Gå til innhold

Kommer for sent til avtaler

Anbefalte innlegg

Gjest Hastverk
Skrevet

Nå er jeg lei av å bestandig komme for sent til avtaler. Ofte kommer jeg løpende i siste minutt eller noen minutter senere. Vi har fleksitid på jobben, uten det vet jeg ikke hvordan det hadde gått. Hvordan kan jeg endre på den uvanen?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Om de som ALLTID kommer for sent, tenker jeg at de ikke har respekt for tiden til de som venter på dem...

Når det er sagt, så fint at du vil endre denne uvanen! Jeg tror planlegging er den eneste måten å klare å komme presis på. Planlegging med god margin. Ikke prøv å rekke det på minuttet, men planlegg å være der du skal være 5-10 minutter før. Har du en hektisk hverdag, så kan du ta en telefon du har utsatt lenge (f.eks) mens du venter :-)

Gjest Drama putra
Skrevet

Skal prøve å være løsningsorintert her.

Vil du egentlig ofre noe for å bli mer presis? Det du må ofre er tid du nå bruker til andre gjøremål, og du må ofre tid til å planlegge.

Eks : du skal på et møte i morgen kl 10. I dag skriver du ned når du må være klar og hva du skal gjøre før du skal dit. Dette kalles bevistgjøring, du fokuserer på det som skal skje FØR møtet, så det er gjort før du skal dit.

I min tid har jeg møtt mange bevisstløse, og har vært det mye selv. Ved å tenke hva som gikk galt, kan jeg nesten alltid si at planlegging manglet. Jeg glemte f eks å se når bussen gikk.

Gjest bæ bæ lille lam
Skrevet

Er akkurat lik. Det er slitsomt å alltid stresse. Uansett hvor god tid det begynner med så ender det med at jeg løper

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...