Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest søssa
Skrevet

Noen som har en oppskrift på strøkake/mjølgamp? Jeg har forsøkt å lete men finner ikke.

Den jeg får kjøpt ferdig er i biter på ca 6 x 10 cm, snaut 2 cm tykk.

Iflg. posen inneholder den:

Hvetemel, sur skummet melk, sukker, smør, hornsalt.

Noen som skjønner hva jeg mener og kan hjelpe?

Gjest også mjølgamp-fan
Skrevet

Det skulle jeg gjerne visst også! Mjølgamp er godt!

Det eneste jeg fant på nettet som nevner mjølgamp er denne siden: http://www.granumbakeri.no/

Den står i prislista deres. Tviler på om de gir fra seg oppskriften, men du kan jo spørre.

Gjest søssa
Skrevet

Det skulle jeg gjerne visst også! Mjølgamp er godt!

Det eneste jeg fant på nettet som nevner mjølgamp er denne siden: http://www.granumbakeri.no/

Den står i prislista deres. Tviler på om de gir fra seg oppskriften, men du kan jo spørre.

Granum Bakeri er jo i byen her jeg bor, men som du sier, gi fra seg oppskrift gjør de nok ikke. Gausdal Bakeri lager også mjølgamp. Kanskje kaken kan ha et annet navn andre steder i landet?

Jeg får fortsette å lete, evnt. prøve en blanding sjøl og se hvordan det går.

Gjest også mjølgamp-fan
Skrevet

Granum Bakeri er jo i byen her jeg bor, men som du sier, gi fra seg oppskrift gjør de nok ikke. Gausdal Bakeri lager også mjølgamp. Kanskje kaken kan ha et annet navn andre steder i landet?

Jeg får fortsette å lete, evnt. prøve en blanding sjøl og se hvordan det går.

Kanskje jeg skulle prøve å gi ingredienslista til en baker eller kokk, og spørre hvordan vedkommende ville ha laget det?

En annen metode kan være å finne ut av om det eksisterer en annen oppskrift som inkluderer de noenlunde samme ingrediensene, og se hvordan denne lages. Kan være det går an å få dem til da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...