de som har 1 GB nedlastingsgrense.

Du kan koble til så mange PCer du vil (mest vanlig er 32 stk maks på trådløs og 1024 i tillegg via Ethernet LAN i ruteren) til alle abonnement: ISDN, telefon (POT), ADSL og SDSL. Det er ruteren som bestemmer. Ruteren kan også logge inn automatisk for deg (PPPOE).

Skrevet

Du sender brev og sier opp abonnementet etter bindingen er gått ut. Hvis du har oppsigelsetid, må du sende oppsiegelsen f eks 1 mnd før utløp av binding.

Du kan koble til så mange PCer du vil (mest vanlig er 32 stk maks på trådløs og 1024 i tillegg via Ethernet LAN i ruteren) til alle abonnement: ISDN, telefon (POT), ADSL og SDSL. Det er ruteren som bestemmer. Ruteren kan også logge inn automatisk for deg (PPPOE).

Jeg kjenner flere uten nedlastingsgrense som har oppringningsprogram hos Telenor.

Så jeg er nødt til å holde avtalen om at jeg er bundet til oktober, når de ikke holder avtalen, selger hele bedriften og setter opp prisen?

Gjest Drama putra
Skrevet

Jeg kjenner flere uten nedlastingsgrense som har oppringningsprogram hos Telenor.

Så jeg er nødt til å holde avtalen om at jeg er bundet til oktober, når de ikke holder avtalen, selger hele bedriften og setter opp prisen?

De kan ikke lovlig sette OPP prisen i bindingsperioden. Det ville vært litt for frekt. Er det lenger enn et år, er det mulig at de kan sette opp med konsumprisindeksen, men den tror jeg er gått ned.

Gjest Drama putra
Skrevet

Oppringingsprogrammet henger igjen fra gamle dager. Nå brukes andre metoder for kontroll.

Skrevet

De kan ikke lovlig sette OPP prisen i bindingsperioden. Det ville vært litt for frekt. Er det lenger enn et år, er det mulig at de kan sette opp med konsumprisindeksen, men den tror jeg er gått ned.

Nei, de lurer seg unna og setter NED prisen, men vi må betale en tileggsavgift, sånn at vi må betale mer per mnd.

Det står i mailen jeg fikk nå nettopp at de sender oss cd med oppringningsprogram i løpet av sommeren.

JEG VIL IKKE HA OPPRINGNINGSPROGRAM!!!!!!! (tror kanskje ikke Telenor hører meg, men det er ikke deg jeg roper til altså...)

Skrevet

Se om du kan finne igjen avtalen dere har med Tiscali, og finles den. Har du lest det som står på Tiscali sine sider forresten? http://www.tiscali.no/telenor/adslfaq.php

Kanskje kan dere komme ut av det hele før tiden - jeg er ikke sikker. Evt. hør med forbrukerrådet, kanskje de vet?

Gjest Drama putra
Skrevet

Nei, de lurer seg unna og setter NED prisen, men vi må betale en tileggsavgift, sånn at vi må betale mer per mnd.

Det står i mailen jeg fikk nå nettopp at de sender oss cd med oppringningsprogram i løpet av sommeren.

JEG VIL IKKE HA OPPRINGNINGSPROGRAM!!!!!!! (tror kanskje ikke Telenor hører meg, men det er ikke deg jeg roper til altså...)

Det er ikke sikkert du trenger det. Prøv å koble til med bare LAN. Tilkoblingsveiviser for internettilkobling.

Sett epostprogram og nettleser til å bruke LAN, se om det går. Jeg tror det. Hvis ikke, er det bare å fortsette med oppringing.

Skrevet

Se om du kan finne igjen avtalen dere har med Tiscali, og finles den. Har du lest det som står på Tiscali sine sider forresten? http://www.tiscali.no/telenor/adslfaq.php

Kanskje kan dere komme ut av det hele før tiden - jeg er ikke sikker. Evt. hør med forbrukerrådet, kanskje de vet?

Avtalen mellom oss og Tiscali ja, hvor tror du jeg har den da? ;) For jeg aner ikke. Og på tiscali-sidene har de jo bare lagt opp til at Telenor tar over nå...

Skrevet

Det er ikke sikkert du trenger det. Prøv å koble til med bare LAN. Tilkoblingsveiviser for internettilkobling.

Sett epostprogram og nettleser til å bruke LAN, se om det går. Jeg tror det. Hvis ikke, er det bare å fortsette med oppringing.

Ja, får se om vi fortsatt er kunder da, når de begynner med oppringning.

Gjest Drama putra
Skrevet

De sier her nå at hun hadde Tisacali og Tiscali har 3 mnd oppsigelse. Bindingen var gått ut. Luringen sendte epost til Tiscali og påsto hun hadde sagt det opp for 4 mnd siden og lurte på når de skulle koble fra linja? Det gikk! Ellers måtte hun betalt for 3 mnd til etter at hun hadde flytta.

Skrevet

Avtalen mellom oss og Tiscali ja, hvor tror du jeg har den da? ;) For jeg aner ikke. Og på tiscali-sidene har de jo bare lagt opp til at Telenor tar over nå...

Jojo, men det ER faktisk svar på en del av de tingene du lurer på der da.

Skrevet

Blant annet så står det at det ikke er før i sommer/høst dere går over til å bli Telenor-kunder. Så da nærmer det seg jo bindingstidens utløp uansett.

Da kan dere i alle fall bytte over til NGT eller andre ADSL-leverandører :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Oppringingswprogram er bare nødvendig for de som har 1 GB nedlastingsgrense."

Dette er selvsagt tøv! For det første er det nå lenge siden det var grense på hvor mye man kunne laste ned hos Telenor, for det andre kjører de oppringing på alle ADSL-kunder. Selv har jeg omgått dette ved å installere en router.

Har flere maskiner koblet til samme forbindelse via denne routeren.

Jeg tror dessuten Åsemor kan si opp abonnementet sitt når hun nå har fått en annen leverandør, eller i alle fall kreve samme prisen som hun hadde med Tiscali i bindingstiden.

Gjest Drama putra
Skrevet

Dette er selvsagt tøv! For det første er det nå lenge siden det var grense på hvor mye man kunne laste ned hos Telenor, for det andre kjører de oppringing på alle ADSL-kunder. Selv har jeg omgått dette ved å installere en router.

Har flere maskiner koblet til samme forbindelse via denne routeren.

Jeg tror dessuten Åsemor kan si opp abonnementet sitt når hun nå har fått en annen leverandør, eller i alle fall kreve samme prisen som hun hadde med Tiscali i bindingstiden.

Tøv?

Men du skriver jo akkurat det samme som jeg mener.

Innloggingen fungerer (paralellt) selv på en LAN forbindelse for at gamle kunder ikke skal få problemer hvis de stenger for innlogging, og at de skal slippe å bytte ut alle bruksanvisningene.

Skrevet

Oppringingsprogram høres jo helt idiotisk ut, da. Har du ikke ruter på det abo. du har nå da? Når jeg valgte Telenor for noen mnd. siden, så fikk jeg med en kombinert ruter/adsl modem.

".............................."

Skrevet

Oppringingsprogram høres jo helt idiotisk ut, da. Har du ikke ruter på det abo. du har nå da? Når jeg valgte Telenor for noen mnd. siden, så fikk jeg med en kombinert ruter/adsl modem.

".............................."

Ja, og det er derfor jeg blir så provosert, hvorfor i huleste må de bruke et oppringningsprogram når det er både unødvendig og idiotisk? Og hvorfor sier de at prisen går ned når vi må betale mer?

Men men... skal vel overleve dette og, noen mnd med telenor i mitt liv skal vel gå bra ;)

Gjest Drama putra
Skrevet

Ja, og det er derfor jeg blir så provosert, hvorfor i huleste må de bruke et oppringningsprogram når det er både unødvendig og idiotisk? Og hvorfor sier de at prisen går ned når vi må betale mer?

Men men... skal vel overleve dette og, noen mnd med telenor i mitt liv skal vel gå bra ;)

Med så mange tusen kunder skal det ikke noe til å få omsetningen opp et par hundre tusen kroner med noen småtriks. Prinsipp: går det så går det.

De er til og med så frekke at de krever nye 12 mnd binding om du flytter abonnementet. Det får du ikke beskjed om, så det er trolig ikke lovlig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tøv?

Men du skriver jo akkurat det samme som jeg mener.

Innloggingen fungerer (paralellt) selv på en LAN forbindelse for at gamle kunder ikke skal få problemer hvis de stenger for innlogging, og at de skal slippe å bytte ut alle bruksanvisningene.

Det jeg mente var tøv var følgende:

Det var dette jeg siterte fra innlegget ditt og kommenterte. Det du skrev der er direkte feil.

Telenor har hatt samme type pålogging til alle hele tida, det har aldri vært noen forskjell på de som hadde 1 GB nedlasting og f.eks meg som hadde 30 GB.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har du eldre versjon av Windows, f.eks 98SE? Med ME eller XP trenger du ikke noe ekstra oppringingsprogram, nemlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...