Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For et par mnd. siden oppdaget jeg noe jeg trodde var en kvise i bikinikanten(hvor jeg barberer meg). Jeg trodde det var en liten kvise, men talgen inni ville ikke ut og ble liksom en tørr nupp/hud. Når det ble tørr nupp/hud kunne den fjernes og nuppen ble borte. Det kom fler, men kun på ene siden. Disse har ikke vært vonde eller klødd, men jeg synes det er ubehagelig å ha de der/se de. Tror heller ikke dette er smittsomt da min samboer ikke har disse utslettene.

Har prøvd sinksalve, men er usikker om det hjelper. Kan virke som det hjelper noe, men så er det der igjen. Har også prøvd noe kortisonsalve som jeg har for tørr hud, men det virker ikke som hjelper noe særlig, kan virke som det forværrer.

Håper på et svar fra deg.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18449-nupperutslett-i-bikinikanten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei1

jeg har også slike nupper i bikinikanten og mine kommer av barbering. Dvs at hårene begynner å vokse inni huden -om du skjønner:)

Har lest og prøvd med stort hellå bruke peeling på bikinilinja hver gang før jeg barberer meg. For meg funker det bra.

prøv å se om det hjelper deg

Mette Moen, Gynekolog

Det er sannsynligvis infeksjon i hårrøttene som kan komme av lokal irritasjon (barbering eller trykk fra en trusekant) Cortison forverrer slike infeksjoner. Forsøk evt Fucidinsalve som du må ha resept på. Unngå irritasjon på stedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...