Gå til innhold

FU: Kjøper dere bunadsko til unga, altså?

Anbefalte innlegg

Gjest Sko eller ei?
Skrevet

Jeg vurderte det, jeg, og, men fant ut det var ren og skjær sløsing å kjøpe et par sko som bare skulle brukes èn gang - ever!

Dermed blir det svarte selskapssko til bunaden for frøknas del - som bare er seks år og har mange centimeter igjen å vokse :)

Er det jeg som er sær, eller?

Skrevet

Sær nei? Jeg skal putte joggeskoene til jenta i vaskemaskina, sånn at de iallefall er rene... Skal ha bunad hun også, men jeg blånekter å la henne bruke finsko. Minnene etter 17. mai og gnagsår sitter fortsatt i...

Skrevet

neida - Plutten vår endte opp i joggesko da bunadskoa lagde stygge gnagsår i toget, - hennes pappa måtte springe hjem og hente joggesko - hehe

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har kjøpt bunadsko til guttungen, men det var fordi de var billigere enn svarte pensko.

Spennen på skoen var slik at jeg kan ta den av og sette over på ett annet par pensko.

Men jeg synes ikke du er sær i det hele tatt. Opp til hver enkelt hva de vil gjøre og ikke.

Gjest togli
Skrevet

Når man har tre døtre og skoene går i arv, ser jeg ikke på det som sløsing. Skoa jeg kjøpte var billige. Dessuten har ungene sølvfarga pensko med glitter. Jeg klarte liksom ikke å se for meg at de skoa passa til bunadene ;-)

Gjest Sko eller ei?
Skrevet

Sær nei? Jeg skal putte joggeskoene til jenta i vaskemaskina, sånn at de iallefall er rene... Skal ha bunad hun også, men jeg blånekter å la henne bruke finsko. Minnene etter 17. mai og gnagsår sitter fortsatt i...

Apropos joggesko i maskinen - tåler alle joggesko å vaskes i maskin?

Frøkna har et par som en stakket stund var hvite..

Gjest Sko eller ei?
Skrevet

neida - Plutten vår endte opp i joggesko da bunadskoa lagde stygge gnagsår i toget, - hennes pappa måtte springe hjem og hente joggesko - hehe

Det varmer mitt hjerte :)

Skrevet

For meg som har tre jenter i hus er det ikkeno' problem. De arver bunader og bunadsko etter hverandre - klær og sko er jo like fine.

Plusser du på med konfirmasjoner, barnedåp, brylluper etc så blir det ikke så ille.

Skrevet

Eh, vel, finskoa blir ikke akkurat slitt ut, de heller.

Her arves sånt fram og tilbake i to familier (4 jenter), men det var ikke noe igjen til min som er minst nå, så hun har fått nye, "nøytrale" finsko. Kjøpt på salg i januar, 70% avslag. Hun har traska en del rundt i dem inne, gått dem litt til. Hørte ikke en eneste klage da vi hadde konfirmasjon, så jeg håper det går bra på 17.mai!

Det finnes jo sånne "engangssko" (bunadsko) på Obs! i hvert fall, til 129,-.

Gjest dina2
Skrevet

jeg kjøper bunadsko hvert år, synes det hører med, ifjor fikk jeg forresten av ei venninne. I år skal både jeg og jentungen ha blå nordlandsbunad på oss, gleder meg.

Skrevet

Du er ikke sær. Det er vanskelig å få et par sko til å vare mer enn et år.

Joggesko utebruk

Joggesko innebruk

Spasersko/"bysko"

Pensko

Skisko

Skøyter

Støvler

Vintersko/goretex

Ladder

Støveletter

Det er nok å bruke penger på. :o

Skrevet

Joggesko utebruk

Joggesko innebruk

Spasersko/"bysko"

Pensko

Skisko

Skøyter

Støvler

Vintersko/goretex

Ladder

Støveletter

Glemte korps-sko...sorte herresko som frøkna ikke akkurat bruker til så mye annet...

Skrevet

Jeg har kjøpt bunadsko til min sønn. Men jeg syns ikke du er sær selv om du valgte å la være.

Skrevet

Vi skulle kjøpe bunadsko til Bella 5 år i år, men så var det jammen utsolgt. Og så tenkte jeg at det var i grunnen like greit, for som du sier - de ville blitt brukt en eneste gang... Så vi har kjøpt svarte "finsko" som virket behagelig å gå i. Kan være greit når man skal gå i 17. mai-tog...

Svarte mitt er altså, nei du er ikke sær :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Nå har ikke jeg barn, så jeg aner ikke hva jeg eventuelt kommer til å gjøre. Det eneste jeg er sikker på er at joggesko til bunad er like fælt på barn som på voksne. Da er det mye bedre å bruke noen nøytrale vanlige sko eller pensko.

Skrevet

Apropos joggesko i maskinen - tåler alle joggesko å vaskes i maskin?

Frøkna har et par som en stakket stund var hvite..

Det tør jeg ikke garantere...

Men hvis du tar dem på 30 grader finvask med Milo, så_tror_jeg det kan gå bra.

Det har bestandig funka hos oss. Og skoene blir som nye.

Gjest Sko eller ei?
Skrevet

Joggesko utebruk

Joggesko innebruk

Spasersko/"bysko"

Pensko

Skisko

Skøyter

Støvler

Vintersko/goretex

Ladder

Støveletter

For ikke å snakke om is, pølser, sekkeløp og ballonger... Mye penger som flyr på 17. mai, og antagelig er type sko det som er minst viktig for jenta mi denne dagen (bortsett fra at de passer og er "fine")

:)

Skrevet

For ikke å snakke om is, pølser, sekkeløp og ballonger... Mye penger som flyr på 17. mai, og antagelig er type sko det som er minst viktig for jenta mi denne dagen (bortsett fra at de passer og er "fine")

:)

Og ikke gnager...

Skrevet

Jentungen har hatt Bogerud/Spar Kjøp-bunad i to omganger, og jeg må innrømme at jeg ikke engnag har vurdert om hun trenger bunadsko til. Svarte pensko får da duge.

Derimot innser jeg plutselig at jeg har et problem. Noen som har et par bunadsko i 41 til overs?

Gjest søssa
Skrevet

Da jeg var barn/ungdom brukte jeg svarte tresko til bunaden, og det var jeg ikke alene om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...