Gå til innhold

Nazist-assosiasjoner i Volda

Anbefalte innlegg

Gjest knarp
Skrevet

De falne i Volda falt i kampen mot nazismen. Vi skylder dem et norsk flagg på nasjonsldagen.

Gjest Morsk
Skrevet

Ja, enkelte folk synes nok at flagg fra all verdens diktaturstater er en flott måte å hedre de som kjempet for Norges frihet på.

Deg og dine likesinnede om det. Denne Tunheim har så evig rett.

Gjest lille lulle
Skrevet

Ja, enkelte folk synes nok at flagg fra all verdens diktaturstater er en flott måte å hedre de som kjempet for Norges frihet på.

Deg og dine likesinnede om det. Denne Tunheim har så evig rett.

sånn som den samiske diktaturstaten for eksempel?

Gjest Morsk
Skrevet

Samisk stat?

Og ellers er du frisk og rask?

Logitechmusa
Skrevet

For et par år siden, hvis det er så lenge, vant en same en sak mot en eller annen tulling som hadde fornærmet ham ved å si at han (samen, altså) var norsk. Det ble i dommen lagt vekk på at denne fælingen hadde fornærmet samen på det groveste ved å kalle ham norsk. Så hva har samer i det hele tatt på den norske nasjonaldagen å gjøre? En same er jo ikke norsk.

Logitechmusa
Skrevet

Det er Norges nasjonaldag, og den feirer vi blant annet ved å bruke det fremste norske symbolet vi har, flagget vårt. Og nei, jeg syns ikke det er all right at vi piffer opp med et og annet fargerikt fellesskap hva flagg angår. Selv syns jeg knapt nok det er greit med en norsk VIMPEL i toppen av flaggstanga på 17. mai en gang.

Herbert Fjert og Tollef Tosk
Skrevet

Samisk stat?

Og ellers er du frisk og rask?

Du har vel hørt om Lappland?

Makan til navlebeskuelse.

Gjest Morsk
Skrevet

Du har vel hørt om Lappland?

Makan til navlebeskuelse.

Ja riktig, det er der Julenissen kommer fra.

Han kan jeg gjerne være med å flagge for.

Skrevet

Er på ferie på Sunnmøre for tiden. Debatten har rast i Volda den siste tiden angående flaggbruk i 17-maitogene. Mulig det var et par utenlandske flagg, de så ikke jeg. Men så noen afrikanere (Liberiere og somaliere) som hadde en flott fane der det stod "Gratulerer med dagen Norge!" De andre utenlandske jeg så viftet med norske flagg. Skulle bare mangle, det er en grunn til at mange av disse har flyktet fra sine land. Da er det fint om de kan være med å feire Norge med norske flagg, og ikke feire med "sine hjemlands" flagg som kanskje symboliserer terrorregimer og diktatur............

Gjest grøss
Skrevet

Jeg synes utviklingen i dette landet, vist gjennom meningene i denne tråden, er uhyggelig. Jeg har alltid smilt litt av utlendinger som synes 17. mai er for nasjonalistisk, for slik har ikke jeg sett det, men dette må jeg tydeligvis revurdere kraftig.

Logitechmusa
Skrevet

Jeg synes utviklingen i dette landet, vist gjennom meningene i denne tråden, er uhyggelig. Jeg har alltid smilt litt av utlendinger som synes 17. mai er for nasjonalistisk, for slik har ikke jeg sett det, men dette må jeg tydeligvis revurdere kraftig.

Jeg syns faktisk at vi på denne ene dagen som symboliserer norsk frihet fra okkupasjon og diverse unioner med naboer mer enn noe annet er en dag vi godt kan være litt navlebeskuende. Det betyr ikke at vi som mener dette er nasjonalister og/eller rasister. Det har med forståelse for viktigheten av den norske grunnloven og norsk frihet å gjøre.

petter smart
Skrevet

Jeg grøsser mer av idioter som deg som ønsker å vanne ut alt det norske.

Når Norge feirer sin uavhengighet så blir det unaturlig med utenlandske flagg. Vi feirer ikke andre land, kun Norge.

Hadde jeg bodd i et annet land hadde jeg aldri brukt et norsk flagg på deres nasjonaldag. Det må da være mulig å vise litt respekt for det landet en bor i.

Hva pokker er nasjonalistisk/nazistisk ved å kun ønske norske flagg på 17.mai? Skal vi skjemmes over å være norske?

En ting er å være flerkulturell, en annen å oppgi sitt land og dets kultur.

nomen_necio
Skrevet

Jeg syns faktisk at vi på denne ene dagen som symboliserer norsk frihet fra okkupasjon og diverse unioner med naboer mer enn noe annet er en dag vi godt kan være litt navlebeskuende. Det betyr ikke at vi som mener dette er nasjonalister og/eller rasister. Det har med forståelse for viktigheten av den norske grunnloven og norsk frihet å gjøre.

Veldig bra sagt, Logitechmusa. Er lei av maset om manglende toleranse overfor diktaturstater. Vi må kunne feire vår frihet i fred uten å bli stemplet slik.

Skrevet

Hva er det som er "grøss" ved å feire norges frigjøringsdag med det symbolet som best symboliserer hva det er vi feirer?

For de som måtte få Nazist-assosiasjoner av dette, så er det vel bare å ønske en god bedring?

Har du tenkt på at det norske flagget under andre verdenskrig også var et av de sterkeste symbolene for norske frihetskjempere som kjempet MOT nazismen...?

Skrevet

"Jeg synes utviklingen i dette landet, vist gjennom meningene i denne tråden, er uhyggelig."

Nå har jeg lest "de få" meningene som til nå har kommet frem i denne tråden - og den eneste reaksjonen jeg har er at jeg smiler litt av deg:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...