Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er jo ei skikkelig langhelg: Kort butikkdag på lørdag, og stengt helt til onsdag.

Men at det går an å lage så mye leven av det!? (Jeg mener altså ute i RL)

Jeg mener, folk handler jo som gale, og syter og bærer seg over at det er så lenge til butikkene åpner!

Man vet jo om denne helga en god stund før den "inntreffer", og det går jo an å planlegge handlingen sin litt, og ikke handle ALT kl 15.50 på pinseaften!!!

Jeg synes det er SÅ herlig med såpass mange butikkfrie dager, jeg! Man må ikke dagferskt brød hver dag! Det går an å fryse ned! Man må ikke kjøpe melk hver dag uansett, og man må jo ikke ha kjøleskapet FULLT av matvarer hver dag, heller!

Jeg håper inderlig at disse helligdagene bevares, og at ikke butikkene begynner å ha åpent! Det er nok av butikker som har åpent til 23 om kvelden på hverdager, og klarer ikke folk å handle det de trenger da, er det deres feil, ikke butikkene og politikerne's feil!!

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

18

• Gemini

9

• puttelull

7

• Lula

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig. Handla litt på mandag, to brød og to pakker kjøttdeig som ble lagt i frysern. Det i tillegg til ting vi har liggende fra før holder. Og alle har vel noen frossenpizzaer og suppeposer liggende?

I går i tre-tida rusla vi til butikken og kjøpte en pakke bleier og kikka på alle de stressa folka med åtte bæreposer hver.

Skrevet

Helt enig med deg, kunne ikke sagt det bedre selv. Var på jobb i går selv, det var helt kaos. Vi stengte klokka 3, vanligvis holder vi åpent til klokka 6.Kundene kom fossende inn i butikken klokka ti på 3, og handlet som om det var brutt ut full verdenskrig. Handlet matvarer for tusenvis av kroner....

Gjest Eizoze
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette plager dere, det er jo ingen som tvinger dere til å gå i butikkene?

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette plager dere, det er jo ingen som tvinger dere til å gå i butikkene?

Tror du misforstår budskapet her!

Det er handlemanien som irriterer,altså måten folk tenker på!

*sukker oppgitt*

Skrevet

Enig i at man ikke trenger å hamstre bare fordi det er langhelg.

Men - jeg er en av dem som irriterer meg over at det er stengt overalt på sånne 2.dager.- Som 2.pinsedag. osv.

Jeg liker å gå i butikker, liker å ha muligheten til å dra og handle noe hvis jeg vil. Og når det i tillegg er stengt dagen etter (17.mai), så blir det en laaang helg uten noe åpent.

Jeg får alltid spørsmålet når jeg sier dette i RL, og jeg selv kunne tenke meg å jobbe 2.dag, da. Og får som regel forbausede uttrykk når jeg sier at jeg faktisk kunne tenke meg det.

Helgen er lang nok som den er, passe kort til å nyte fridagene, men ikke lang nok til å begynne å kjede seg.

Så jo, jeg vil ha åpne butikker 2.pinsedag og tilsvarende.

Skrevet

Enig i at man ikke trenger å hamstre bare fordi det er langhelg.

Men - jeg er en av dem som irriterer meg over at det er stengt overalt på sånne 2.dager.- Som 2.pinsedag. osv.

Jeg liker å gå i butikker, liker å ha muligheten til å dra og handle noe hvis jeg vil. Og når det i tillegg er stengt dagen etter (17.mai), så blir det en laaang helg uten noe åpent.

Jeg får alltid spørsmålet når jeg sier dette i RL, og jeg selv kunne tenke meg å jobbe 2.dag, da. Og får som regel forbausede uttrykk når jeg sier at jeg faktisk kunne tenke meg det.

Helgen er lang nok som den er, passe kort til å nyte fridagene, men ikke lang nok til å begynne å kjede seg.

Så jo, jeg vil ha åpne butikker 2.pinsedag og tilsvarende.

Jeg er helt enig i at denne helga er _veldig_ lang, og selvfølgelig kunne det vært godt med en vanlig ukedag mellom 2. dag og 17.mai!

Men generelt synes jeg det er en tendens til at folk mener ALT skal være tilgjengelig til en hver tid!

Jeg mener, hverken du eller jeg lider vel av at Visa-kortet ikke går varmt HVER dag!? :-) (Legg merke til smilet over her, nå!)

Skrevet

Jeg er helt enig i at denne helga er _veldig_ lang, og selvfølgelig kunne det vært godt med en vanlig ukedag mellom 2. dag og 17.mai!

Men generelt synes jeg det er en tendens til at folk mener ALT skal være tilgjengelig til en hver tid!

Jeg mener, hverken du eller jeg lider vel av at Visa-kortet ikke går varmt HVER dag!? :-) (Legg merke til smilet over her, nå!)

Hehe, passe på å ha smileyer på de rette stedene, eller så kommer smielypolitiet og tar deg.

c",) (!)

Skrevet

Hvis det er noe man absolutt må ha, som melk eller damebind :-), så har jo bensinstasjonene åpent...

Skrevet

Hehe, passe på å ha smileyer på de rette stedene, eller så kommer smielypolitiet og tar deg.

c",) (!)

LOL Har skjønt det, har man ikke smileyer, kan man få _ekstremt_ med pepper!

Har også skjønt at man være _veldig_ klar på hva man sier, slik at det ikke kan være noen grunn til misforståelser, for da henger "kleggene" seg på! ;-)

Har noen nick jeg er på utkikk etter, venter bare på at de skal komme med sine "saklige" kommentarer!

Skrevet

Har også skjønt at man være _veldig_ klar på hva man sier, slik at det ikke kan være noen grunn til misforståelser, for da henger "kleggene" seg på! ;-)

Har noen nick jeg er på utkikk etter, venter bare på at de skal komme med sine "saklige" kommentarer!

Huff da, håper jeg ikke er et av de nickene du tenkte på.

Selv om jeg mener at når en først skal komme med spydigheter, så bør en være mann/kvinne nok til å stå for uttalelsene, uten å slenge på en smiley for å ikke få pepperen.

eh,,,, c",) ?

Skrevet

Hvis det er noe man absolutt må ha, som melk eller damebind :-), så har jo bensinstasjonene åpent...

Damebind? Uh!, høres alltid så skrekkelig ekkelt ut med det ordet der.

Det er alltid det som blir brukt i diverse vitser om temaet, skjønner ikke hvorfor.

Gjest begonia
Skrevet

Det finnes mange ensomme her i landet, hvor en tur op butikken er den sosiale kontakten de har. Klart det ville være bra for mange at de han den muligheten en dag midt i alle helgedagene. Vondt nok å se alle de 'lykkelige' (tilsynelatende) familiene når en er sitter der ensom og sturer. Slike ensomme har heller ikke alltid råd til å nyte restaurantlivet eller teater og konserter. Så butikken er liksom møteplassen. Treffer jeg noen å prate i fem minutter med i dag?

Gjest begonia
Skrevet

Enig. Handla litt på mandag, to brød og to pakker kjøttdeig som ble lagt i frysern. Det i tillegg til ting vi har liggende fra før holder. Og alle har vel noen frossenpizzaer og suppeposer liggende?

I går i tre-tida rusla vi til butikken og kjøpte en pakke bleier og kikka på alle de stressa folka med åtte bæreposer hver.

Hadde vi hatt stor fryser hadde problemet vært løst. Men vi har ikke plass til det. Så vi kan ikke hamstre middager. Det eneste vi har plass til er brød, litt is og et par pizzaer. Resten må kjøpes fortløpende.

Skrevet

'LOL Har skjønt det, har man ikke smileyer, kan man få _ekstremt_ med pepper!'

Signeres og tiltredes :-(

Skrevet

Damebind? Uh!, høres alltid så skrekkelig ekkelt ut med det ordet der.

Det er alltid det som blir brukt i diverse vitser om temaet, skjønner ikke hvorfor.

Sanitetsbind, da. Hehe.

Husker forresten når moren min kjøpte Saba Self Sit i butikkene (på syttitallet), så pakka betjeningen det inn i gråpapir eller gavepapir med baksida (den hvite sida) ut ...

Skrevet

Det finnes mange ensomme her i landet, hvor en tur op butikken er den sosiale kontakten de har. Klart det ville være bra for mange at de han den muligheten en dag midt i alle helgedagene. Vondt nok å se alle de 'lykkelige' (tilsynelatende) familiene når en er sitter der ensom og sturer. Slike ensomme har heller ikke alltid råd til å nyte restaurantlivet eller teater og konserter. Så butikken er liksom møteplassen. Treffer jeg noen å prate i fem minutter med i dag?

Skal jeg måtte jobbe fordi det finnes noen ensomme som trenger noen å snakke med? Hvis det var meningen, så hadde jeg meldt meg inn i RødeKors besøkshjelp eller noe sånt.

Mange av oss som faktisk jobber i butikk setter pris på de få fridagene vi har, og håper vi får fortsette å ha dem. Takk og pris at de gikk tilbake på det å ha åpent i morgen. Det var ikke mange som var glade for det forslaget...av de som faktisk måtte ha gått på jobb.

Og vi har ikke fryseboks, men klarer oss likevel.

Skrevet

Huff da, håper jeg ikke er et av de nickene du tenkte på.

Selv om jeg mener at når en først skal komme med spydigheter, så bør en være mann/kvinne nok til å stå for uttalelsene, uten å slenge på en smiley for å ikke få pepperen.

eh,,,, c",) ?

Har du hørt om selvironi, du, eller?

Skrevet

Har du hørt om selvironi, du, eller?

Jada, det var det jeg forsøkte på over her, men det var visst mislykket ser det ut til.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Sanitetsbind, da. Hehe.

Husker forresten når moren min kjøpte Saba Self Sit i butikkene (på syttitallet), så pakka betjeningen det inn i gråpapir eller gavepapir med baksida (den hvite sida) ut ...

He he..

Jeg husker fra da vi var små at det var fryktelig morsomt å synge julesangen som inneholdt setningen "...av Saba kom de konge tre.."

*KNIS*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...