Gjest Dianake Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg begynte på Lamictal for 6 uker siden og går nå på 100 mg. Går på det pga depresjon. Fastlegen min har så lite greie på dette med Lamictal så jeg føler at det er jeg som må minne HAN på når jeg skal trappe opp. Han har ikke oversikt over hvor lenge jeg har stått på de enkelte dosene. Derfor vil jeg gjerne spørre deg om du kan gi meg et forslag til videre opptrapping? Skal selvsagt snakke med fastlege om det, men vil gjerne få en pekepinn på hvor ofte jeg skal trappe opp. Jeg merker ingen bivirkninger. Kan jeg forresten ta hele dosen på kvelden uansett hvor høy dose jeg går på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Etter to uker på 100 mg tar du 150 mg i en uke og deretter 200 mg. Etter minst en uke på 200 mg tar du serumkonsentrsjonsmåling. Serumkons skal ligge i området 15-25 mikromol/ml. Dosen justeres etter prøvesvaret. Det er et lineært forhold mellom dose og konsentrasjon, dvs 50% økning av dose gir 50% økning i konsentrasjon. Ja, du kan ta hele døgndosen i ett f eks om kvelden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dianake Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Etter to uker på 100 mg tar du 150 mg i en uke og deretter 200 mg. Etter minst en uke på 200 mg tar du serumkonsentrsjonsmåling. Serumkons skal ligge i området 15-25 mikromol/ml. Dosen justeres etter prøvesvaret. Det er et lineært forhold mellom dose og konsentrasjon, dvs 50% økning av dose gir 50% økning i konsentrasjon. Ja, du kan ta hele døgndosen i ett f eks om kvelden. -- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.