Gå til innhold

sykemelding? Vanskelig situasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt problemer med diverse ting siden august ifjor. Starta som vikar i august i et firma jeg trives godt i. Vikarbyrået mitt derimot har det vært mye rot med. Lønninger kommer ikke i tide, feil lønn, ikke kontrakter osv. osv. Ca. samtidig fikk jeg store magesmerter og har tatt forskjellige blodprøver, avføringsprøver, røntgen av tarmene etc. men de finner ikke noe feil. Nå har jeg også fått psoriasis på føtter og hender. Kortisonen hjelper ikke noe særlig, nå må jeg nesten hinke på den ene foten, tror det er infeksjon i. I tillegg til dette har jeg innimellom brystsmerter som gjør veldig vondt når jeg trekker pusten. Armen min strakk jeg forleden dag. Har gått ned på det meste 15 kilo siden august, Må nevne at det har vært mitt mål også, har trent jevnlig og spist sunt, men mamma er bekymra for meg nå. Hun mener det kan være andre ting som er grunnen. Attpåtil det hele har jeg tvangstanker og stresser dagen lang. Dette tror jeg også kan ha forårsaket en del problemer. Trives ikke i mitt vikarbyrå og prøver å bytte nå. Akkurat nå føler jeg meg ikke i form til å gå på jobb. Synes dere jeg burde ta ut sykemelding på noen dager så jeg får slappet av og kjent på kroppen? Vennene mine mener det. Ettersom jeg jobber i vikarbyrå må man egentlig jobbe dagen før og etter helligdager for å få utbetalt lønn på helligdagene. Så jeg er litt redd for å miste pengene for pinsen om jeg ikke kommer på jobb imorgen. Byrået mitt er et enmannsbyrå og jeg vet at konsulenten min ikke blir glad. Da kanskje hun sier meg opp. Har kontrakt til 2. juni bare, Får kun kontrakt måned til måned. Men jeg vet at de vil beholde meg på jobben til over sommeren. Men er redd konsulenten min finner en annen vikar. Noen forslag til hva jeg skal gjøre? Som sagt har jeg det ikke helt bra om dagen.

Skrevet

Ut fra hvordan jeg tolker det du skriver høres det ut som du bør komme deg på jobb i morgen (av økonomiske grunner), og deretter jobbe aktivt for å få et mindre stressende liv. Samtaleterapi for å sortere tankene litt er heller ikke å forakte.

Om du mister vikarjobben vil du øke stresset i livet ditt radikalt, med mindre du kan leve av penger på bok. Økt stress øres det ikke ut som du trenger.

Stor klem til deg, det høres slitsomt ut. :)

Gjest Persille
Skrevet

Er jeg helt på jordet nå - eller snakket jeg med deg på Gravid for omlag to år siden?

hjertebarnet
Skrevet

Ut fra hvordan jeg tolker det du skriver høres det ut som du bør komme deg på jobb i morgen (av økonomiske grunner), og deretter jobbe aktivt for å få et mindre stressende liv. Samtaleterapi for å sortere tankene litt er heller ikke å forakte.

Om du mister vikarjobben vil du øke stresset i livet ditt radikalt, med mindre du kan leve av penger på bok. Økt stress øres det ikke ut som du trenger.

Det høres ut som det kan være lurt om du går på jobb i morgen, men deretter sykmelder deg?

Du får vel sykepenger fra trygdekontoret også om du mister jobben? Blir du sagt opp, får du jo dagpenger, og evt. sykepenger hvis du er syk.

Høres absolutt ut som om du ville hatt godt av en lengre sykmeldingsperiode ja!

Skrevet

Det høres ut som det kan være lurt om du går på jobb i morgen, men deretter sykmelder deg?

Du får vel sykepenger fra trygdekontoret også om du mister jobben? Blir du sagt opp, får du jo dagpenger, og evt. sykepenger hvis du er syk.

Høres absolutt ut som om du ville hatt godt av en lengre sykmeldingsperiode ja!

Problemet er at jeg absolutt ikke føler for å komme meg på jobb imorgen, Teit regel det med lønna uansett. Kan overleve 2 dager uten lønn. Og sykemelding burde vel holde som gyldig grunn for å få lønn? Hvis jeg går på jobben imorgen fortsetter bare samme greia, samt at jeg ikke har spesielt lyst til å snakke med konsulenten min ang. bytte av byrå midt oppi det hele. Går også rundt og er nervøs for at noe avlorlig skal feile meg. KOmmer bare til å tenke på det i hele morgen. Vil egentlig bare stå opp tidlig og komme meg til legen.

Skrevet

Er jeg helt på jordet nå - eller snakket jeg med deg på Gravid for omlag to år siden?

Hm nei tror ikke det

Skrevet

Hva mener du med å jobbe aktivt? Føler meg ikke i form til å jobbe akkurat nå. Det med å miste jobben....holder på å starte eget firma, og har allerede et oppdrag, problemet er overgangen fra den ene til den andre jobben. Må jo kunne leve og.

Gjest gå på jobb
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva du har gjort, men jeg ville gått på jobb, gjort det aller viktigste eller ihvertfall møtt opp, og hvis du etter en liten stund fortsatt var dårlig, gitt beskjed om det og gått hjem. Da er du syk deler av dagen, i stedet for hele dagen, og du får lønn for helligdagene. Og du får vist innsatsvilje. Og du får gjort det viktigste og evt overlatt oppgaver som lå hos deg til andre / gitt beskjed om at du ikke fikk gjort det.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva du har gjort, men jeg ville gått på jobb, gjort det aller viktigste eller ihvertfall møtt opp, og hvis du etter en liten stund fortsatt var dårlig, gitt beskjed om det og gått hjem. Da er du syk deler av dagen, i stedet for hele dagen, og du får lønn for helligdagene. Og du får vist innsatsvilje. Og du får gjort det viktigste og evt overlatt oppgaver som lå hos deg til andre / gitt beskjed om at du ikke fikk gjort det.

Droppa jobben idag. Orka rett og slett ikke. I tillegg har jeg hosta hele natten og klødd som en gal. Nesten ikke sovet. Skal til legen kl 14, skal bli godt. Håper å emdelig få en diagnose, har gått altfor lenge nå uten å vite hva det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...