Gå til innhold

Refill - hva er vitsen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Refillflaskene/posene til både Palmolive og Lano såpene er kun *en* krone billigere enn de vanlige såpene..... hva er da vitsen å være miljøbevisst når du kan spare deg jobben å bytte pumpe/fylle i ny såpe ved å spandere en ekstra krone??

*sukk*

Gjest lille rosinen
Skrevet

Fordi at selv om du ikke sparer så mange kronene på å kjøpe refillalternativet så sparer du faktisk miljøet. Og DET burde vel være et mål i seg selv, syns du ikke? Både for andre samfunnsborgere deg selv og dine etterkommere.

Men jeg skal være enig i at forskjellen er for liten til å kunne gi god nok motivasjon til dem som ikke bryr seg så mye om å bevare miljøet rundt seg. Det er mange som må se resultater her og nå og helst i form av eget økonomisk utbytte.

Skrevet

Jeg har sett eksempler på at refillen er dyrere enn selve varen! Men jeg kjøper normalt refill om jeg finner det.

bugge -jenta
Skrevet

Er refillen billigere der du bor? Her koster refillen et par kroner mer. Da skal du være miljøbevisst for å begynne å klisse med refillen!

Bugge

Skrevet

Fordi at selv om du ikke sparer så mange kronene på å kjøpe refillalternativet så sparer du faktisk miljøet. Og DET burde vel være et mål i seg selv, syns du ikke? Både for andre samfunnsborgere deg selv og dine etterkommere.

Men jeg skal være enig i at forskjellen er for liten til å kunne gi god nok motivasjon til dem som ikke bryr seg så mye om å bevare miljøet rundt seg. Det er mange som må se resultater her og nå og helst i form av eget økonomisk utbytte.

Det er sant, men som du sier, det hjelper ikke på motivasjonen at en "ferdigprodukt" jeg bare kan sette frem og vips så er den klar til bruk bare koster en krone mer, eller som noen andre skriver her, faktisk er billigere enn refillen.....det er bare så....galt!! :(

Skrevet

Er refillen billigere der du bor? Her koster refillen et par kroner mer. Da skal du være miljøbevisst for å begynne å klisse med refillen!

Bugge

Det var det på ICA butikken her iallefall ja....og ja, det virker bare så galt ut....er pakningen så billig da at det ikek spiller noen rolle om refillen er dyrere eller ikke...:(

Skrevet

Det er fordi kundene kjøper mest av originalpakningen, og kvantumsrabatt blir derfor større på den enn refill. Jeg kjøper alltid refill uansett. Liker å vite at jeg bidrar til mindre søppelberg. Og jo flere som kjøper refill jo billigere vil de bli

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...