Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha 15 mennesker på mat på 17.mai -så jeg hadde satt pris på et par timer åpent for å kjøpe ferske varer. Salat og sånn kjøper i alle fall ikke jeg 4-5 dager før det skal brukes. Så det blir å reise til Svinesund i morgen - sikkert sammen med hundrevis av andre...

Må le litt også over at det alltid er butikkansatte det skal være synd på - at de må jobbe på så ugunstige tider. Spør en sykepleier, omsorgsarbeider, støttekontakt eller kirug om det samme da! Det er alltid noen som må jobbe når andre har fri. Og å jobbe i en kolonialforretning er ikke vanskeligere enn at skoleungdom fint kunne tatt jobben og tjent seg noen kroner.

Skulle til å råde deg til en tur over grensa før jeg leste innlegget ditt litt bedre og så at det var akkurat det du planlegger.

Stå opp tidlig og vær der kl 9. Det bruker vi, og da er det alltid greit (har forresten ikke prøvd på en så spesiell dag om i morra, men likevel ...). Det er deilig å kjøre hjemover i 11-12-tida og nyte synet av køen i motsatt retning ...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

18

• Gemini

9

• puttelull

7

• Lula

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skulle til å råde deg til en tur over grensa før jeg leste innlegget ditt litt bedre og så at det var akkurat det du planlegger.

Stå opp tidlig og vær der kl 9. Det bruker vi, og da er det alltid greit (har forresten ikke prøvd på en så spesiell dag om i morra, men likevel ...). Det er deilig å kjøre hjemover i 11-12-tida og nyte synet av køen i motsatt retning ...

Nemlig! :) vinke til dem og sånn - - hehe

Skrevet

Det skal jeg nok ;)

Dere får kose dere og håper du får tak i det du skal ha i Sverige da.

Må det ellers får jeg mora mi på nakken - hehe (hun jobber forresten - hun er omsorgsarbeider)

Skrevet

Må det ellers får jeg mora mi på nakken - hehe (hun jobber forresten - hun er omsorgsarbeider)

...hehe, det er morsomt å tenke på en oldemor som er ute i jobb....:-)

Skrevet

...hehe, det er morsomt å tenke på en oldemor som er ute i jobb....:-)

Det syns ho også :) hun blir 62 i november - hehe

Skrevet

Det syns ho også :) hun blir 62 i november - hehe

..hehe, da er hun yngre enn mora mi....:-)

Skrevet

"Og alle har vel noen frossenpizzaer og suppeposer liggende?"

Eh...har alle det? Jeg spiser som regel ikke slikt :-)

".............................."

Jeg vil tro de fleste familier har nok ting hjemme til et par middager, og de jeg så som handla på butikken i går klokka tre, kjøpte ikke bare mat for 4 dager til en familie, og alle kan vel ikke ha 20 gjester på 17.mai?

Skrevet

Jeg vil tro de fleste familier har nok ting hjemme til et par middager, og de jeg så som handla på butikken i går klokka tre, kjøpte ikke bare mat for 4 dager til en familie, og alle kan vel ikke ha 20 gjester på 17.mai?

Fortsatt ikke noen grunn til at det ikke skal være lov å ha åpent på helligdagene. Det er synsing, og jeg hadde gjerne sett at det var lov.

"................................"

Skrevet

enig - og de fra First Price er jo gode! :9

samma hva du sier - vi reiser til Svinesund i morra! hehe

Ha'kke sagt at du ikke skal dra da!

:-)

Skrevet

Ha'kke sagt at du ikke skal dra da!

:-)

Vet det da! :-) bare greit å krnagle og la tråden bli lang så kanskje man slipper å gå ut i hagen og grave - men jeg slapp ikke unna - men nå er vi ferdig for dagen - og under over alle undere - mamm aog pappa kom kjørende akkurat da vi var ferdig og beundret alt vi hadde gjort - det er UTYPISK -som regel er det kaos når sånn folk kommer - hehe

Skrevet

Hvorfor kan ik eall de du så ha 20 gjester på 17.mai? - syns jeg ser sånne ansamlinger av folk på hver en veranda jeg, i alle fall hr vi bor.

Skrevet

Hvorfor kan ik eall de du så ha 20 gjester på 17.mai? - syns jeg ser sånne ansamlinger av folk på hver en veranda jeg, i alle fall hr vi bor.

Håper det der var ironisk ment kjære deg?

Du skjønner jo også at ikke alle kan ha masse gjester på 17.mai. Hvor skal de få alle gjestene fra da, da må jo alle gjestene være hjemme hos seg selv og få gjester.

Uansett, hele mitt poeng i denne tråden er at det virker som om folk plutselig får panikk, når de skjønner at de bare har 2 timer på seg å handle inn til 4 dager, når de har visst om i lang lang tid at denne helgen kom til å bli lang, og 4 dager er dessuten ikke SÅ lenge, folk handler jo som det skulle vært krig.

Skrevet

Du skjønner jo også at ikke alle kan ha masse gjester på 17.mai. Hvor skal de få alle gjestene fra da, da må jo alle gjestene være hjemme hos seg selv og få gjester.

Uansett, hele mitt poeng i denne tråden er at det virker som om folk plutselig får panikk, når de skjønner at de bare har 2 timer på seg å handle inn til 4 dager, når de har visst om i lang lang tid at denne helgen kom til å bli lang, og 4 dager er dessuten ikke SÅ lenge, folk handler jo som det skulle vært krig.

Det er den nye folkesykdommen i dette landet. Å handle helt vilt når butikkene har stengt noen dager.

Er helt enig med deg i måten du tenker på, og måten du beskriver det på.

Skrevet

Tror det er litt sport jeg :) - å liksom være med på "kjøret" i en kjedelig hverdag ellers -hehe.

Skrevet

I år hadde vi åpent påskeaften for første gang. Ingen kunne bli tvunget til å jobbe. Vi er 70 stk. 2 av ekstrahjelpene meldte seg til å jobbe + sjefen selv. Resten måtte hun ta inn fra vikarbyrå.

Så det er ikke alltid det er folk som er villige til å ofre fridagene sine til å jobbe.

Merkelig måte å tenke på Lula.

Jeg respekterer selvsagt at du ikke vil jobbe hellidager, men du syntes sikker at det er helt greit at DU f.eks. kan gå ut å spise en bedre middag 17 mai, eller andre hellidager.

Dette er heller ikke noe man MÅ, men det finnes folk som vil og som gjør at vi andre har muligheten til å kose oss.

Videre: At det blir solgt is, brus, pølser osv. 17 mai. Hadde ikke blitt mye til feiring hvis ingen ville jobbet den dagen.

Skrevet

Merkelig måte å tenke på Lula.

Jeg respekterer selvsagt at du ikke vil jobbe hellidager, men du syntes sikker at det er helt greit at DU f.eks. kan gå ut å spise en bedre middag 17 mai, eller andre hellidager.

Dette er heller ikke noe man MÅ, men det finnes folk som vil og som gjør at vi andre har muligheten til å kose oss.

Videre: At det blir solgt is, brus, pølser osv. 17 mai. Hadde ikke blitt mye til feiring hvis ingen ville jobbet den dagen.

Nettopp. :)

Det er snakk om å ha muligheten til å gjøre ting.

Og det vil alltid være forskjellig oppfatning av hva en bør ha mulighet til å gjøre på sånne dager. Det ene er ikke så mye verre enn det andre.

Skrevet

Der må jeg si meg uenig.

Jeg er så dårlig til å planlegge, og som andre har nevnt liker jeg å ha frihet til å handle når jeg vil og hvor jeg vil.

Javisst kan man fryse ned matvarer, hvis man har fryser vel og merke; selv har jeg lite hybelkjøleskap med fryser som ikke kan romme mer enn en ferdigpizza og en isbitpose liksom. Og greit at de har ferskt brød på 7/11, men det er da også dobbelt så dyrt som i butikken.

Og jeg synes ikke synd på de som må jobbe på helligdager. Jeg kunne godt ha jobba da, og jeg kjenner mange andre som heller ikke ville hatt noen betenkeligheter med det. Det blir jo penger av det. Og for mange er ikke disse helligdagene så spesielt hellige nemlig.

Trenger du butikkfrie dager kan du jo bare holde deg unna butikkene da?

Ja, og det gjør jeg!;-)

Gjest kjetta
Skrevet

Vi skal ha 15 mennesker på mat på 17.mai -så jeg hadde satt pris på et par timer åpent for å kjøpe ferske varer. Salat og sånn kjøper i alle fall ikke jeg 4-5 dager før det skal brukes. Så det blir å reise til Svinesund i morgen - sikkert sammen med hundrevis av andre...

Må le litt også over at det alltid er butikkansatte det skal være synd på - at de må jobbe på så ugunstige tider. Spør en sykepleier, omsorgsarbeider, støttekontakt eller kirug om det samme da! Det er alltid noen som må jobbe når andre har fri. Og å jobbe i en kolonialforretning er ikke vanskeligere enn at skoleungdom fint kunne tatt jobben og tjent seg noen kroner.

Men, når du vet at det erlanghelg og ikke muligheter for å gjøre innkjøp av salat og andre ferskvarer dagen før- hvorfor inviterer du da så mange gjester?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...