Gå til innhold

Hvordan laste ned musikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke programmer er best for å laste ned musikk gratis på mp3 filer?

Gjest Gratis og gratis, fru Blom
Skrevet

Laste ned "gratis" blir feil å si. Men du kan stjele musikk med kazaa og winmx.

Bruker du iTunes eller napster, får du én splitter ny låt for 8 kroner, og kan sove godt om natten, med (relativt) ren samvittighet.

Skrevet

Laste ned "gratis" blir feil å si. Men du kan stjele musikk med kazaa og winmx.

Bruker du iTunes eller napster, får du én splitter ny låt for 8 kroner, og kan sove godt om natten, med (relativt) ren samvittighet.

Hva er galt med å laste ned gratis?Det fines galere ting å gjøre.......

Skrevet

Hva er galt med å laste ned gratis?Det fines galere ting å gjøre.......

Ja, det finnes alltid noe og noen som er verre :)

Jeg har lastet ned mye "gratis" musikk selv, men nå bruker jeg iTunes - da slipper jeg også å være redd for "liksomfiler" og virus og sånt no!

Hvis jeg vil ha hele album, kjøper jeg i butikken. Kjekt å ha noen originale cover og!

:)

Skrevet

Ja, det finnes alltid noe og noen som er verre :)

Jeg har lastet ned mye "gratis" musikk selv, men nå bruker jeg iTunes - da slipper jeg også å være redd for "liksomfiler" og virus og sånt no!

Hvis jeg vil ha hele album, kjøper jeg i butikken. Kjekt å ha noen originale cover og!

"Jeg har lastet ned mye "gratis" musikk selv,"

Det blir omtrent som en som har sluttet å røyke - siden DU har sluttet, så må alle andre gjøre det også. Noe annet er jo galt. Hehe :)

"men nå bruker jeg iTunes - da slipper jeg også å være redd for "liksomfiler" og virus og sånt no!"

Jeg har ikke prøvd iTunes, så det kan jeg ikke uttale meg om, men at det kan være virus og ødelagte filer på gratisvariantene er nok sant ja.

WinMx hadde jeg en gang, men det er ikke å anbefale verken innskriver eller andre. Der er det utrolig mange ødelagte filer, ja bortimot ½-parten av filene er dårlige.

Bare skit med ande ord.

Skrevet

LimeWire er bra. Der finner du ikke alt du (kanskje) måtte ønske, men en god del. Aner jo ikke hva du liker :-)

Hvis du f.eks laster ned en fil som er ødelagt, så kommer det automatisk opp en beskjed om dette - veldig kjekt. Da avbryter du jo selvsagt med en gang.

Ellers er KazaaLite ok, og ImeshLite. Det er de jeg har best erfaring med og har funnet det jeg vil ha. Jeg har også funnet alle sangene til utallige album, og brent dem ut. Så så veldig langt fra orginalen ble det da ikke.

Man finner jo bildet av coveret på nettet og tracklista(samt bilde der også) på cdon.com, så vips, da har du cn´n.

Kan nok være at det er vanskelig å finne gratisversjoner av KazaaLite og ImeshLite nå, men for oss som har det inne, så gjelder det å ikke oppdatere versjonen, da går det greit.

Søk, så tror jeg du skal klare å finne

:-)

LimeWire er iallefall lett å finne.

Skrevet

"Jeg har lastet ned mye "gratis" musikk selv,"

Det blir omtrent som en som har sluttet å røyke - siden DU har sluttet, så må alle andre gjøre det også. Noe annet er jo galt. Hehe :)

"men nå bruker jeg iTunes - da slipper jeg også å være redd for "liksomfiler" og virus og sånt no!"

Jeg har ikke prøvd iTunes, så det kan jeg ikke uttale meg om, men at det kan være virus og ødelagte filer på gratisvariantene er nok sant ja.

WinMx hadde jeg en gang, men det er ikke å anbefale verken innskriver eller andre. Der er det utrolig mange ødelagte filer, ja bortimot ½-parten av filene er dårlige.

Bare skit med ande ord.

Hehe..

Jeg ville bare påpeke at jeg ikke var enn sånn ovenifra-og-ned-med-viftende-pekefinger :)

Men den dagen plata mi kommer ut *drømme*, så håper jeg selvsagt ingen går på nettet og laster ned "gratis". Da blir det ikke mange kronene igjen til å dekke alle kostnadene som en innspilling, mastring og produksjon fører med seg!

:D

Skrevet

Hehe..

Jeg ville bare påpeke at jeg ikke var enn sånn ovenifra-og-ned-med-viftende-pekefinger :)

Men den dagen plata mi kommer ut *drømme*, så håper jeg selvsagt ingen går på nettet og laster ned "gratis". Da blir det ikke mange kronene igjen til å dekke alle kostnadene som en innspilling, mastring og produksjon fører med seg!

:D

Hvis du får gitt ut noe, og plata di er god nok, så selger den nok uansett.

Du vil nok tjene grovt på konserter osv i tillegg, så jeg syntes ikke synd på deg ;)

Det gjelder andre artister også. De som er bra nok klarer seg så det holder i lange baner.

De som ikke er bra nok, er det jo svært få som gidder å kjøpe noe av uansett, og enda færre som da tar seg bryet med å laste ned noe av dem.

Sant ;)

Si ifra om drømmen din går i oppfyllelse - det ville vært artig om en doler ga ut plate :-)

Skrevet

Du vil nok tjene grovt på konserter osv i tillegg, så jeg syntes ikke synd på deg ;)

Det gjelder andre artister også. De som er bra nok klarer seg så det holder i lange baner.

De som ikke er bra nok, er det jo svært få som gidder å kjøpe noe av uansett, og enda færre som da tar seg bryet med å laste ned noe av dem.

Sant ;)

Si ifra om drømmen din går i oppfyllelse - det ville vært artig om en doler ga ut plate :-)

*hviske*

Jeg holder i alle fall på med innspilling :)

Vanskelig å få en ok kontrakt, og dyrt å gi ut selv, men jeg skal holde deg underrettet anyways ;)

Skrevet

Sant ;)

Så enkelt er det faktisk ikke.

Det er mange som er mer enn bra nok, men som ikke slår an av ulike årsaker, eller i det hele tatt blir utgitt. Er det du vil gi ut ikke kommersielt nok, så er det vanskelig å bli satset på fra plateselskaper osv. Og da snakker vi ikke om at det er dårlig - tvert imot kan det være utrolig bra, men de rette platekjøperne får ikke kjennskap til utgivelsen, dersom man ikke når ut i de rette sirklene.

Skrevet

Så enkelt er det faktisk ikke.

Det er mange som er mer enn bra nok, men som ikke slår an av ulike årsaker, eller i det hele tatt blir utgitt. Er det du vil gi ut ikke kommersielt nok, så er det vanskelig å bli satset på fra plateselskaper osv. Og da snakker vi ikke om at det er dårlig - tvert imot kan det være utrolig bra, men de rette platekjøperne får ikke kjennskap til utgivelsen, dersom man ikke når ut i de rette sirklene.

Så sant, så sant. Og viktigst av alt er kanskje markedsføringen - og den er i alle fall dyr!

Viktig å vite hvem du henvender deg til også, når du skal markedsføre et produkt. Mye som kan slå feil, med andre ord.

Og det er laaaangt flere musikere som ikke tjener noe på musikken sin, enn de som gjør det.

Skrevet

Så sant, så sant. Og viktigst av alt er kanskje markedsføringen - og den er i alle fall dyr!

Viktig å vite hvem du henvender deg til også, når du skal markedsføre et produkt. Mye som kan slå feil, med andre ord.

Og det er laaaangt flere musikere som ikke tjener noe på musikken sin, enn de som gjør det.

Jeg vet, jeg kjenner en del musikere som har talent men allikevel ikke den suksessen de fortjener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...