Gjest Sko eller ei? Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Jeg vurderte det, jeg, og, men fant ut det var ren og skjær sløsing å kjøpe et par sko som bare skulle brukes èn gang - ever! Dermed blir det svarte selskapssko til bunaden for frøknas del - som bare er seks år og har mange centimeter igjen å vokse Er det jeg som er sær, eller? 0 Siter
org Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Sær nei? Jeg skal putte joggeskoene til jenta i vaskemaskina, sånn at de iallefall er rene... Skal ha bunad hun også, men jeg blånekter å la henne bruke finsko. Minnene etter 17. mai og gnagsår sitter fortsatt i... 0 Siter
flisa Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 neida - Plutten vår endte opp i joggesko da bunadskoa lagde stygge gnagsår i toget, - hennes pappa måtte springe hjem og hente joggesko - hehe 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Jeg har kjøpt bunadsko til guttungen, men det var fordi de var billigere enn svarte pensko. Spennen på skoen var slik at jeg kan ta den av og sette over på ett annet par pensko. Men jeg synes ikke du er sær i det hele tatt. Opp til hver enkelt hva de vil gjøre og ikke. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Når man har tre døtre og skoene går i arv, ser jeg ikke på det som sløsing. Skoa jeg kjøpte var billige. Dessuten har ungene sølvfarga pensko med glitter. Jeg klarte liksom ikke å se for meg at de skoa passa til bunadene ;-) 0 Siter
Gjest Sko eller ei? Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Sær nei? Jeg skal putte joggeskoene til jenta i vaskemaskina, sånn at de iallefall er rene... Skal ha bunad hun også, men jeg blånekter å la henne bruke finsko. Minnene etter 17. mai og gnagsår sitter fortsatt i... Apropos joggesko i maskinen - tåler alle joggesko å vaskes i maskin? Frøkna har et par som en stakket stund var hvite.. 0 Siter
Gjest Sko eller ei? Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 neida - Plutten vår endte opp i joggesko da bunadskoa lagde stygge gnagsår i toget, - hennes pappa måtte springe hjem og hente joggesko - hehe Det varmer mitt hjerte 0 Siter
muriel Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 For meg som har tre jenter i hus er det ikkeno' problem. De arver bunader og bunadsko etter hverandre - klær og sko er jo like fine. Plusser du på med konfirmasjoner, barnedåp, brylluper etc så blir det ikke så ille. 0 Siter
Elbereth Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Eh, vel, finskoa blir ikke akkurat slitt ut, de heller. Her arves sånt fram og tilbake i to familier (4 jenter), men det var ikke noe igjen til min som er minst nå, så hun har fått nye, "nøytrale" finsko. Kjøpt på salg i januar, 70% avslag. Hun har traska en del rundt i dem inne, gått dem litt til. Hørte ikke en eneste klage da vi hadde konfirmasjon, så jeg håper det går bra på 17.mai! Det finnes jo sånne "engangssko" (bunadsko) på Obs! i hvert fall, til 129,-. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 jeg kjøper bunadsko hvert år, synes det hører med, ifjor fikk jeg forresten av ei venninne. I år skal både jeg og jentungen ha blå nordlandsbunad på oss, gleder meg. 0 Siter
ariadne Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Du er ikke sær. Det er vanskelig å få et par sko til å vare mer enn et år. Joggesko utebruk Joggesko innebruk Spasersko/"bysko" Pensko Skisko Skøyter Støvler Vintersko/goretex Ladder Støveletter Det er nok å bruke penger på. 0 Siter
ariadne Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Du er ikke sær. Det er vanskelig å få et par sko til å vare mer enn et år. Joggesko utebruk Joggesko innebruk Spasersko/"bysko" Pensko Skisko Skøyter Støvler Vintersko/goretex Ladder Støveletter Det er nok å bruke penger på. Glemte korps-sko...sorte herresko som frøkna ikke akkurat bruker til så mye annet... 0 Siter
kaffepiken Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Jeg har kjøpt bunadsko til min sønn. Men jeg syns ikke du er sær selv om du valgte å la være. 0 Siter
snø Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Vi skulle kjøpe bunadsko til Bella 5 år i år, men så var det jammen utsolgt. Og så tenkte jeg at det var i grunnen like greit, for som du sier - de ville blitt brukt en eneste gang... Så vi har kjøpt svarte "finsko" som virket behagelig å gå i. Kan være greit når man skal gå i 17. mai-tog... Svarte mitt er altså, nei du er ikke sær :-) Beste hilsen fra 0 Siter
cecily Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Nå har ikke jeg barn, så jeg aner ikke hva jeg eventuelt kommer til å gjøre. Det eneste jeg er sikker på er at joggesko til bunad er like fælt på barn som på voksne. Da er det mye bedre å bruke noen nøytrale vanlige sko eller pensko. 0 Siter
org Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Apropos joggesko i maskinen - tåler alle joggesko å vaskes i maskin? Frøkna har et par som en stakket stund var hvite.. Det tør jeg ikke garantere... Men hvis du tar dem på 30 grader finvask med Milo, så_tror_jeg det kan gå bra. Det har bestandig funka hos oss. Og skoene blir som nye. 0 Siter
Gjest Sko eller ei? Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Du er ikke sær. Det er vanskelig å få et par sko til å vare mer enn et år. Joggesko utebruk Joggesko innebruk Spasersko/"bysko" Pensko Skisko Skøyter Støvler Vintersko/goretex Ladder Støveletter Det er nok å bruke penger på. For ikke å snakke om is, pølser, sekkeløp og ballonger... Mye penger som flyr på 17. mai, og antagelig er type sko det som er minst viktig for jenta mi denne dagen (bortsett fra at de passer og er "fine") 0 Siter
org Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 For ikke å snakke om is, pølser, sekkeløp og ballonger... Mye penger som flyr på 17. mai, og antagelig er type sko det som er minst viktig for jenta mi denne dagen (bortsett fra at de passer og er "fine") Og ikke gnager... 0 Siter
annegunn Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Jentungen har hatt Bogerud/Spar Kjøp-bunad i to omganger, og jeg må innrømme at jeg ikke engnag har vurdert om hun trenger bunadsko til. Svarte pensko får da duge. Derimot innser jeg plutselig at jeg har et problem. Noen som har et par bunadsko i 41 til overs? 0 Siter
Gjest søssa Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Da jeg var barn/ungdom brukte jeg svarte tresko til bunaden, og det var jeg ikke alene om. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.