Gjest (Anonymous) Skrevet 7. februar 2001 Del Skrevet 7. februar 2001 Jeg er en kvinne på 30 med begynnende svikt/hjertefeil og barnløs. Det har ikke blitt funnet noe galt med hverken min mann eller meg. Kan hjertesvikten være medvirkende til at jeg ikke blir gravid? Hvis jeg var blitt gravid, så hadde jeg vel hatt problemer med å fullføre svangerskapet (det er slitsomt nok å gå i trapper...)? Dette er bare noen svevende tanker hos meg, som har økt i mengde den siste tiden. Håper på noen kloke ord, takk på forhånd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18461-hjertesvikt-og-infertilitet-en-selvf%C3%B8lge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. februar 2001 Del Skrevet 7. februar 2001 Nå vet jeg ikke hva som er årsak til hjertesvikt hos deg og hvor medtatt du er av den. I de fleste tilfeller ville det ikke bety noe for fruktbarhet. Utfra det du beskriver om problem med å gå i trapper vil jeg synes at det er meget betenkelig om du ble gravid. En graviditet er en stor påkjenning på hjertet, så kanskje det er en mening med at du ikke blir gravid? Har du snakket med din hjertespesialist om mulighet for å gjennomføre en graviditet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18461-hjertesvikt-og-infertilitet-en-selvf%C3%B8lge/#findComment-82527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 8. februar 2001 Del Skrevet 8. februar 2001 Nå vet jeg ikke hva som er årsak til hjertesvikt hos deg og hvor medtatt du er av den. I de fleste tilfeller ville det ikke bety noe for fruktbarhet. Utfra det du beskriver om problem med å gå i trapper vil jeg synes at det er meget betenkelig om du ble gravid. En graviditet er en stor påkjenning på hjertet, så kanskje det er en mening med at du ikke blir gravid? Har du snakket med din hjertespesialist om mulighet for å gjennomføre en graviditet? Nei jeg har ikke snakket om det til hjertespesialisten, der er det stort sett hjertet det går på, dessuten får jeg meg ikke til det selv om jeg har hatt lyst. Vi har prøvd flere år å få barn, men jeg leter liksom etter svar på hvorfor vi ikke får det til. Det med hjertet har jeg jo hatt hele livet, men i de siste årene har det blitt bektraktelig verre, så nå er det ingen veg utenom operasjon. Jeg vet ikke om det er rett, men kroppen kjører jo sitt eget liv, og satser på de "riktige" organene hvis ikke alt er som det skal være. Og dermed vil heller ikke den være i stand til å ta imot et foster(befruktet egg). Er jeg helt på jordet nå??? Har gjennomført ivf-forsøk, men de ble jeg bare syke av. Håper i mitt innerste at kanskje jeg har større hell når hjertet er fikset. (man griper de små halmstråene... =) ) Takk for svaret forresten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18461-hjertesvikt-og-infertilitet-en-selvf%C3%B8lge/#findComment-82671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lege(men ikke på DOL) Skrevet 9. februar 2001 Del Skrevet 9. februar 2001 Nei jeg har ikke snakket om det til hjertespesialisten, der er det stort sett hjertet det går på, dessuten får jeg meg ikke til det selv om jeg har hatt lyst. Vi har prøvd flere år å få barn, men jeg leter liksom etter svar på hvorfor vi ikke får det til. Det med hjertet har jeg jo hatt hele livet, men i de siste årene har det blitt bektraktelig verre, så nå er det ingen veg utenom operasjon. Jeg vet ikke om det er rett, men kroppen kjører jo sitt eget liv, og satser på de "riktige" organene hvis ikke alt er som det skal være. Og dermed vil heller ikke den være i stand til å ta imot et foster(befruktet egg). Er jeg helt på jordet nå??? Har gjennomført ivf-forsøk, men de ble jeg bare syke av. Håper i mitt innerste at kanskje jeg har større hell når hjertet er fikset. (man griper de små halmstråene... =) ) Takk for svaret forresten. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta opp dette spørsmålet med hjertespesialisten din. Han vil sikkert ikke bli overrsaket over det - det er jo helt naturlig å være opptatt av å få barn.Ved noen hjertesykdommer kan det være "livsfarlig" å gjennomføre et svangerskap, i andre tilfeller kan det gjøres i nøye samarbeid med spesialister. Tenk hvor vondt det ville være å bli gravid for så å ikke kunne gjennomføre det tiltross for sterkt barneønske. Derfor er mitt råd å ta det opp. Kanskje det i fremtiden kan være mulig for deg hvis alt planlegges og den behandling du skal ha for hjertesykdommen din er gjennomført. Ønsker deg lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18461-hjertesvikt-og-infertilitet-en-selvf%C3%B8lge/#findComment-83293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.