Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånt sier man ikke til en oberst, nå gir han deg kakebu:-|

Jeg sa det ikke til brunosten, jeg sa det til deg. Det duger vel?

Kanskje han anmelder meg eller jeg får en anmerkning.

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• IngenLurerDenneGutten

20

• flisa

13

• Mr Kahn

13

• cecily

8

Mest aktive i denne tråden

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg sa det ikke til brunosten, jeg sa det til deg. Det duger vel?

Kanskje han anmelder meg eller jeg får en anmerkning.

Du får kakebu sa jeg;)

Jeg mener å huske at jeg satt 18 døgn i kakebua under førstegangstjenesten, uten å gjøre noe særlig galt:-(

Skrevet

Du får kakebu sa jeg;)

Jeg mener å huske at jeg satt 18 døgn i kakebua under førstegangstjenesten, uten å gjøre noe særlig galt:-(

Javel, sluntret du unna eller ikke viste nok respekt for befalet? Et par av dem som ikke er særlig nådige.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Javel, sluntret du unna eller ikke viste nok respekt for befalet? Et par av dem som ikke er særlig nådige.

Jeg fikk fem døgn da jeg tok tjuvperm på 17-mai (1975) for å besøke kjæresten min. Hun er forresten mor til mine to eldste barn.

Tidligere på vinteren skulle vi grave oss ned i snøen på Saltfjellet og overnatte. Og da jeg var ganske godt kjent i området og visste hvor Lønsdalen hotell lå, fant jeg og et par kompiser på at vi skulle ta oss en tur dit. Der var det diskotek, og vi ble ferska av befal som også syntes det var koselig der. 12 døgn gikk jeg.

Så fikk jeg 1 døgn for for sent oppmøte etter endt perm.

Men jeg har vært på seks repper etterpå, så jeg har vært en god soldat og spist mye RSP.

Skrevet

Jeg fikk fem døgn da jeg tok tjuvperm på 17-mai (1975) for å besøke kjæresten min. Hun er forresten mor til mine to eldste barn.

Tidligere på vinteren skulle vi grave oss ned i snøen på Saltfjellet og overnatte. Og da jeg var ganske godt kjent i området og visste hvor Lønsdalen hotell lå, fant jeg og et par kompiser på at vi skulle ta oss en tur dit. Der var det diskotek, og vi ble ferska av befal som også syntes det var koselig der. 12 døgn gikk jeg.

Så fikk jeg 1 døgn for for sent oppmøte etter endt perm.

Men jeg har vært på seks repper etterpå, så jeg har vært en god soldat og spist mye RSP.

Da er det ikke rart du fikk kakebu, egentlig.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Nesten ikke hår på hodet, nei, ser det ;-)

Tatt en stund etter sa jeg:-)

Skrevet

Det var fra en sånn kasse man plukker selv - over står det ofte Nypoteter fra Kypros elelr fra Israel - det er sånn bittesmå, lyse som man koker og spiser med skallet på :-)

Kypriotiske poteter har jeg ofte spist, men tror ikke jeg har spist israelske. Men er det noen som burde kunne poteter så er det vel dem - jødene spiste jo poteter når resten av verden fortsatt betraktet det som grisefór.

"..................................."

Gjest bebba
Skrevet

Kahn spiser bare RSP:-)

Du forventer da ikke at jeg vet hva RSP er for noe:)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Du forventer da ikke at jeg vet hva RSP er for noe:)

Hva spiste du da, i millitæret?:-)

Skrevet

Lager du mat til Mr. Kahn?

ja, skulle jeg ikke det?

Skrevet

Kypriotiske poteter har jeg ofte spist, men tror ikke jeg har spist israelske. Men er det noen som burde kunne poteter så er det vel dem - jødene spiste jo poteter når resten av verden fortsatt betraktet det som grisefór.

"..................................."

De inneholder noek mer vann enn de norske - men de har tynt fint skall - så de kan kokes hele og spises med skallet på -liker det jeg. De kypriotiske er ofte full av rød sand som må gnukkes bort. De fra Israel er helt rene.

Noen ville sikkert boikottet poteter fra Israel - men det går jo bare utover Israelsek potetbønder og det ser jeg ikke helt poenget med.

Skrevet

De inneholder noek mer vann enn de norske - men de har tynt fint skall - så de kan kokes hele og spises med skallet på -liker det jeg. De kypriotiske er ofte full av rød sand som må gnukkes bort. De fra Israel er helt rene.

Noen ville sikkert boikottet poteter fra Israel - men det går jo bare utover Israelsek potetbønder og det ser jeg ikke helt poenget med.

Jeg boikotter ikke, selv om jeg ikke er enig i israels politikk :-)

Men akkurat det har vi jo diskutert før - hvordan boikott som regel går ut over andre enn de man vil "straffe".

"................................"

Skrevet

Jeg boikotter ikke, selv om jeg ikke er enig i israels politikk :-)

Men akkurat det har vi jo diskutert før - hvordan boikott som regel går ut over andre enn de man vil "straffe".

"................................"

Jepp - og det er du og jeg enig om :)

Skrevet

Har du slått til med lakseretten din nå igjen, Flisa.

*misunnelig*

Men jeg fikk servert deilig Taco av mannen min - ikke at forakte det heller ...

Jeg lager sånn laksemiddag når vi er mange og vi har mye annet å gjøre enn å lage mat. Bare hive allt i en svær form - sette i ovnen og gå ut og fortsette å grav i hagen - pust, pes :)

Skrevet

Kahn spiser bare RSP:-)

Not even at gunpoint!

Skrevet

Noe mest gutter spiser når de er mellom 19 og 22 år;)

Kahn er oberst, så han spiser det enda.

Oberst? Since when?

Skrevet

Her soldaten, tatt litt etter at jeg dimma. Hår var forbudt i forsvaret på den tiden: http://www.foto.no/bruker/selvportrett/1148.jpg

Åherregud, du ligger jo an til sivil dom bare på utseende, far. 18 døgn på isolat, på vann og tørt brød. Etter ei stønn ville RSPn smakt som gourmet-mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...