Åsemor Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Skrevet 13. mai 2005 Har du eldre versjon av Windows, f.eks 98SE? Med ME eller XP trenger du ikke noe ekstra oppringingsprogram, nemlig. Jeg har jo ikke testet dette, siden omleggingen ikke skjer før til sommeren. Men i mailen jeg fikk står det at de sender ut cd med oppringningsprogram til alle gamle tiscali-kunder, fordi man må ha det med telenor... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Med så mange tusen kunder skal det ikke noe til å få omsetningen opp et par hundre tusen kroner med noen småtriks. Prinsipp: går det så går det. De er til og med så frekke at de krever nye 12 mnd binding om du flytter abonnementet. Det får du ikke beskjed om, så det er trolig ikke lovlig. "De er til og med så frekke at de krever nye 12 mnd binding om du flytter abonnementet." Da behandler de i så fall ikke alle kunder likt. Svigerinna mi flytta fra en kommune til en annen rundt nyttår og fortsatte på samme bindingstida, samme oppkoblings-ID og passord. All forandring ble gjort i sentralen. Svigerinna mi plugga bare maskinen inn i veggen og var pålogga som før. En annen sak er at det kosta henne dyrt å flytte abonnementet, men det har ikke noe med bindingstid å gjøre. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Jeg har jo ikke testet dette, siden omleggingen ikke skjer før til sommeren. Men i mailen jeg fikk står det at de sender ut cd med oppringningsprogram til alle gamle tiscali-kunder, fordi man må ha det med telenor... Ikke om du har XP. Jeg også fikk CD, men jeg satte opp forbindelsen i kontrollpanelet på et halvt minutt og var på nettet før installatøren som sto ved sida av fikk ringt opp sentralen for å sjekke om jeg hadde forbindelse. 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Skrevet 13. mai 2005 Ikke om du har XP. Jeg også fikk CD, men jeg satte opp forbindelsen i kontrollpanelet på et halvt minutt og var på nettet før installatøren som sto ved sida av fikk ringt opp sentralen for å sjekke om jeg hadde forbindelse. flott! 0 Siter
Gjest Drama putra Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 "De er til og med så frekke at de krever nye 12 mnd binding om du flytter abonnementet." Da behandler de i så fall ikke alle kunder likt. Svigerinna mi flytta fra en kommune til en annen rundt nyttår og fortsatte på samme bindingstida, samme oppkoblings-ID og passord. All forandring ble gjort i sentralen. Svigerinna mi plugga bare maskinen inn i veggen og var pålogga som før. En annen sak er at det kosta henne dyrt å flytte abonnementet, men det har ikke noe med bindingstid å gjøre. Har et brev her med beskjed om at abonnementet er flyttet og at det er nye 12 mnd binding. Etter at det er flyttet 15.2.2003. Flytting av ADSL Gjør-Det-Selv Ny avtaleperiode på 12 mnd 0,-* Flytting av ADSL med montør Ny avtaleperiode på 12 mnd 1399,-* *Ved etablering eller flytting uten 12 måneder avtaletid kommer et tillegg på 1000 kr. http://privat.telenor.no/default.aspx?a=goPriserInternettEtableringogFlytting 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Har et brev her med beskjed om at abonnementet er flyttet og at det er nye 12 mnd binding. Etter at det er flyttet 15.2.2003. Flytting av ADSL Gjør-Det-Selv Ny avtaleperiode på 12 mnd 0,-* Flytting av ADSL med montør Ny avtaleperiode på 12 mnd 1399,-* *Ved etablering eller flytting uten 12 måneder avtaletid kommer et tillegg på 1000 kr. http://privat.telenor.no/default.aspx?a=goPriserInternettEtableringogFlytting Brevet ditt beviser ikke noen ting, det kommer antakeligvis an på hva slags avtale du går inn på ved flytting. Svigerinna mi fortsatte i alle fall den bindingsperioden hun var inne i allerede uten at den ble forlenget med en eneste dag. Jeg har hatt Telenor ADSL siden november/desember 2001, men har ikke hatt en eneste dag med binding. Nå skal heller ikke Åsemor flytte, hun har blitt påtvunget en ny leverandør fordi Tiscali har solgt kundene sine til Telenor. 0 Siter
nomen_necio Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Slik jeg vurderer det har Telenor begått et avtalebrudd. Abonnementsavtalen du i sin tid inngikk med Tiscali er du forpliktet til å fortsette ut bindingstiden. Telenor har ikke anledning til å endre vilkårene i avtalen. Det har de gjort med å innføre tilleggsavgift på 60 kr. Dessuten har de endret innholdet i tjenesten ved at du må ha et oppringingsprogram. Mitt forslag er at du kontakter Forbrukerrådet. Be om råd for hvordan du skal gå frem. Ser nemlig ikke bort fra at de handlingene som Telenor har begått, gir deg rett til å gå fra avtalen. Her må alt gjøres skriftlig, formelt og etter reglene skal du komme noen vei. Følg derfor anbefalingene til Forbrukerrådet. Hvor lang tid har du igjen av avtalen ? 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Slik jeg vurderer det har Telenor begått et avtalebrudd. Abonnementsavtalen du i sin tid inngikk med Tiscali er du forpliktet til å fortsette ut bindingstiden. Telenor har ikke anledning til å endre vilkårene i avtalen. Det har de gjort med å innføre tilleggsavgift på 60 kr. Dessuten har de endret innholdet i tjenesten ved at du må ha et oppringingsprogram. Mitt forslag er at du kontakter Forbrukerrådet. Be om råd for hvordan du skal gå frem. Ser nemlig ikke bort fra at de handlingene som Telenor har begått, gir deg rett til å gå fra avtalen. Her må alt gjøres skriftlig, formelt og etter reglene skal du komme noen vei. Følg derfor anbefalingene til Forbrukerrådet. Hvor lang tid har du igjen av avtalen ? Oktober tror jeg. Har visst misforstått oppringnings-programmet, det er visst en engangs-greie og ikke hver gang sånn som jeg har sett noen må gjøre. 0 Siter
nomen_necio Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Oktober tror jeg. Har visst misforstått oppringnings-programmet, det er visst en engangs-greie og ikke hver gang sånn som jeg har sett noen må gjøre. Ok. Da er kanskje ikke tiden lenger enn at du gidder å gjøre noe mer med det ? Så var det å finne seg en ny nettleverandør, da. Du finner en komplett liste på www.telepriser.no Så var det binding: så vidt jeg vet er det kun ett selskap som ikke forlanger binding: Tror det var Chess. Lykke til. 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Ok. Da er kanskje ikke tiden lenger enn at du gidder å gjøre noe mer med det ? Så var det å finne seg en ny nettleverandør, da. Du finner en komplett liste på www.telepriser.no Så var det binding: så vidt jeg vet er det kun ett selskap som ikke forlanger binding: Tror det var Chess. Lykke til. Nei, gidder nok ikke å lage noe bråk og styr, men å frese litt over Telenor her hjemme i stua, det gjør jeg. Skal ta en titt på linken din, vi blir nok ikke telenor-kunder så voldsomt lenge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.