Gå til innhold

Jeg er lei kjæresten min

Anbefalte innlegg

Gjest dokka som sitter i hylla

Jeg har en venn, kjæreste, knullekompis eller hva jeg skal kalle det. Han vil aldri overnatte hos meg, og jeg har aldri vært hjemme hos ham. Han besøker meg, og f.eks. i kveld ville han komme for kort besøk og så gå hjem mellom elleve og tolv. Han hadde tatt noen øl så jeg skulle hente han og kjøre han hjem igjen. Jeg sa nei, jeg var for trøtt og skulle legge meg. Jeg har kjent ham i et år, men vi har hatt lange pauser innimellom. Jeg er ordentlig tiltrukket av ham, og vil si at jeg er forelsket ellers ville jeg ikke fortsatt.

Jeg ønsker meg bare så inderlig at han kan overnatte og vi kan spise frokost sammen, og finne på noe dagen etter. Han vil ikke, og jeg forstår ikke hvorfor. Han sier at han ikke kan sove ordentlig andre steder enn hjemme, han snorker, han greier ikke å sove når andre sover ved siden av ham (mannen har vært gift to ganger, riktignok veldig kort begge gangene) osv.

Dette er ikke ordentlig for meg. Jeg vil noe mer. Jeg vil ha ham, men kan ikke få ham som jeg ha ham. Jeg vet at jeg ikke kan endre mennesker, og jeg vet utmerket at om noe har han sterkere følelser for meg enn jeg for ham. Jeg trodde i en periode at han bare var ute etter sex, men jeg vet nå at det er mer enn det. Jeg er i tvil, vil jeg ha det sånn eller skal jeg lete etter en som vil være sammen med på "orntli".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184443-jeg-er-lei-kj%C3%A6resten-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ønsker deg alt godt

det kan virke som han bare vil ha deg som en han kan reise til når han vil...

eller så kan det virke som han er veldig skeptisk og redd for å ødelegge noe.. kan jo hende det er en grunn til skilsmissene vet du,som han ikke vil si. kan hende det er noe ved ham som han ikke vil at du skal finne ut av, for at du da kanskje vil dumpe ham...? det kan være mange grunner..men jeg syns du bør sette hardt mot hardt, og enten få ham på glid, eller gjøre det slutt. for slik kan det jo ikke fortsette...

lykke til , og håper du finner ut av det:)

***klem***

det kan virke som han bare vil ha deg som en han kan reise til når han vil...

eller så kan det virke som han er veldig skeptisk og redd for å ødelegge noe.. kan jo hende det er en grunn til skilsmissene vet du,som han ikke vil si. kan hende det er noe ved ham som han ikke vil at du skal finne ut av, for at du da kanskje vil dumpe ham...? det kan være mange grunner..men jeg syns du bør sette hardt mot hardt, og enten få ham på glid, eller gjøre det slutt. for slik kan det jo ikke fortsette...

lykke til , og håper du finner ut av det:)

***klem***

Det er mye riktig i alt det du skriver. Skilsmissene har vært dramatiske for ham, og han er ikke ferdig med den siste. Han er vettskremt for at jeg ikke bryr meg om ham, eller at jeg ikke har følelser for ham. Det tok meg lang tid å forstå. Det er mye i hans liv som gjør at han er redd for avvisning hele tiden. Jeg er glad i han så derfor har jeg alltid tatt han igjen etter lange perioder hvor jeg har gjort det slutt eller han fordi han vil være før meg. Dette er ikke enkelt.

Gjest Ultimatum

Min første tanke når jeg leser innlegget ditt, er at han har noen som venter å han hjemme... Og derfor kommer han bare på kortere besøk og ikke vil overnatte.

Men, til din store glede (?) så er det jo et hull i den teorien at han gjerne vil at du kjører han hjem :-) Hadde han vært i et forhold hadde han vel ikke turt det...

Jeg har hatt venninner som har vært i lignende situasjoner.. Og jeg tror det du må gjøre er å tenke nøye gjennom hvordan du vil ha det og legge en plan for hvordan du skal forholde deg til han hvis han ikke kan tilby deg det du ønsker. Gi han et ultimatum, gi han valget også må du gjøre det du har bestemt deg for, hvis han velger å si nei. Ei av mine venninner fortalte at det var lettere å holde seg unna gutten det gjaldt, når hun hadde fortalt alle vennene sine at det var helt over. Andres forventninger til henne bidro til at hun klarte å holde seg unna. Tror det kan være lurt, hvis du er tøff nok... Det er jo et kjent røykesluttriks :-)

Jeg tror ikke det er sundt eller bra for deg å fortsette sånn som du gjør nå i lengden. Man kan aldri bli helt fornøyd og sjansen for at håpet ditt skal bli til virkelighet er vel kanskje ikke så veldig stor, og HVERTFALL ikke hvis du ikke stiller et ultimatum..

Min første tanke når jeg leser innlegget ditt, er at han har noen som venter å han hjemme... Og derfor kommer han bare på kortere besøk og ikke vil overnatte.

Men, til din store glede (?) så er det jo et hull i den teorien at han gjerne vil at du kjører han hjem :-) Hadde han vært i et forhold hadde han vel ikke turt det...

Jeg har hatt venninner som har vært i lignende situasjoner.. Og jeg tror det du må gjøre er å tenke nøye gjennom hvordan du vil ha det og legge en plan for hvordan du skal forholde deg til han hvis han ikke kan tilby deg det du ønsker. Gi han et ultimatum, gi han valget også må du gjøre det du har bestemt deg for, hvis han velger å si nei. Ei av mine venninner fortalte at det var lettere å holde seg unna gutten det gjaldt, når hun hadde fortalt alle vennene sine at det var helt over. Andres forventninger til henne bidro til at hun klarte å holde seg unna. Tror det kan være lurt, hvis du er tøff nok... Det er jo et kjent røykesluttriks :-)

Jeg tror ikke det er sundt eller bra for deg å fortsette sånn som du gjør nå i lengden. Man kan aldri bli helt fornøyd og sjansen for at håpet ditt skal bli til virkelighet er vel kanskje ikke så veldig stor, og HVERTFALL ikke hvis du ikke stiller et ultimatum..

Han er separert og kona er flyttet fra Norge. Hennes slektning bor hos ham i felles leilighet. Det han ikke ønsker er at familien skal få vite at han har en kjæreste, og det tror jeg på selvom jeg tenkte akkurat samme tankene som deg en periode at kanskje kona ventet hjemme. Jeg har fortalt venner at det er over, og så gått tilbake igjen med det resultatet at jeg har ikke fortalt venner om det. Dette er ikke enkelt, jeg er glad i ham.

Annonse

Det høres ut som om han har en gratis sjåfør og elskerinne i samme person. Han har det sikkert fint, men jeg tror ikke du har det så fint.

Jeg tar meg ikke betalt for å kjøre og hente, og det gjør ikke han heller. Han har ofte hentet meg forskjellige steder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...