Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte skifter dere håndklær, sengetøy og slike ting?

Skrevet

Sengetøy - hver gang tulla har gulpet så mye at jeg nesten vil kalle det oppkast. Tidligere var det sikkert alt for sjelden, nå styrer det seg selv.

Håndklær til hendene på badet bytter jeg hver dag, til kroppen min bruker jeg tre-fire ganger. (Bruker to svææære håndkler hver gang jeg dusjer, og jeg gidder ikke bruke hele mitt liv på klesvask...)

Gjest m@ma78
Skrevet

Håndklær til hendene ca annenhver dag eller etter behov. De skal kjennes tørre og rene ut.

Dusjhåndklær bruker jeg 2 ganger før de vaskes

Sengklær skiftes annenhver torsdag.

Gjest begonia
Skrevet

Håndhåndkle når det føles riktig å skifte. Tre ganger i uka kanskje.

Dusjhåndkledet har vi i ei uke hvis det ikke er noe spesielt. Vi er jo gullende rene når vi bruker det og vi har faktisk hvert vårt. hehe...

Sengetøy skifter vi for sjeldent. Faktisk bare en gang i måneden. Ikke av valg, men av mangel på ork. Ideelt sett skulle det vært hver tredje uke. Hver annen uke hadde jeg ikke orket selv om det ofte anbefales. Har for mye annet å gjøre, så jeg må prioritere.

Skrevet

Håndklær til å vaske hender på byttes 2-3 ganger i uka, eller ved behov. Av og til føler jeg de får en "ekkel" lukt fort, og da er det rett på plass med nytt! Ssamboeren min bruker dusjhåndkleet kun en gang, jeg bruker mine 2-3 ganger. Sengetøy skiftes minimum hver 14 dag. Før byttet jeg minst en gang i uka, men nå strekker rett og slett ikke tiden til.

Gjest engel 49+
Skrevet

håndklær:

dusjhåndkle: ca. annenhver uke, håndhånkle 1-2 gr. pr. uke,

sengetøy helst hver 14. dag.

Gjest togli
Skrevet

Sengetøy: hver uke

Håndklær: annenhver dag.

Skrevet

-Håndhånkle på WC: annehver dag.

-Våre håndklær på badet: To ganger i uka.

-Dusjhåndklær: brukes to ganger.

-Sengetøy: Annehver uke, oftere om det er veldig varmt.

Skrevet

Håndhåndkle når det føles riktig å skifte. Tre ganger i uka kanskje.

Dusjhåndkledet har vi i ei uke hvis det ikke er noe spesielt. Vi er jo gullende rene når vi bruker det og vi har faktisk hvert vårt. hehe...

Sengetøy skifter vi for sjeldent. Faktisk bare en gang i måneden. Ikke av valg, men av mangel på ork. Ideelt sett skulle det vært hver tredje uke. Hver annen uke hadde jeg ikke orket selv om det ofte anbefales. Har for mye annet å gjøre, så jeg må prioritere.

*hvisker*

..vi skifter også sengetøy ca en gang i måneden..

*lusker ut igjen rødmende av skam..*

Gjest begonia
Skrevet

*hvisker*

..vi skifter også sengetøy ca en gang i måneden..

*lusker ut igjen rødmende av skam..*

hehe... Jeg har sluttet å viske jeg! Dette er et av de temaene som folk juger om har jeg funnet ut. På samme måte som de juger om når ungene deres legger seg og hvor ofte de har 'ordentlig' middag og slikt. Det er enkelte ting som blir pyntet på før det når offentligheten...

Skrevet

hehe... Jeg har sluttet å viske jeg! Dette er et av de temaene som folk juger om har jeg funnet ut. På samme måte som de juger om når ungene deres legger seg og hvor ofte de har 'ordentlig' middag og slikt. Det er enkelte ting som blir pyntet på før det når offentligheten...

Jeg tror du er inne på noe der ja ;o)

Gjest skifting hos oss
Skrevet

Jeg tror du er inne på noe der ja ;o)

Hvorfor skal man lyve om det? Vi skifter på sengen minst hver 14. dag (av og til kan det gå tre uker), og håndkle på badet ved behov. Dusjhåndkle brukes 1-3 ganger. Jeg prøver å bruke det 2-3 ganger, men mannen min kaster det i vask etter en gang. Det irriterer meg litt....

Gjest begonia
Skrevet

Hvorfor skal man lyve om det? Vi skifter på sengen minst hver 14. dag (av og til kan det gå tre uker), og håndkle på badet ved behov. Dusjhåndkle brukes 1-3 ganger. Jeg prøver å bruke det 2-3 ganger, men mannen min kaster det i vask etter en gang. Det irriterer meg litt....

Hvorfor? Fordi mange liker å fortelle andre hvordan de skulle ØNSKE at de levde livet sitt vel! De vil ha middag med poteter (før Lindberg...) hver dag, ungene i seng til 'godtatt' tid, sex to ganger i uka, nytt sengetøy hver fjortende dag og full rengjøring hver torsdag. Selv om de ikke klarer gjennomføre dette, så er det denne ønsketenkningen de videreformidler til omgivelsene.

Dette har jeg funnet ut gjennom et langt liv, ved å høre hva venner forteller til andre og sammenlikne det med hva jeg som venn vet om den saken. hehe...

Hender jeg pynter litt jeg også da...

Gjest skifting hos oss
Skrevet

Hvorfor? Fordi mange liker å fortelle andre hvordan de skulle ØNSKE at de levde livet sitt vel! De vil ha middag med poteter (før Lindberg...) hver dag, ungene i seng til 'godtatt' tid, sex to ganger i uka, nytt sengetøy hver fjortende dag og full rengjøring hver torsdag. Selv om de ikke klarer gjennomføre dette, så er det denne ønsketenkningen de videreformidler til omgivelsene.

Dette har jeg funnet ut gjennom et langt liv, ved å høre hva venner forteller til andre og sammenlikne det med hva jeg som venn vet om den saken. hehe...

Hender jeg pynter litt jeg også da...

Vel, jeg ser ikke vitsen i å pynte på sannheten her. Man kan jo være anonym! Jeg liker best å si det som det er, og også høre hvordan andre har det. Uten at man skal være så perfekt.

Gjest begonia
Skrevet

Vel, jeg ser ikke vitsen i å pynte på sannheten her. Man kan jo være anonym! Jeg liker best å si det som det er, og også høre hvordan andre har det. Uten at man skal være så perfekt.

HER er folk ærlige. Jeg mente at de pyntet på det ute i RL, overfor familie, venner og bekjente!

Når en er anonym er det jo ingen sak å si hvor 'dårlig' husmor en er. hehe...

Gjest skifting hos oss
Skrevet

HER er folk ærlige. Jeg mente at de pyntet på det ute i RL, overfor familie, venner og bekjente!

Når en er anonym er det jo ingen sak å si hvor 'dårlig' husmor en er. hehe...

Jeg tror nok ikke alle her er helt ærlige alltid, dessverre.

Gjest begonia
Skrevet

Sengetøy: hver uke

Håndklær: annenhver dag.

Jobber ikke du da heller? Ellers skjønner jeg ikke hvordan du kan rekke å kjøre så mange vaskemaskiner! En har jo gjerne et liv utafor huset etter jobben også. Vi er fire mennesker i huset, og jeg hadde rett og slett ikke rukket å følge opp det der. I tillegg til rengjøring, matlaging, hagearbeid, sosialt samvær med venner og familie mm.

Gjest togli
Skrevet

Jobber ikke du da heller? Ellers skjønner jeg ikke hvordan du kan rekke å kjøre så mange vaskemaskiner! En har jo gjerne et liv utafor huset etter jobben også. Vi er fire mennesker i huset, og jeg hadde rett og slett ikke rukket å følge opp det der. I tillegg til rengjøring, matlaging, hagearbeid, sosialt samvær med venner og familie mm.

Å kjøre vaskemaskiner og tørketrommel tar da ingen tid. Det ordner seg selv det :-)

Hver og en i familien tar av sitt eget sengetøy (bortsett fra minsta på snart ett år da). Vi stapper sengetøyet inn i maskinen i to omganger (alt dette tar tilsammen fem minutter). Å ta på nytt sengetøy på fem senger tar ikke mer enn 10-15 minutter, så tilsammen brukes max 20 minutter i uka på sengetøyvask. Ikke noe problem det!

Må legge til at jeg ikke gjør dette alene. Mannen og ungene tar også sin del. Så deilig som det er med nyvaska sengetøy, er det verdt den bittelille "jobben" :-)

Stryking gir jeg forøvrig blaffen i!

Gjest begonia
Skrevet

Å kjøre vaskemaskiner og tørketrommel tar da ingen tid. Det ordner seg selv det :-)

Hver og en i familien tar av sitt eget sengetøy (bortsett fra minsta på snart ett år da). Vi stapper sengetøyet inn i maskinen i to omganger (alt dette tar tilsammen fem minutter). Å ta på nytt sengetøy på fem senger tar ikke mer enn 10-15 minutter, så tilsammen brukes max 20 minutter i uka på sengetøyvask. Ikke noe problem det!

Må legge til at jeg ikke gjør dette alene. Mannen og ungene tar også sin del. Så deilig som det er med nyvaska sengetøy, er det verdt den bittelille "jobben" :-)

Stryking gir jeg forøvrig blaffen i!

Men nå kjører jeg ofte to vaskemaskiner med annet enn sengetøy hver dag. Hver maskin tar to timer. Dvs fire timer vasketid. En må jo iallefall være hjemme for å starte ny maskin. Så skal det puttes over i tørketrommel eller henges opp etter det. Og så skal tøyet legges sammen til slutt. Jeg er ofte ikke hjemme så mye som fire timer sammenhengende jeg. For meg er det iallefall et problem, samme hvor lite tid det tar isolert sett.

Gjest togli
Skrevet

Men nå kjører jeg ofte to vaskemaskiner med annet enn sengetøy hver dag. Hver maskin tar to timer. Dvs fire timer vasketid. En må jo iallefall være hjemme for å starte ny maskin. Så skal det puttes over i tørketrommel eller henges opp etter det. Og så skal tøyet legges sammen til slutt. Jeg er ofte ikke hjemme så mye som fire timer sammenhengende jeg. For meg er det iallefall et problem, samme hvor lite tid det tar isolert sett.

Jeg pleier å vaske alt av klær på torsdag (et par/tre maskiner kjøres på kveldstid). Fredag er det nesten tomt for vanlig klesvask og da kjøres maskinene med sengetøy. Jeg er nok litt sånn kontrollfreak, så planlegging må til ;-)

Forøvrig jobber jeg fullt denne måneden. Ellers har jeg vært hjemme i svangerskapsperm i ett år og starter i juni på permisjon et år til. Da kreves det riktignok ikke fullt så mye planlegging som vanlig :-)

Og jeg har et ganske travelt liv utenom sengetøyvasken også ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...