Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med skittetøyet? Har dere to kurver, en for lyst og en for mørkt eller sorterer dere det når dere skal vaske? Jeg skulle gjerne hatt en kurv for hver farge, men det tar for stor plass..

Gjest lille rosinen
Skrevet

Vi sorterer i hauger på stua når vi har vaskedag. Fungerer helt greit for oss :-) Vi har jo vanligvis ikke bare en lys og en mørk vask uansett. Noen vasker er 30, noen 40, noen 60 og noen 90 grader. Alt ettersom hva det er som skal vaskes. Og vi har ikke plass til to dunker og slettes ikke 4-5...!

Skrevet

Vi sorterer i hauger på stua når vi har vaskedag. Fungerer helt greit for oss :-) Vi har jo vanligvis ikke bare en lys og en mørk vask uansett. Noen vasker er 30, noen 40, noen 60 og noen 90 grader. Alt ettersom hva det er som skal vaskes. Og vi har ikke plass til to dunker og slettes ikke 4-5...!

Jeg prøver nå å finne en litt stor dunk som har fem dunker oppi der igjen, slik at jeg kan sortere når jeg hiver det til vask.. Hvis du skjønte det :) Syns det hadde vært så kjekt, men finner det så klart ingen steder!

Skrevet

Vi har to dunker, men vi bruker ikke å sortere likevel. Den ene står på badet, den andre står på soverommet.

Når vi vasker klær tømmer jeg alt utover badegulvet og sorterer i hauger og lar det ligge til vi har vasket ferdig den dagen....og så satser vi på at det ikke kommer uanmeldt besøk, da er det beine veien til badet for å hive alt oppi dunken igjen.

Gjest bebba
Skrevet

I hele mitt liv har jeg aldri tenkt tanken på å ha flere skittentøyskurver. Hadde så klart vært kjekt hvis jeg hadde bodd helt alene (noe jeg blir snart), men å lære små barn å sortere hadde ikke jeg giddet. Jeg sorterer når jeg vasker og synes det går greit. Har ikke plass til mer enn en uansett og vil nok ikke synes jeg trenger det når jeg blir alene. Da blir den i hvert fall ikke full på en, to, tre og jeg kan la det gå lang tid mellom vaskedager. Noe så deiiiiilig.

Skrevet

Jeg har i utgangspunktet 2 skittentøyskurver. Har 5 plastkasser som jeg bruker når jeg skal vaske, for jeg får akkurat like mye inni maskina som oppi en sånn kurv. Vi hiver klærne oppi de to kurvene etter hvert som vi bruker, (en på soverommet og en på badet) og når jeg skal vaske så tar jeg klær fra begge og sorterer oppi 3-4 forskjellige plastkasser. Stort sett er det farget, hvitt og rødt, men av og til blir det farget, hvitt, rødt og kok-vask.

Så, når jeg vasker en av disse klesvaskene, lar jeg kurvene stå enten på soverommet eller det andre rommet, og så går det noen dager, så sorterer jeg fra skittentøyskurvene igjen for å fylle opp nok til en ny maskin.

Men nå har jeg konstant to kasser stående på gulvet ved stellebordet (som er inne på et soverom) og sorterer kokvask og annen vask fortløpende som jeg hiver klær til vask derfra.

Og jeg tror jammen jeg bør gå og vaske klær akkurat nå, har sikkert nok til 5 maskiner + en ullvask.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vi har to kurver på soverommet, en for lyse og en for mørke klær.

På soverommet som ligger rett ved badet har vi en kurv for handkle og kluter.

Enkelt og greit =)

Skrevet

Jeg har en kurv på badet. Den tømmer jeg daglig, og sorterer det over i et Elfa-trådkurvstativ som jeg har stående på vaskerommet. Når en trådkurv er full, tømmes den i vaskemaskinen.

Skrevet

Alt går i en kurv. Har aldri tenkt at noe annet går an.

Men til gjengjeld vrenges og sorteres alt nøye etter alle regnbuens farger og anvendelser.

Gevinsten er at alt holder seg godt, aldri en feilvask, aldri en nuppe, aldri noe tull med vaskemaskinen.

Ulempen: Sikkert mye strøm.

Skrevet

Alt går i en kurv. Har aldri tenkt at noe annet går an.

Men til gjengjeld vrenges og sorteres alt nøye etter alle regnbuens farger og anvendelser.

Gevinsten er at alt holder seg godt, aldri en feilvask, aldri en nuppe, aldri noe tull med vaskemaskinen.

Ulempen: Sikkert mye strøm.

Hvordan unngår du nupper?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Tusen takk! Det var jo DET jeg skulle gjøre i dag! Har en strikkajakke fra BikBok som nupper noe helt vannvittig. Etter en rundt med nuppefjerner er den god som ny :-)

Skrevet

Som jeg skrev: Vrenge alle klær og sortere nøye.

Skrevet

Tusen takk! Det var jo DET jeg skulle gjøre i dag! Har en strikkajakke fra BikBok som nupper noe helt vannvittig. Etter en rundt med nuppefjerner er den god som ny :-)

:) God fornøyelse! Mine nuppefjernere har det med å gå i stykker, gjør dine det?

Skrevet

Som jeg skrev: Vrenge alle klær og sortere nøye.

Ja, du skrev det. Det var tydeligvis ikke nok til at jeg forstår likevel. Jeg vrenger og sorterer også, men tydeligvis ikke godt nok. :o

Skrevet

Jeg prøver nå å finne en litt stor dunk som har fem dunker oppi der igjen, slik at jeg kan sortere når jeg hiver det til vask.. Hvis du skjønte det :) Syns det hadde vært så kjekt, men finner det så klart ingen steder!

En trådhylle (Elfa eller tilsvarende), du vet sånn til innredning i skyvedørsgardeobe. Fåes med x antall kurver, fra 3 og oppover. Selges på tilbud på Obs, Maxbo, Jernia og sånne steder stadig vekk.

Skrevet

I hele mitt liv har jeg aldri tenkt tanken på å ha flere skittentøyskurver. Hadde så klart vært kjekt hvis jeg hadde bodd helt alene (noe jeg blir snart), men å lære små barn å sortere hadde ikke jeg giddet. Jeg sorterer når jeg vasker og synes det går greit. Har ikke plass til mer enn en uansett og vil nok ikke synes jeg trenger det når jeg blir alene. Da blir den i hvert fall ikke full på en, to, tre og jeg kan la det gå lang tid mellom vaskedager. Noe så deiiiiilig.

Skal du ikke ha små barn lenger?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har tre kurver. En til kulørt, en til lyst og en til handklær og slikt som skal kokvaskes.

Skrevet

Oppe på badet har vi en skittentøykurv, på vaskerommet har vi en, og nede på mitt bad har jeg tre forskjellige til 60grader, 40grader mørkt og 40grader lyst.

Så sorterer jeg med meg tøy fra alle tre stedene når jeg setter på vaskemaskinen.

Skrevet

Har en på badet, og fire på vaskerommet. Prøver å sortere litt på vaskerommet, men vi er seks stykker her som slenger ting oppi, så det må uansett finsorteres.

Dessuten har jeg en stor tøypose til ullklær som henger på veggen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...