Gå til innhold

Hjelp! Middagsgjester i kveld, men kan nesten ikke løfte armene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til enkel og god "venninneklubbmat"!

Skal lage middag/måltid til seks personer i kveld, men har så vanvittig vondt i armene, så det må være kjempeenkelt, og mulig å lage til på under en time.- For klarer ikke å kjøre bil i dag, så må vente til sambo kommer hjem fra jobb før jeg får tak i noen ingredienser!

Har vurdert å bestille noe ferdig, men det vil koste 6-700 kroner der jeg har mulighet til å kjøpe, så evt billigere alternativer hadde jo ikke vært å forakte...

Og dessert? Kakebaking er utelukket.

PS: venninnene er IKKE kresne eller "fine på det", men det er koselig å servere noe annet enn "hverdagsmat"... Kanskje jeg kan lage taco...men at vi koser oss med et glass vin mens gjestene skjærer grønnsaker? Er det teit?

Come On! Gi meg noen tips!

Gjest til kvinna
Skrevet

Kjøp en pose salat, og ha i en boks mais og små cherrytomater. Du kan kjøpe en pose lapper og ha til smør og syltetøy. Varme baguetter med ost og skinke i ovnen. Du kan kjøpe et par kjekspakker og oster + druer? Det er ikke middag, da...

Gjest uttern
Skrevet

Taco er digg. Sett gjerne frem grønnsakene på bordet og la gjestene kutte opp det som de skal ha til seg selv. Dermed unngår man mye rester av en type grønnsaker som blir tatt lite av...

Til dessert så er iskake deilig! Eller rett og slett ferdig sjokoladepudding/gelepudding fra boks med vanliljesaus godt!

serendipity
Skrevet

Ost og kjeks,men det blir kanskje langt å gå til butikken. Men ikke så mye å bære da. Seks oster og et par tre pakke kjeks + frukt.

Skrevet

Kjøp ferdig butterdeig, fyll med f.eks skinke eller bacon + f.eks. paprika, løk, sopp...og ha eggeblanding over - topp med ost. Grønn salat ved siden av (minst tre sorter). Til dessert is med noen bjørnebær eller lignende som du finner i fryseren - bærene varmes (gjerne i microen 1,5 min. full styrke)! Har du eggelikør til isen blir det supert.

Skrevet

Hvis du bor i nærheten av en coop-butikk, kan du kjøpe en bøtte frossen innherredssodd.Tines i kjele og serveres med flatbrød og evt. kokte poteter og gulrøtter.

Skrevet

Du får tråkke druer og lage vin:-)

Hehe...

Skrevet

Kjøp ferdig butterdeig, fyll med f.eks skinke eller bacon + f.eks. paprika, løk, sopp...og ha eggeblanding over - topp med ost. Grønn salat ved siden av (minst tre sorter). Til dessert is med noen bjørnebær eller lignende som du finner i fryseren - bærene varmes (gjerne i microen 1,5 min. full styrke)! Har du eggelikør til isen blir det supert.

Høres veldig godt ut, men litt mye årning...sparer den til bedre dager :-)

Skrevet

Hvis du bor i nærheten av en coop-butikk, kan du kjøpe en bøtte frossen innherredssodd.Tines i kjele og serveres med flatbrød og evt. kokte poteter og gulrøtter.

Hm..ikke noe coop her i bygda, desverre! Hørtes lettvint ut!

Skrevet

Spekemat! enkelt og godt.

Hm...den tror jeg kanskje jeg går for!

Tilbehør da? (Er visst ikke bare armene som funker i dag ;-))

Skrevet

Ost og kjeks,men det blir kanskje langt å gå til butikken. Men ikke så mye å bære da. Seks oster og et par tre pakke kjeks + frukt.

Et godt alternativ! Takk for tips! :-)

Skrevet

Taco er digg. Sett gjerne frem grønnsakene på bordet og la gjestene kutte opp det som de skal ha til seg selv. Dermed unngår man mye rester av en type grønnsaker som blir tatt lite av...

Til dessert så er iskake deilig! Eller rett og slett ferdig sjokoladepudding/gelepudding fra boks med vanliljesaus godt!

Mm... :-)

Skrevet

Kjøp en pose salat, og ha i en boks mais og små cherrytomater. Du kan kjøpe en pose lapper og ha til smør og syltetøy. Varme baguetter med ost og skinke i ovnen. Du kan kjøpe et par kjekspakker og oster + druer? Det er ikke middag, da...

KJeks og ost kan jo være en god ide...

Lapper orker jeg ikke å steke, selv om det er godt :-)

Skrevet

Rømme og flatbrød hører jo med. Salat. En issalat kan jo gjestene kutte opp, eller du kan kjøpe posesalat. Potetsalat. Det meste skulle være enkelt å få til uten mye belastning av armer.

Gjest til kvinna
Skrevet

KJeks og ost kan jo være en god ide...

Lapper orker jeg ikke å steke, selv om det er godt :-)

Jeg mente at du kunne kjøpe en pakke med ferdigstekte lapper.

laguna1365380434
Skrevet

Oste&kjeks? Der skjærer jo folk det de trenger selv, og det er jo så og si ferdig?

Ellers synes jeg IKKE det er teit om du får gjestene til å hjelpe til med maten..Det er jo ofte superkoselig å å være flere på kjøkkenet, så kan man smådrikke litt vin, skravle og motta tips og pek mens man gleder seg til maten..

God bedring,forresten:-)

mil1365380270
Skrevet

Melon og en moden ost er også godt til. Eller jordbær, kiwi, druer.... Eggerøre, om du orker/liker det. Potetsalat.

Skrevet

Rømme og flatbrød hører jo med. Salat. En issalat kan jo gjestene kutte opp, eller du kan kjøpe posesalat. Potetsalat. Det meste skulle være enkelt å få til uten mye belastning av armer.

Mm...Takk :-)

Din *middagsredder* :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...