Gå til innhold

What to do

Anbefalte innlegg

Gjest er-anonym-nå
Skrevet

Jeg sliter noe sinnsykt i mitt forhold med min samboer (2år sambo.). Vi har det kjempefint, trives i hans selskap-men jeg tror vi har et mer "bror søster-forhold"

Jeg er 24 og han er 30, ikke har vi barn-så det er nå vi skal være på topp seksuellt, ikke sant? Sånn er det hvertfall IKKE.....

Jeg har alltid vært et veldig seksuellt vesen. Elsker sex-og konstant kåt-så og si. Men etter jeg traff han dabbet hele min seksualitet av. Nå blir jeg ikke tent, av han-ikke våt, knusk tørr....

Mye av dette er pga hans fremgangsmåte når det gjelder sex, tror jeg. Vi legger oss og han begynner å "grafse" i musa mi-som jeg pleier å si-hvertfall ikke`no godt. Han er altfor raskt frampå, jeg kunne også tenkt meg å tatt intiativ en gang i blandt...

Jeg har sagt dette til han MANGE ganger. Prøvd å forklart HVA jeg liker osv. Forklarer jeg, så gjør han det jeg sier, og jeg nyter det virkelig, men så neste gang vi skal ha sex-så er det som før, grafsing og ikke godt i det hele tatt.

Han kommer tydeligvis aldri til å lære meg å kjenne seksuellt. Jeg sitter her nå, faktiskt smålig deprimert-Jeg vil jo ha sex for pokker, men er lei det å smøre meg inn meg glidekrem-når jeg ikke har lyst i det hele tatt. Føler jeg har fått et press på meg. At jeg har sex med han for hans skyld, og ikke min...

Har ligget i hele natt og grubblet på dette, da hans forsøk på sex misslykket NOK en gang i går kveld...

Vet ikke jeg, noen som har noen råd. Vil igrunn ikke miste han, men jeg er nå altfor ung til å gi opp mitt sexliv.

Tenkte å ta en skikkelig prat med han i dag, kanskje foreslå en pause mellom oss-ikke det at jeg vil miste han. Vi er faktiskt på vei til å kjøpe hus sammen også nå, og det er vel kanskje ikke det lureste sånn som ting er..

Ble langt dette, men håper noen gidder å komme med noen synspunkter, er desperat...

Hilsen meg

Gjest rødmer litt...
Skrevet

Spørsmålet er NÅR du tar opp temaet...? Jeg hadde noe av samme problem med mannen. Han har digre arbeidsnever, føles som sandpapir. Og når kompisen reiser seg renner hjernen ned i levra et sted.

Jeg irriterte meg leeeenge. Og en kveld satte jeg meg opp og brølte; AAAAUUUUU!!! TROR DU AT DU HOLDER PÅ MED TRESLØYD ELLER??!!! *knegg*

Han ble så satt ut at jeg fikk sagt alt jeg ville og mer til. Men jeg måtte forklare litt anatomi også faktisk! Og lagt til at han ikke var helt håpløs og at jeg faktisk liker å ha sex med ham. (ellers hadde jeg vel aldri fått ham til sengs mer etter det skriket...)

I ettertid er det tydelig at han tar det på sin ære at det funker for meg. Og han er blitt så flink at i retur får han nesten hva han vil ha...;0)

Gjest er-anonym-nå
Skrevet

Spørsmålet er NÅR du tar opp temaet...? Jeg hadde noe av samme problem med mannen. Han har digre arbeidsnever, føles som sandpapir. Og når kompisen reiser seg renner hjernen ned i levra et sted.

Jeg irriterte meg leeeenge. Og en kveld satte jeg meg opp og brølte; AAAAUUUUU!!! TROR DU AT DU HOLDER PÅ MED TRESLØYD ELLER??!!! *knegg*

Han ble så satt ut at jeg fikk sagt alt jeg ville og mer til. Men jeg måtte forklare litt anatomi også faktisk! Og lagt til at han ikke var helt håpløs og at jeg faktisk liker å ha sex med ham. (ellers hadde jeg vel aldri fått ham til sengs mer etter det skriket...)

I ettertid er det tydelig at han tar det på sin ære at det funker for meg. Og han er blitt så flink at i retur får han nesten hva han vil ha...;0)

Jeg tar opp temaet i og utfor senga. Jeg har gjort det samme som deg, sagt i fra der og da at "dette var slettes ikke godt" Men da blir han fornærma og snur ryggen til-slik som i gårdkveld-kvelden før....osv....

Vet ikke min arme råd jeg, han forstår meg tydeligvis ikke. Og det hjelper ikke på min sexlyst at han hver kveld (omtrent) må påpeke "du liker ikke sex lenger du" "liker du ikke pikken min" osv osv...

Blir helt matt jeg-

Har enda seksualliteten i meg, blir våt og kåt som bare det-av tanker/syn av andre menn-men aldri når jeg ligger i senga med samboer...

Blir det for dumt å ta steget ut å gå fra han? Har det jo flott på ALLE andre måter...

Gjest Åpenhet og ærlighet
Skrevet

Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre... Men jeg har noen synspunkter...

I forhold til sex, så tror jeg du har kommet inn i en vond sirkel. Han grafser på deg, du liker det ikke, du har sex likevel, sex uten å ha lyst kan være ganske vondt..., og det fører til at når han grafser på deg igjen så har du ikke lyst osv...

Hvis du tar dette opp med han på en ordentlig måte, tror du ikke han vil skjønne det etterhvert? For du vet jo at han KAN når du har forklart han... Si hvordan du ønsker å ha det, og minn han på det når han glemmer det. Ta kontrollen sånn at du fører an, du sier det selv DU ønsker å ta initiativ innimellom. Jeg blir hvertfall lettere tent når jeg tar initiativ i perioder hvor jeg manger lyst. Når jeg ikke har lyst er DET bedre enn at samboeren min tar initiativ også må jeg avvise han (og det er så vondt å måtte avvise!) fordi jeg kjenner at jeg ikke har lyst.

Når sexlivet ikke fungerer i et forhold, hvertfall mitt forhold, så fungerer resten av forholdet enten bare middels eller dårlig. Jeg trenger den nærheten som sex gir meg. Det å være nære og dele noe så nært er veldig viktig for meg, vel så viktig som orgasmen i seg selv.

Jeg hadde også villet undersøkt om det kan være flere grunner til at du mangler sexlyst i forhold til tidligere. Grunnen til at jeg sier dette, er at jeg selv får nedsatt sexlyst av de fleste hormonelle prevensjonsmidlene tilgjengelig.

Jeg er enig med deg at det ikke er noe lurt å kjøpe hus når du tviler på forholdet. Kan du prate med samboeren din om disse tingene? Fortelle at du trenger litt mer tid på å bli helt trygg på forholdet før dere forplikter dere i forhold til huskjøp sammen? For meg, er det åpenhet og ærlighet som fungerer best. Er jeg usikker eller i tvil om noe i forholdet så føler jeg det alltid bedre etter å ha snakket med samboeren om det. En bør blir løftet av skuldrene mine, og jeg trenger ikke gå rundt og "spille" at alt er 100% bra.

Det går opp og ned i forhold. Og det er viktig å ha en trygghet i forhold til at selv om man ikke har det helt supert hele tiden, så kan forholdet være liv laga og helt bra igjen om noen uker.

Kan jo selvfølgelig også hende at du faktisk ikke HAR de rette følelsene for samboeren din. Jeg syns isåfall det også er viktig å kunne snakke sammen om det. Og så må du finne ut for deg selv om du ønsker å leve sammen med samboeren din...

Vet ikke om du ble noe klokere av dette jeg... Men lykke til. Og husk...

Gjest rødmer litt...
Skrevet

Jeg tar opp temaet i og utfor senga. Jeg har gjort det samme som deg, sagt i fra der og da at "dette var slettes ikke godt" Men da blir han fornærma og snur ryggen til-slik som i gårdkveld-kvelden før....osv....

Vet ikke min arme råd jeg, han forstår meg tydeligvis ikke. Og det hjelper ikke på min sexlyst at han hver kveld (omtrent) må påpeke "du liker ikke sex lenger du" "liker du ikke pikken min" osv osv...

Blir helt matt jeg-

Har enda seksualliteten i meg, blir våt og kåt som bare det-av tanker/syn av andre menn-men aldri når jeg ligger i senga med samboer...

Blir det for dumt å ta steget ut å gå fra han? Har det jo flott på ALLE andre måter...

Ja det synes jeg er dumt. I alle fall hvis du faktisk ER glad i mannen. Hva med å ta utskrift av vår lille samtale her og gi ham?

Skrevet

Hvis han i en alder av 30 fortsatt er noe urutinert når det gjelder kvinner, er det bare to måter du kan få ham til å forstå hvordan du vil ha det på og hva du liker:

Enten må du si det med ord - eller du må vise ham, gjøre det (selv eller i akten). Jeg foreslår begge deler, når han treffer bittelitt, gir du selv på litt ekstra samtidig som du gir til kjenne via ordene at ja, det der er veldig godt.

Du kan selvsagt vise fram bøker, filmer etc, men det sier jo lite om hvordan _din_ kropp har det.

Ellers vil jeg si at seksualiteten pleier å bli bedre og bedre for kvinner etter fylte 30 omtrent... :-)

Gjest er-anonym-nå
Skrevet

Ja det synes jeg er dumt. I alle fall hvis du faktisk ER glad i mannen. Hva med å ta utskrift av vår lille samtale her og gi ham?

Jeg satt faktiskt å tenkte på det, at jeg skulle vise han alt som er skrevet her...Jeg skal ha en DYP samtale med han idag. Det er nok den vonde sirkelen som jeg er kommet i ja.

Det er bare såååå fustrerendes at han ikke kan skjønne, ha lært på disse 2åra. Og jeg er glad i han, skikkelig glad i han og. Om følelsene mine for han er mer søskenkjærlighet-vet jeg sannelig ikke.

Men jeg kjenner hvertfall klumpen i halsen og angst av å bare tenke på å forlate han-så oppriktige følelser for han har jeg...

Det er pokker meg ikke lett med samliv, og vet at går jeg og finner en ny, vil nok vi ha problemer vi også-kanskje ikke på det seksuelle, men kanskje på ting jeg er svært fornøyd med min nåværendes samboer...

Og det er forferdelig å avvise han, sitter med så dårlig samvittighet, sover dårlig etter han har sovnet.

Og jeg gjør som det er skrevet i en av trådene her. Gjør han noe godt, så sier jeg ifra med en gang. Men sier jeg det blir han ivrig og gjør det dobbelt så hardt-noe som ikke er godt igjen. Bare det å ligge å veilede han mens vi er i sengen synes jeg er turn-off...

Nei-jeg skal nok en gang snakke med han, håper bare han forstår og ikke minst LÆRER noe denne gang da....

Skrevet

*S* Tresløyd, du liksom.

gammel røy
Skrevet

Nå fikk jeg meg en god latter av replikken din. (sorry) Men ja, jo, noen ganger er det KLAR TALE som må til for at karen skal forstå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...