Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det finnes noe cape evt annet ytterplagg til denne? Har stått ute i hagl og regn og frosset i dag, derfor jeg spør...

Og en annen ting - hva slags hodeplagg hører til? Tantene mine har noen rare, runde pussige greier på hodet, ser liksom ut som en slags "glorie"..Er det ulike for gift eller ugift? Hva er i så fall mest naturlig å bruke når man er samboer med barn?

Og hvordan skal egentlig nåla i snora festes på sida?

Noen som har sydd selv til barn? Hvordan ble prisen på det?

Gjest girasol
Skrevet

Hei, jeg og hutra i Vest-Agder bunad i går :-)

Men det finnes ikke noe annet til den enn sjalet desverre. Dvs.jo, det gjør det, man kan få en sånn kort bolero-jakke tror jeg, men den er nok ikke varmere enn sjalet.

Når det gjelder hodeplagg så veit jeg det finnes et hvitt sjal som festes høyt oppå hodet, men det er kun for gifte kvinner altså ;-) Jeg bruker vevd hodebånd, som både kan flettes inn i håpret, tvinnes rundt hodet etc.

Nåla til sølvlenken skal festes diagonalt på skrå nedover og så oppover, og når den er kommet opp igjen skal den tres inn i ringene på vesten som er på venstre sida, de som er festet høyere enn de ringene du bruker til å tre lenken gjennom.

Håper du fikk nytte av dette! :-)

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...