Gå til innhold

Inspirert av koldtbord tråden.

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Dorthe

5

• pjusken

4

• hare1365380455

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde ikke klaga og satt meg til og meska meg med rakfisk, inntil jeg skjemtes. Men da regner jeg med at du hadde stillt opp med rødbeter, lauk, rømme og flatbrød. Og en liten øl og akevitt under bordet, bare til meg.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Alt unntatt to ting. Rakfisk og aspic.

Skrevet

Ungene våre hadde spist alt her utenom rakfisk og røykelaks.

Jeg hadde spist alt (og sikkert fått vondt i magen etterpå :-))

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde likt det veldig godt!:-)

Og antagelig måttet ta meg en time på øret etterpå, fordi jeg nok hadde forspist meg på alle godsakene..

Jeg hadde sikkert gått forbi rakfisken, etter utallige forsøk, er nok smaken på rakfisk fortsatt litt vel avansert for meg..;)

Gjest midia
Skrevet

Hadde kost meg og spist med god apetitt jeg. Det eneste som hadde fått ligge var nok rakfisken :o), men det er fordi jeg har en dårlig erfaring siden jeg ble skikkelig syk dagen etter jeg hadde vært på rakafisklag.

Det var to stykker som hadde så lyst på rakfisk så derfor kjøpte jeg inn en liten bit ac det også.

Jeg er så pysete at jeg ikke tør smake engang.

Gjest midia
Skrevet

Her var det vel noe for alle???

Bare av nyskjerrighet (og fordi vi skal ha barndåp snart): hvordan kylling serverte du?

Kjøpte på rema.

gul eske med 1000gram i,skikkelig fine ferdiggrillede biter. ett lår fant jeg i hver eske.

Det er ca 6 biter utenom låret i eska til 58 kroner.

Den var kjempegod og anbefales!

Gjest midia
Skrevet

Jeg hadde ikke klaga og satt meg til og meska meg med rakfisk, inntil jeg skjemtes. Men da regner jeg med at du hadde stillt opp med rødbeter, lauk, rømme og flatbrød. Og en liten øl og akevitt under bordet, bare til meg.

Rødbeter,løk,rømme og flatbrød hadde jeg.

Værre med øl og aquevit da men vi hadde ingefærøl og cola.

Gjest midia
Skrevet

Jeg hadde nok savnet finstrimlet purre og/eller finhakka rødløk og rømme til rakfisken. Det hører liksom til. Samme rødløken, pluss sølvløk, hadde jeg nok hatt til roastbeef. Bortsett fra det syns jeg det var mye godt der, ja.

Forresten: Hvorfor i alle dager kaller alle cabaret for aspik? Eller spiser dere virkelig bare aspiken? Jeg har verdens beste cabaretsaus som jeg alltid serverer til, den er en kjempesuksess og alle skryter av den. Syns rekecabaret er snadder, men det må _ikke_ være andre grønnsaker i enn mais, erter og paprika. Blomkål er en dødssyns i cabaret. :-)

disse pyntesakene nevnte jeg ikke men her får du liste:

rødbeter,ananas,blå og grønn druer,salatblad,rå løk,sprø løk og stekt løk,appelsin,sølvløk,svisker,gul,rød og grønn paprika,sitron og kruspersille,tomat og agurk.

rømme,remulade,potet og flatbrød hadde vi også.

hvorfor noen kaller det aspik istedet for kabaret vet jeg ikke,men jeg har hørt mest aspik.

Gjest midia
Skrevet

Fra en som elsker cabaret.... Er det mulig å få oppskriften på den sausen du serverer til?

Er det selve aspik gelen du spør om?

bruker ellers ingen saus til den vi.

Skrevet

Jeg hadde nok savnet finstrimlet purre og/eller finhakka rødløk og rømme til rakfisken. Det hører liksom til. Samme rødløken, pluss sølvløk, hadde jeg nok hatt til roastbeef. Bortsett fra det syns jeg det var mye godt der, ja.

Forresten: Hvorfor i alle dager kaller alle cabaret for aspik? Eller spiser dere virkelig bare aspiken? Jeg har verdens beste cabaretsaus som jeg alltid serverer til, den er en kjempesuksess og alle skryter av den. Syns rekecabaret er snadder, men det må _ikke_ være andre grønnsaker i enn mais, erter og paprika. Blomkål er en dødssyns i cabaret. :-)

Cabaret - aspik - who cares?! *S*

Det blir ikke noe finere om man kaller vaskehjelpa for parkettkosmetolog heller! ;-)

Gjest midia
Skrevet

Dette mener jeg om hver av disse rettene:

røka laks, - uff, jeg synes røkt laks er oppskrytt og kjedelig. Gravet laks er ekstremt mye bedre! Kokt, kald fisk er også bedre enn dette.

rakfisk,- uff nei, dette er heller ikke noe jeg er begeistret for

spekeskinke,biffsalami,fenalår,morr pølse, - spekemat er veldig godt, men jeg kan styre meg for fenalår. Men det hører jo sammen med resten, da.

aspik,- GISP! Dette er , dessverre, en gjenganger på koldtbordene, uten at jeg har skjønt hvorfor den har fortjent en slik plass.

skinkestek, kalkunpølse,roastbiff,provence skinke,røkt svinebog,potetsalat,eggerøre,remulade,majones, stekt løk,reker,loff,smør.potet.varmretter: kylling og karbonader.

Alt dette høres godt ut, dog ver jeg ikke sikker på hva kalkunpølse er.

Kalkunpølse er ferdigoppskjært pølsepålegg (skiver)

finnes både røkt og kokt.

selger det på rema og lidl men sikkert andre steder også.

Du får gå til pølsepålegg disken å se for det henger nok der.

Skrevet

Jeg hadde muligens latt være å smake på fenalåret. Og etter å ha proppet meg på alt det andre hadde jeg kanskje droppet karbonaden, men bare fordi jeg var mett. Ungene mine hadde nok også likt nesten alt.

Miss seventy
Skrevet

rødbeter,ananas,blå og grønn druer,salatblad,rå løk,sprø løk og stekt løk,appelsin,sølvløk,svisker,gul,rød og grønn paprika,sitron og kruspersille,tomat og agurk.

hvorfor noen kaller det aspik istedet for kabaret vet jeg ikke,men jeg har hørt mest aspik.

Det som er rundt det som er i cabareten heter aspic. Derfor kaller vel noen det det, uten at det egentlig er rett...

serendipity
Skrevet

Aspik er vel navnet når man ikke har noe oppi. Bare selve gelèn som stivner. Denne brukes som pynt/tilbehør til feks,. kald skinke/stek, og roasbeef.

Gjest midia
Skrevet

Cabaret - aspik - who cares?! *S*

Det blir ikke noe finere om man kaller vaskehjelpa for parkettkosmetolog heller! ;-)

Renholdsbetjent heter de har jeg fått høre.

serendipity
Skrevet

Nå har jeg sjekket og det er klar kraft som man kan bruke til Gelè som heter aspik. Cabaret er med noe oppi..

Gjest Shira12
Skrevet

Hmmm, jeg kunne spist meg god og mett med ditt koldtbord! NAM!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...