Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, du skrev det. Det var tydeligvis ikke nok til at jeg forstår likevel. Jeg vrenger og sorterer også, men tydeligvis ikke godt nok. :o

Hm, det meste av mitt tøy er jeg pinlig nøye med, mange av toppene vaskes hver for seg. Det samme med feks en barnekjole eller en skjorte. Alt som er 'spesielt' vurderer jeg til å vaskes for seg selv, på egnet finvask.

Det er vel noe ekstraarbeid, men når resultatet stort sett er bare bra...

Leste en gang at det å blande forskjellige typer stoffer (syntetisk og ull/bomull/lin) skaper nupper.

Skrevet

En kurv på badet, og en på soverommet. I begge kurvene hives alt tøy om hverandre.

Skrevet

Hm, det meste av mitt tøy er jeg pinlig nøye med, mange av toppene vaskes hver for seg. Det samme med feks en barnekjole eller en skjorte. Alt som er 'spesielt' vurderer jeg til å vaskes for seg selv, på egnet finvask.

Leste en gang at det å blande forskjellige typer stoffer (syntetisk og ull/bomull/lin) skaper nupper.

En vask per plagg er ikke så aktuelt her, siden jeg betaler 11.- per vask. Jeg tar en del for hånd, men det er så kjedelig... :)

Skrevet

En vask per plagg er ikke så aktuelt her, siden jeg betaler 11.- per vask. Jeg tar en del for hånd, men det er så kjedelig... :)

Studentbolig?

Skrevet

Studentbolig?

Jupp. Jeg måtte selge vaskemaskina da jeg flyttet inn her, det er ikke lov å ha vaskemaskiner eller oppvaskmaskiner. :(

Skrevet

Jeg har en stor kurv på soverommet der alt skittentøyet havner. Når den er full bæres den ned i vaske-kjelleren der den sorteres over i 6 kurver (de er stablett oppå hverandre i to stabler). Det er kurv for rødt/rosa, lyst, mørkt, håndvask, hvitt og håndklær/sengetøy.

Skrevet

Jeg har et trådkurvstativ med fem kurver; Kok,hvit, mørk, finvask. Den siste er kombinert ull - og det ungene ikke er sikker på hvor skal :-)

Skrevet

Vi har en kurv på gangen der alt havner. Den er for lengst omdøpt Mt Everest....

Gjest bebba
Skrevet

Skal du ikke ha små barn lenger?

Nei hvordan skulle jeg få det til?

Gjest Ninett
Skrevet

Vi er heldige og har et stort vaskerom slik at jeg - som har klesvask som en av favorittgjørøemålene - kan ha kurver og tøy som jeg vil.

Jeg har en dunk for lyst tøy, en for farget, en for sort, en for kok.

Mine kurver er slike store hvite i plast, men jeg har sett noen på Nille som kanskje du kunne fått plass til.

Det er et mindre stativ med tre poser, da kan du iallefall dele det i tre uten å måtte bruke for mye plass i rommet

:)

Tvillingmamma
Skrevet

Da vi flyttet siste gangen fikk vi et høyt kurvstativ til overs, du vet slike som gjerne står i garderobeskap. Fant ut at den var super på vaskerommet ved siden av maskinen.

Har en kurv til hvitt, en til rødt, en til håndklær, en til pastellfarget tøy, en til mørkt tøy og en til gubbens skjorter.

Fungerer så bra! Greit å se når en kurv er full, da er det bare å få det inn i maskina :)

Skrevet

Nei hvordan skulle jeg få det til?

Da har jeg bare misforstått denne setningen din:

"Hadde så klart vært kjekt hvis jeg hadde bodd helt alene (noe jeg blir snart), men å lære små barn å sortere hadde ikke jeg giddet."

Ser ut for meg som du skal bo alene snart uten barna dine.

Gjest bebba
Skrevet

Da har jeg bare misforstått denne setningen din:

"Hadde så klart vært kjekt hvis jeg hadde bodd helt alene (noe jeg blir snart), men å lære små barn å sortere hadde ikke jeg giddet."

Ser ut for meg som du skal bo alene snart uten barna dine.

Ja jeg skal det fordi de er blitt voksne. Den ene er allerede flyttet hjemmefra og den andre går på videregående. Jeg har derfor ikke små barn lenger, og misforsto også spørsmålet ditt. Trodde du mente om jeg skulle få flere barn, og da nei takk i min alder så er ikke det aktuelt:) For ikke å snakke om å bli alenemor når jeg nærmer meg femti, det er ikke drømmen min.

Gjest begonia
Skrevet

Men å maskinvaske med nesten tom makin tar raskt knekken på vaskemaskinen, sa en forhandler til meg. Men en får kanskje bytte den noen år før?

Skrevet

Ja jeg skal det fordi de er blitt voksne. Den ene er allerede flyttet hjemmefra og den andre går på videregående. Jeg har derfor ikke små barn lenger, og misforsto også spørsmålet ditt. Trodde du mente om jeg skulle få flere barn, og da nei takk i min alder så er ikke det aktuelt:) For ikke å snakke om å bli alenemor når jeg nærmer meg femti, det er ikke drømmen min.

å sånn ja! hehe - har aldri visst hvor gammel du var.

Skrevet

Da vi flyttet siste gangen fikk vi et høyt kurvstativ til overs, du vet slike som gjerne står i garderobeskap. Fant ut at den var super på vaskerommet ved siden av maskinen.

Har en kurv til hvitt, en til rødt, en til håndklær, en til pastellfarget tøy, en til mørkt tøy og en til gubbens skjorter.

Fungerer så bra! Greit å se når en kurv er full, da er det bare å få det inn i maskina :)

Det der skal jeg adoptere! - har et sånt stativ til overs for det pass ikke in i Pluttens klesskap som vi trodde - ja, fanken skal jeg det! :)

Skal skrive og tegne fine lapper på skuffene så alle skjønner hva som skal hvor.

Skrevet

Vi er heldige og har et stort vaskerom slik at jeg - som har klesvask som en av favorittgjørøemålene - kan ha kurver og tøy som jeg vil.

Jeg har en dunk for lyst tøy, en for farget, en for sort, en for kok.

Mine kurver er slike store hvite i plast, men jeg har sett noen på Nille som kanskje du kunne fått plass til.

Det er et mindre stativ med tre poser, da kan du iallefall dele det i tre uten å måtte bruke for mye plass i rommet

:)

V har vaskemaskin og tørketrommel på badet og det HATER jeg! må ha vært en idiot som har tegnet vårt hus. Neste hus skal jeg tegne selv -og da skal jeg ha det s¨ånn som mange svenske hus er - et klesstellrom -med skaper og maskiner - plass til alt!

Skrevet

Men å maskinvaske med nesten tom makin tar raskt knekken på vaskemaskinen, sa en forhandler til meg. Men en får kanskje bytte den noen år før?

Det har jeg ikke hørt før, takk for det.

Men jeg tror ikke det er noen fare, det vaskes jevnt og trutt med fulle maskiner. Det er 'spesialtøyet' som vaskes for seg.

Tvillingmamma
Skrevet

Det der skal jeg adoptere! - har et sånt stativ til overs for det pass ikke in i Pluttens klesskap som vi trodde - ja, fanken skal jeg det! :)

Skal skrive og tegne fine lapper på skuffene så alle skjønner hva som skal hvor.

Velkommen til adopsjon skal du være. Vi har noen venner som også har adoptert det og de er storfornøyd :)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har flere kurver på badet, men jeg har dem oppi hverandre. Når de er tomme tar de ikke mye større plass enn én, og når de begynner å fylles opp må man vaske :)

Har en til svart, en til hvitt og en til farget og annet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...