Gjest Fullstendig avhold? Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Jeg leste et sted at man ikke bør drikke alkohol samtidig som man går på blodtrykksmedisin. Årsaken var at begge deler brytes ned i leveren, og at det da blir "konkurranse" om dennes kapasitet, slik at virkningen av medisinen enten kan bli for sterk eller for svak. Stemmer dette? Jeg tar to forskjellige typer medikamenter, og da burde vel disse også konkurrere om leverens kapasitet? Og hvor mye er det egentlig å "bryte ned" når medisinen tas en gang per dag og forhåpentligvis forbrukes gjennom døgnet? Min lege har ikke sagt noe om at jeg ikke må drikke, men jeg har heller ikke spurt (vet hva svaret blir, sannsynligis) At å drikke alkohol virker motsatt av medisinen ved at det høyner blodtrykket er ikke tema her, jeg tenker kun på alkoholens påvirkning på medisinens virkeevne. Noen som har noe å komme med her? De medisinene jeg tar er av den typen som utvider blodkar og blodårer og som gjør innsiden av blodårene glatte (altså ikke beta-blokkere) Jeg skulle likt å ta meg noen øl på fredagskveldene, nemlig. Jeg har vært under behandling i 5 år, trener 3 ganger i uka og har hatt supre målinger til alle kontroller jeg har vært på... 0 Siter
Gjest spør legen Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Jeg synes du bør spørre legen din! Jeg brukte atacand mot migrene i mange måneder (det er en slags blodtrykksmedisin), og han sa heller ikke noe til meg om at jeg ikke måtte drikke. 0 Siter
Gjest Fullstendig avhold? Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Jeg synes du bør spørre legen din! Jeg brukte atacand mot migrene i mange måneder (det er en slags blodtrykksmedisin), og han sa heller ikke noe til meg om at jeg ikke måtte drikke. En lege vil vel alltid svare at "nei, du kan ikke drikke, bare et glass til maten" uansett... 0 Siter
Gjest Drama putra Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 En lege vil vel alltid svare at "nei, du kan ikke drikke, bare et glass til maten" uansett... Et galss vin i UKA sier min, men det sier han alltid. Sikkert for å være på sikre siden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.