Gå til innhold

Hjelp - jeg har en symaskin!

Anbefalte innlegg

Gjest Sysnella
Skrevet

Ikke pokker om jeg finner ut av hvordan man trer riktig! Noen som vil forklare meg kort og greit hvordan man kommer i gang med maskinen?

Linker?

Illustrasjoner?

Hjelp?

Skrevet

Ring mamma!

;)

På min må jeg ta først bak, så foran, så på toppen, og så inn i nåla.

Det har sikkert litt å si hvilket merke det er f.eks... På min tror jeg jammen det følger med bruksanvisning.

Gjest engel 49+
Skrevet

hmm... har du ikke bruksanvisning, så ville jeg spurt en som var vant til å håndtere symaksiner.

Lykke til, det er veldig nyttig, skjønner ikke hva folk gjør uten? Bruk&kast?? Klær må jo repareres og legges opp/ned osv osv.

Skrevet

hmm... har du ikke bruksanvisning, så ville jeg spurt en som var vant til å håndtere symaksiner.

Lykke til, det er veldig nyttig, skjønner ikke hva folk gjør uten? Bruk&kast?? Klær må jo repareres og legges opp/ned osv osv.

Jeg har ikke symaskin og har ikke lyst på heller, til min mors store husmoderlige fortvilelse.

Men jeg greier meg helt fint uten. Jeg syr i knapper og fikser ellers det som fikses bør for hånd.

Kjøper ferdigsydde gardiner, og er det en bukse som må legges opp eller en glidelås som må skiftes så frir jeg til mamma eller skredderen på senteret like i nærheten her.

Men all ære til dere som har - og kan bruke - en slik anordning.

:o)

Gjest engel 49+
Skrevet

Jeg har ikke symaskin og har ikke lyst på heller, til min mors store husmoderlige fortvilelse.

Men jeg greier meg helt fint uten. Jeg syr i knapper og fikser ellers det som fikses bør for hånd.

Kjøper ferdigsydde gardiner, og er det en bukse som må legges opp eller en glidelås som må skiftes så frir jeg til mamma eller skredderen på senteret like i nærheten her.

men er det ikke kjedelig å bare velge mellom ulike ferdigsydde gardiner? Dessuten - særlig da jeg var småbarnsmor, gikk jo maskinen for full rulle annenhverdag, med buksebaker og bukselengder osv osv.

Jeg reparerer mye, men syr sjeldent nytt. Unntak: gardiner ol. Og det er deilig å kunne fikse ting selv - synes denne engelen!

Skrevet

men er det ikke kjedelig å bare velge mellom ulike ferdigsydde gardiner? Dessuten - særlig da jeg var småbarnsmor, gikk jo maskinen for full rulle annenhverdag, med buksebaker og bukselengder osv osv.

Jeg reparerer mye, men syr sjeldent nytt. Unntak: gardiner ol. Og det er deilig å kunne fikse ting selv - synes denne engelen!

Sånn som det har blitt de siste åra, føler jeg at jeg velger på øverste hylle når det gjelder gardiner. Utvalget har blitt formidabelt.

Men det kan jo selvsagt hende jeg går glipp av flotte alternativer fordi jeg orienterer meg bare blant de ferdige.

Skrevet

Jeg har tre forskjellige symaskiner i heimen, alle tres forskjellig.

Tror nok du må komme med merke og modell hvis du skal få hjelp.

Gjest engel 49+
Skrevet

Sånn som det har blitt de siste åra, føler jeg at jeg velger på øverste hylle når det gjelder gardiner. Utvalget har blitt formidabelt.

Men det kan jo selvsagt hende jeg går glipp av flotte alternativer fordi jeg orienterer meg bare blant de ferdige.

Bare du er fornøyd, er jo alt bra!

Jeg har bare oppdaget hvor glad jeg er i symaskinen min, jeg!

Ikea er jo sikkert bra på gardiner, og de fleste 'gamle' butikkene har jo ikke metervare lenger. Man må bestille, det er noe dritt! Ofte dyrt også.

Gjest Sysnella
Skrevet

Pleide også å fri til mamma, men hun er ikke her lenger *trist*

Symaskinen jeg nå prøver å komme på godfot med, var hennes, og bruksanvisningen har jeg dessverre ikke.

Tenker jeg får luske meg av gårde til en sybutikk og spionere litt på dem! Har også en syfreak av en venninne - hun kan sikkert gi meg et par lekser også.

Men bunadreperasjonene tok jeg for hånd i år!

:)

Gjest Sysnella
Skrevet

Ring mamma!

;)

På min må jeg ta først bak, så foran, så på toppen, og så inn i nåla.

Det har sikkert litt å si hvilket merke det er f.eks... På min tror jeg jammen det følger med bruksanvisning.

Ja, om jeg bare hadde kunnet ringe mamma! Men det visstnok slik at engler ikke har mobiltelefon - forstå det den som kan ;)

Det fulgte helt sikkert med en bruksanvisning, men jeg aner ikke hvor mamma kan ha gjort av den (kastet den, kanskje? hun var en racer på symaskinen, og hadde neppe bruk for denslags!)

Skrevet

Pleide også å fri til mamma, men hun er ikke her lenger *trist*

Symaskinen jeg nå prøver å komme på godfot med, var hennes, og bruksanvisningen har jeg dessverre ikke.

Tenker jeg får luske meg av gårde til en sybutikk og spionere litt på dem! Har også en syfreak av en venninne - hun kan sikkert gi meg et par lekser også.

Men bunadreperasjonene tok jeg for hånd i år!

:)

Så du på den ene linken jeg la ut? Der var det bruksanvisninger for en rekke symaskin-modeller.

Evt. gi meg merke & modell på den maskinen du har, så skal jeg hjelpe deg søke, om du ikke finner det på google selv. En bruksanvisning altså.

Gjest Sysnella
Skrevet

Så du på den ene linken jeg la ut? Der var det bruksanvisninger for en rekke symaskin-modeller.

Evt. gi meg merke & modell på den maskinen du har, så skal jeg hjelpe deg søke, om du ikke finner det på google selv. En bruksanvisning altså.

Jeg fant ikke min modell blant dem, dessverre.

Jeg har en Singer Featherweight II 117, hvis det sier deg noe :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...