Kvinna Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Jeg trenger tips til enkel og god "venninneklubbmat"! Skal lage middag/måltid til seks personer i kveld, men har så vanvittig vondt i armene, så det må være kjempeenkelt, og mulig å lage til på under en time.- For klarer ikke å kjøre bil i dag, så må vente til sambo kommer hjem fra jobb før jeg får tak i noen ingredienser! Har vurdert å bestille noe ferdig, men det vil koste 6-700 kroner der jeg har mulighet til å kjøpe, så evt billigere alternativer hadde jo ikke vært å forakte... Og dessert? Kakebaking er utelukket. PS: venninnene er IKKE kresne eller "fine på det", men det er koselig å servere noe annet enn "hverdagsmat"... Kanskje jeg kan lage taco...men at vi koser oss med et glass vin mens gjestene skjærer grønnsaker? Er det teit? Come On! Gi meg noen tips! 0 Siter
Gjest til kvinna Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Kjøp en pose salat, og ha i en boks mais og små cherrytomater. Du kan kjøpe en pose lapper og ha til smør og syltetøy. Varme baguetter med ost og skinke i ovnen. Du kan kjøpe et par kjekspakker og oster + druer? Det er ikke middag, da... 0 Siter
Gjest uttern Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Taco er digg. Sett gjerne frem grønnsakene på bordet og la gjestene kutte opp det som de skal ha til seg selv. Dermed unngår man mye rester av en type grønnsaker som blir tatt lite av... Til dessert så er iskake deilig! Eller rett og slett ferdig sjokoladepudding/gelepudding fra boks med vanliljesaus godt! 0 Siter
serendipity Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Ost og kjeks,men det blir kanskje langt å gå til butikken. Men ikke så mye å bære da. Seks oster og et par tre pakke kjeks + frukt. 0 Siter
bb71 Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Kjøp ferdig butterdeig, fyll med f.eks skinke eller bacon + f.eks. paprika, løk, sopp...og ha eggeblanding over - topp med ost. Grønn salat ved siden av (minst tre sorter). Til dessert is med noen bjørnebær eller lignende som du finner i fryseren - bærene varmes (gjerne i microen 1,5 min. full styrke)! Har du eggelikør til isen blir det supert. 0 Siter
....AV Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Hvis du bor i nærheten av en coop-butikk, kan du kjøpe en bøtte frossen innherredssodd.Tines i kjele og serveres med flatbrød og evt. kokte poteter og gulrøtter. 0 Siter
Kvinna Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Du får tråkke druer og lage vin:-) Hehe... 0 Siter
Kvinna Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Kjøp ferdig butterdeig, fyll med f.eks skinke eller bacon + f.eks. paprika, løk, sopp...og ha eggeblanding over - topp med ost. Grønn salat ved siden av (minst tre sorter). Til dessert is med noen bjørnebær eller lignende som du finner i fryseren - bærene varmes (gjerne i microen 1,5 min. full styrke)! Har du eggelikør til isen blir det supert. Høres veldig godt ut, men litt mye årning...sparer den til bedre dager :-) 0 Siter
Kvinna Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Hvis du bor i nærheten av en coop-butikk, kan du kjøpe en bøtte frossen innherredssodd.Tines i kjele og serveres med flatbrød og evt. kokte poteter og gulrøtter. Hm..ikke noe coop her i bygda, desverre! Hørtes lettvint ut! 0 Siter
Kvinna Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Spekemat! enkelt og godt. Hm...den tror jeg kanskje jeg går for! Tilbehør da? (Er visst ikke bare armene som funker i dag ;-)) 0 Siter
Kvinna Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Ost og kjeks,men det blir kanskje langt å gå til butikken. Men ikke så mye å bære da. Seks oster og et par tre pakke kjeks + frukt. Et godt alternativ! Takk for tips! :-) 0 Siter
Kvinna Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Taco er digg. Sett gjerne frem grønnsakene på bordet og la gjestene kutte opp det som de skal ha til seg selv. Dermed unngår man mye rester av en type grønnsaker som blir tatt lite av... Til dessert så er iskake deilig! Eller rett og slett ferdig sjokoladepudding/gelepudding fra boks med vanliljesaus godt! Mm... :-) 0 Siter
Kvinna Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Kjøp en pose salat, og ha i en boks mais og små cherrytomater. Du kan kjøpe en pose lapper og ha til smør og syltetøy. Varme baguetter med ost og skinke i ovnen. Du kan kjøpe et par kjekspakker og oster + druer? Det er ikke middag, da... KJeks og ost kan jo være en god ide... Lapper orker jeg ikke å steke, selv om det er godt :-) 0 Siter
Osiris Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Hm...den tror jeg kanskje jeg går for! Tilbehør da? (Er visst ikke bare armene som funker i dag ;-)) Rømme og flatbrød hører jo med. Salat. En issalat kan jo gjestene kutte opp, eller du kan kjøpe posesalat. Potetsalat. Det meste skulle være enkelt å få til uten mye belastning av armer. 0 Siter
Gjest til kvinna Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 KJeks og ost kan jo være en god ide... Lapper orker jeg ikke å steke, selv om det er godt :-) Jeg mente at du kunne kjøpe en pakke med ferdigstekte lapper. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Oste&kjeks? Der skjærer jo folk det de trenger selv, og det er jo så og si ferdig? Ellers synes jeg IKKE det er teit om du får gjestene til å hjelpe til med maten..Det er jo ofte superkoselig å å være flere på kjøkkenet, så kan man smådrikke litt vin, skravle og motta tips og pek mens man gleder seg til maten.. God bedring,forresten:-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Hm...den tror jeg kanskje jeg går for! Tilbehør da? (Er visst ikke bare armene som funker i dag ;-)) Melon og en moden ost er også godt til. Eller jordbær, kiwi, druer.... Eggerøre, om du orker/liker det. Potetsalat. 0 Siter
Kvinna Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Rømme og flatbrød hører jo med. Salat. En issalat kan jo gjestene kutte opp, eller du kan kjøpe posesalat. Potetsalat. Det meste skulle være enkelt å få til uten mye belastning av armer. Mm...Takk :-) Din *middagsredder* :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.