Gå til innhold

Hva skal jeg bli når jeg blir stor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en godt betalt jobb som jeg ikke klarer å jobbe i. Har vært deprimert og sykemeldt lenge pga angst og depresjoner.

Jeg har fortsatt mye angst, men tror at lysten på en utdannelse er enda større enn angsten..

Men hva skal jeg utdanne meg til?

Jeg er veldig glad i bøker, internett, tekst og bilde. Er kreativ, flink til å lytte. Tegner godt, har mye fantasi, er kreativ, og liker språk. Er tall-idiot, dvs jeg kan ingenting som har med matte å gjøre, men er veldig nysgjerrig på alt som har med data å gjøre..

Er det noen som har forslag til meg hva jeg bør kikke nærmere på når det gjelder utdannelse?

Primært en treårig høgskoleutdannelse, eller bachelor, for det er vel omtrent det jeg kan få ved hjelp av attføring?

Gjerne forslag til jobber som fortsatt gir nok penger i kassa til å overleve. Men..trivsel teller mest, så hjelp meg!

Gjest svaksterk
Skrevet

heisann:-)

Hvis lysten er stor vil du kunne benytte tiden på skolen til å trene på å handtere angsten. Jeg begynnte å studere på universitetet, psykologi, med attføring.. men måtte gjennom både iq test og personlighetstest fordi de ville vurdere egnetheten. Du kan få attføring for mange retninger.

Hadde sterk sosialangst og panikkangst da jeg begynnte, og satt ytterst og svetta den første tiden. Jammen bra det er toaletter man kan gjemme seg på ;-)

Men det gikk... jeg tror det gikk fordi motivasjonen var så sterk, og det var noe jeg virkelig ville. Ellers hadde jeg nok ikke utfordret angsten. Synes du skal lytte til deg selv jeg.. hva har du mest lyst til? hva frister mest?

Skrevet

heisann:-)

Hvis lysten er stor vil du kunne benytte tiden på skolen til å trene på å handtere angsten. Jeg begynnte å studere på universitetet, psykologi, med attføring.. men måtte gjennom både iq test og personlighetstest fordi de ville vurdere egnetheten. Du kan få attføring for mange retninger.