Gå til innhold

Er ikke dette forumet en del av real life?

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Jeg hører stadig at mennesker her inne referer til dette forumet som en motsats til "real life."

Hvorfor det, egentlig?

Er ikke dette forumet og å snakke med mennesker her en del av det virkelige livet? Kan man sette et slikt skille, med en god begrunnelse?

At det kanskje ikke er sunt å leve hele sitt liv her inne, mener jeg er sant. Da er det ensidigheten man peker på. Den finnes da forøvrig i det "virkelige livet" også, hvis man sitter på en kafe hele dagen og prater med de samme to venninnene hver dag.

For meg gjør folk som de vil, men jeg mener bestemt at dette forumet er en del av det virkelige livet , like mye som å se en film eller lese en bok.

Kanskje ikke så godt forklart, men fikk lyst til å sette dette på "dagsorden."

Allsidighet i livet er forøvrig sunt og bra, tralala. bugge

Gjest bertrammen
Skrevet

Det er vel ikke så mye av det virkelige liv her inne. Ser jo at endel folk nærmest lever her, og det tyder jo på et litt dårlig sosialt liv.

Gjest skrevet liv
Skrevet

Real life er vel de man møter ansikt til ansikt? Ikke de man bare skriver med.

Skrevet

Den største forskjellen er at du i en "samtale" har tusenvis av vitner - og ikke alle er "helt på nett" for å si det slik :)

Skrevet

Real life er vel de man møter ansikt til ansikt? Ikke de man bare skriver med.

Men det er vel svært få som aldri møter nye mennesker ansikt til ansikt? I så fall er det vel positivt at de i det minste kan/tør ha kontakt på slike steder som dette.

Synes DOL og internett er fantastisk flott jeg, som et supplement til dem man møter ansikt til ansikt. Hvor finner man ellers et bredere spekter av mennesker som kan gi deg svar på det du lurer på? :-)

Skrevet

Helt enig med deg! Synes DOL og internett er et fantastisk flott supplement til dem man møter ansikt til ansikt! :-)

Man kan dessuten ta en diskusjon på hva som er 'real' og ikke - og hvilke behov man har i livet. Man får gjøre det som passer en selv best.

Gjest ChiengMai
Skrevet

For meg er den største forskjellen på RL og cyberspace at jeg her inne ikke har snøring på om folk er de de gir seg ut for å være, om de bruker en eller ti identiteter, om det er naboen eller bestevennen min som er i den andre enden av diskusjonen. Likevel er dette virkelig nok, men det blir ikke RL likevel i og med at nettspråket skiller mellom RL og internett. For meg er det viktig med et skille mellom disse to, det er nok av dem som "lever livet sitt" i cyberspace.

Skrevet

Det er vel ikke så mye av det virkelige liv her inne. Ser jo at endel folk nærmest lever her, og det tyder jo på et litt dårlig sosialt liv.

Hva er egentlig "det virkelige liv"? Grensene viskes stadig mer ut ettersom de fleste nå faktisk bruker nettet til det aller meste. Er ikke erfaringsutveksling i høyeste grad en del av "det virkelige liv"?

"Ser jo at endel folk nærmest lever her, og det tyder jo på et litt dårlig sosialt liv."

Hvordan ser du det, og hva mener du med et "litt dårlig sosialt liv"? Finnes det en standard for hva som er bra og dårlig sosialt liv? Det kommer vel helt an på hva den enkelte selv ønsker og forventer?

Kommentarer som "get a life" er utrolig nedlatende, det er svært få mennesker som sitter foran internett hele livet. Og de som gjør det har antakelig sosial fobi av noe slag - så er det ikke da flott at de faktisk kan "møte" andre mennesker likevel?

Gjest fotmose
Skrevet

Hva er egentlig "det virkelige liv"? Grensene viskes stadig mer ut ettersom de fleste nå faktisk bruker nettet til det aller meste. Er ikke erfaringsutveksling i høyeste grad en del av "det virkelige liv"?

"Ser jo at endel folk nærmest lever her, og det tyder jo på et litt dårlig sosialt liv."

Hvordan ser du det, og hva mener du med et "litt dårlig sosialt liv"? Finnes det en standard for hva som er bra og dårlig sosialt liv? Det kommer vel helt an på hva den enkelte selv ønsker og forventer?

Kommentarer som "get a life" er utrolig nedlatende, det er svært få mennesker som sitter foran internett hele livet. Og de som gjør det har antakelig sosial fobi av noe slag - så er det ikke da flott at de faktisk kan "møte" andre mennesker likevel?

Det sier seg selv at nettet ikke er det virkelige liv. Her er man anonym og spiller den rollen man ønsker der og da. Bare fordi nettet er mye brukt gjør ikke at det blir det virkelige liv. Akkurat som med bøker og tv, det er heller ikke virkeligheten.

Skrevet

Jeg synes det er det så lenge det er virkelige mennesker som skriver, og det er det jo. At noen legger fra seg alt som heter folkeskikk her viser bare en annen side av folk som de skjuler ellers. De fraskriver seg ansvaret for egen oppførsel med at dette bare er internett og derfor er det ikke så nøye med hvordan de oppfører seg.

Skrevet

Jeg synes det er det så lenge det er virkelige mennesker som skriver, og det er det jo. At noen legger fra seg alt som heter folkeskikk her viser bare en annen side av folk som de skjuler ellers. De fraskriver seg ansvaret for egen oppførsel med at dette bare er internett og derfor er det ikke så nøye med hvordan de oppfører seg.

hehe

Skrevet

Jeg har ikke lest hva de andre har svart. Og mange reagerer kanskje på at jeg er så mye her inne. Men for meg er dette en del av the real life. Det er her jeg diskuterer, snakker med folk og tar opp det som plager meg. Uten dol ville livet bestått av noen telefonsamtaler og et besøk i ny og ne og en tur ut for å handle eller drikke kaffe. Og disse tingene rekker jeg helt fint selv om jeg doler mye.

Jeg stikker fra dol og går ut så fort jeg har mulighet jeg også men det er ikke så ofte og da er dol mye bedre enn å hjemme alene og gremme seg over all elendigheten. Da blir jeg bare deppa.

Skrevet

Det sier seg selv at nettet ikke er det virkelige liv. Her er man anonym og spiller den rollen man ønsker der og da. Bare fordi nettet er mye brukt gjør ikke at det blir det virkelige liv. Akkurat som med bøker og tv, det er heller ikke virkeligheten.

Jeg tror de fleste her inne er seg selv, selvfølgelig med noen unntak.

Er ikke stor forskjell på dem jeg har møtt herfra, de sier og mener stort sett akkurat det samme som de gjør her inne.

Skrevet

Mange her inne er "seg selv".

Internett er det virkelige liv på den måten at alt innhold er laget av virkelige mennesker. Men uansett blir cyberspace mer og mer en del av det virkelige liv.

Like it or not! :-)

bugge -jenta
Skrevet

Livet er da et spill på utsiden også, ofte minst like mye som her inne.

Poenget et at det vi bruker livet vårt på, om det er å sitte her, samle frimerker hele tiden, se på tv hele dagen, er det det virkelige livet fordi det det er det vi gjør når vi lever.

Hvor i alle dager skal man sette grensene med hva som er en del av det virkelige livet eller ikke?

Det virkelige livet er det vi lever, og består av alt som vi fyller det med, enten det er det ene eller det andre. Det er min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...