Gå til innhold

Enda en god grunn til å beholde sittende regjering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm. Har vel den uvanen (?) at jeg leser ofte bare overskriftene. I tilfelle den fenger, leser jeg mer. Kan ikke lese alt. Det blir for mye.

Problemet med dette er at mange ganger stemmer ikke overskriften over ens med resten avartikkelen. Mistenker mange readaktører for å bytte ut overskrifter på artikler for at avisene skal selge bedre. Så setter de seg ikke godt nok inn i det som står i artikkelen.

Har sett en del eksempler på det i Dagbladet. Så den avisen kjøper jeg ikke. Dessuten skriver de ofte mye ekkelt.

Tror pressestøtte er med på å opprettholde skjev konkurranse mellom aviser slik at det bidrar til det skjeve nyhetsbildet vi får.

Men jeg mistenker det er en forklaring til. At pressgrupper og andre stater (særlig i Midt-Østen) finansierer mye

av nyhetsdekningen til egen fordel med korrupte metoder osv.

Ser mannen din har kritisert spesielt dekningen av konflikten i Midt-Østen. Han har vist mange eksempler på forvrengninger fra media. Det er bra. Han går i dybden av stoffet. Men hvem gidder det ? Neppe mange.

Nei - bare de som er glødende interessert og som har træler og lar drittslenginga prelle av seg med et skuldertrekk, jeg er ikke skrudd sammen sånn, dessverre :)

Men det sies at Blog'erne er de som styrer nå - jeg tror jaggu de har bedre sannehetsgehalt :)...det er jo spennende - en avis pr. person -hehe

nomen_necio
Skrevet

Nei - bare de som er glødende interessert og som har træler og lar drittslenginga prelle av seg med et skuldertrekk, jeg er ikke skrudd sammen sånn, dessverre :)

Men det sies at Blog'erne er de som styrer nå - jeg tror jaggu de har bedre sannehetsgehalt :)...det er jo spennende - en avis pr. person -hehe

Klarer noen bloggere bra kildekritikk og ta med tydelige referanser til kilder, kan det være noen av dem gir store media bra konkurranse. Det trengs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...