Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha 15 mennesker på mat på 17.mai -så jeg hadde satt pris på et par timer åpent for å kjøpe ferske varer. Salat og sånn kjøper i alle fall ikke jeg 4-5 dager før det skal brukes. Så det blir å reise til Svinesund i morgen - sikkert sammen med hundrevis av andre...

Må le litt også over at det alltid er butikkansatte det skal være synd på - at de må jobbe på så ugunstige tider. Spør en sykepleier, omsorgsarbeider, støttekontakt eller kirug om det samme da! Det er alltid noen som må jobbe når andre har fri. Og å jobbe i en kolonialforretning er ikke vanskeligere enn at skoleungdom fint kunne tatt jobben og tjent seg noen kroner.

Salat & sånn holder seg da fint fra pinseaften til 17. mai???

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

18

• Gemini

9

• puttelull

7

• Lula

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men å handle er ikke noe som MÅ gjøres akkurat de par dagene da det er stengt.

Hvordan skaffer du fersk salat til middagen og jordbær til bløtaka 17.mai? - kjøper ikke sånt 4-5 dager i forveien?

Skrevet

Hvordan skaffer du fersk salat til middagen og jordbær til bløtaka 17.mai? - kjøper ikke sånt 4-5 dager i forveien?

Det er jo ikke mer enn 3 dager fra lørdag til tirsdag da :-)

Skrevet

Men dere HAR et kjøleskap? ;-)

Det meste av mat (kjøtt, melk, osv) holder seg noen dager fram i tid...

men akkurat på 17.mai er det jo flere av oss som skal ha selskap med hele familien etc. Vi skal i alle fall handle i morgen på Svinesund - for å få ferske varer. Daggammelt brød er ikke det jeg serverer mine gjester i alle fall:-)

Mat fra fryser og bokser og poser kan vi ha i hverdagen...

Skrevet

Det er jo ikke mer enn 3 dager fra lørdag til tirsdag da :-)

3 dager gammel salat != fersk salat.

"..............................."

Skrevet

men akkurat på 17.mai er det jo flere av oss som skal ha selskap med hele familien etc. Vi skal i alle fall handle i morgen på Svinesund - for å få ferske varer. Daggammelt brød er ikke det jeg serverer mine gjester i alle fall:-)

Mat fra fryser og bokser og poser kan vi ha i hverdagen...

Hva med halvstekt brød? Eller halvstekte rundstykker?

Evt. bake sjøl ;-)

Skrevet

3 dager gammel salat != fersk salat.

Jeg klarer i alle fall fint å lage god salat av et salathode mm som har ligget i kjøleskapet, både 3 og flere dager. Issalat og de fleste "salat-grønnsaker" holder seg da fint noen dager i kjøleskapet? I alle fall i vårt...

Skrevet

LOL Har skjønt det, har man ikke smileyer, kan man få _ekstremt_ med pepper!

Har også skjønt at man være _veldig_ klar på hva man sier, slik at det ikke kan være noen grunn til misforståelser, for da henger "kleggene" seg på! ;-)

Har noen nick jeg er på utkikk etter, venter bare på at de skal komme med sine "saklige" kommentarer!

"LOL Har skjønt det, har man ikke smileyer, kan man få _ekstremt_ med pepper!"

Man kan få mye pepper selv om man legger på smiley også, gitt - når noen mener at "det du sier der er ikke humoristisk, uansett hva du sier".

"................................"

Skrevet

Jeg klarer i alle fall fint å lage god salat av et salathode mm som har ligget i kjøleskapet, både 3 og flere dager. Issalat og de fleste "salat-grønnsaker" holder seg da fint noen dager i kjøleskapet? I alle fall i vårt...

"Holder seg fint" er ikke det samme som ferskt. Jeg kan selvfølgelig spise en 4 dagers gammel salat, men sammenlignet med en dagsfersk en så er det ikke den store kullinariske nytelsen.

Når det gjelder åpningstider på helligdager, så kjøper ikke jeg heller argumentet om at det er synd på de som jobber. Hvis man jobber på en helligdag, så skal man ha fri en av de andre dagene. Og disse helligdagene er ikke hellige for meg - jeg er ikke kristen.

Når det er sagt, så går jeg ikke rundt og klager over at ting er stengt på disse dagene, men jeg hade gjerne sett at det ikke var sånn.

Skrevet

Huff da, håper jeg ikke er et av de nickene du tenkte på.

Selv om jeg mener at når en først skal komme med spydigheter, så bør en være mann/kvinne nok til å stå for uttalelsene, uten å slenge på en smiley for å ikke få pepperen.

eh,,,, c",) ?

Prøv nå å husk at hvordan man oppfatter noe som skrives ikke nødvendigvis er mer "riktig" enn hvordan vedkomende mener det h*n skriver. DERFOR er det viktig med såkalte "emoticons" - det finnes ingen andre måter (kroppsspråk, tonefall, mimikk etc.) å vise hva man mener i dette mediet.

".............................."

Skrevet

Enig. Handla litt på mandag, to brød og to pakker kjøttdeig som ble lagt i frysern. Det i tillegg til ting vi har liggende fra før holder. Og alle har vel noen frossenpizzaer og suppeposer liggende?

I går i tre-tida rusla vi til butikken og kjøpte en pakke bleier og kikka på alle de stressa folka med åtte bæreposer hver.

"Og alle har vel noen frossenpizzaer og suppeposer liggende?"

Eh...har alle det? Jeg spiser som regel ikke slikt :-)

Skrevet

Salat & sånn holder seg da fint fra pinseaften til 17. mai???

Nei -det syns jeg ikke. Men vi har ikke kjeller -bar ekjøleskap og det blir drabelig fullt med 6 mennesker som skal ha mat i 3 døgn først - og SÅ innnrykk med 15 mennesker - det går ikek hos oss i alle fall. Jordbæra hadde sikekrt noen spist opp også - får jo ikke gjemt sånt noe sted.

Skrevet

Hva med halvstekt brød? Eller halvstekte rundstykker?

Evt. bake sjøl ;-)

Gidder ikke - har bitteliten fryser og så er vi så mange her i dagen efør også - det går bare ikke det :)

Skrevet

Gidder ikke - har bitteliten fryser og så er vi så mange her i dagen efør også - det går bare ikke det :)

Halvstekte brød & rundstykker skal ikke nødvendigvis i fryseren da. Det finnes vakuumpakkede som blir veldig gode etter en rask tur i stekeovnen.

Men for all del - da er det jo ikke ferskt...

Skrevet

Halvstekte brød & rundstykker skal ikke nødvendigvis i fryseren da. Det finnes vakuumpakkede som blir veldig gode etter en rask tur i stekeovnen.

Men for all del - da er det jo ikke ferskt...

enig - og de fra First Price er jo gode! :9

samma hva du sier - vi reiser til Svinesund i morra! hehe

Skrevet

"LOL Har skjønt det, har man ikke smileyer, kan man få _ekstremt_ med pepper!"

Man kan få mye pepper selv om man legger på smiley også, gitt - når noen mener at "det du sier der er ikke humoristisk, uansett hva du sier".

"................................"

nuvel

Skrevet

"Og alle har vel noen frossenpizzaer og suppeposer liggende?"

Eh...har alle det? Jeg spiser som regel ikke slikt :-)

I alle fall ikke på 17.mai - - skulle sett familien da! hehe

Skrevet

Da spiser man noe annet enn salat da, hvis man absolutt må ha den dagsfersk fra butikken. Jordbær spiser jeg ikke på kaken, så det er ikke noe problem for meg heller. Vi spiser akkurat de samme tingene denne helgen som vi gjør ellers i året, og de tingene holder seg i kjøleskapet.

Skrevet

Damebind? Uh!, høres alltid så skrekkelig ekkelt ut med det ordet der.

Det er alltid det som blir brukt i diverse vitser om temaet, skjønner ikke hvorfor.

Stusset litt selv da jeg skrev ordet. Rart egentlig, det er jo et vanlig, norsk ord...

Skrevet

Da spiser man noe annet enn salat da, hvis man absolutt må ha den dagsfersk fra butikken. Jordbær spiser jeg ikke på kaken, så det er ikke noe problem for meg heller. Vi spiser akkurat de samme tingene denne helgen som vi gjør ellers i året, og de tingene holder seg i kjøleskapet.

med 15 mennesker på grilling så må vi ha salat? -og jordbær og blåbær på kaka - rødt, hvitt og blått. tradisjon heter det hos oss i alle fall:-)

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00135/kake_bl_tkake_jordb_135713c.jpg

Spis hva du vil du! *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...