Gå til innhold

FU : grill

Anbefalte innlegg

Gjest Ninett
Skrevet

Jippi, nå er den snart her, grillsesongen.

Jeg er av den "gamle" sorten.

Her skuffes det på køl, sprutes på tennveske, og det fyres opp.

Deilig godluktende os, litt røyk i førsten, pølser med svarte striper på :)

Det annonseres mer og mer på gasgriller, det er nesten ikke "gode gamle" kølgriller å oppdrive (legger på litt nå...)

Jeg klarer simpelthen ikke se sjarmen med gasgrill, da kunne jeg jo laget maten på ovnen inne...eller?

Nei, god gammeldags grilling for meg, men det må sies at en bor slik til at en kan grille av hjertens lyst uten å forstyrre naboer også da.

Så, hvilken grill har dere?

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ade|ina

10

• flisa

6

• morsan

5

• annegunn

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi har en liten,enkel gassgrill.

Er enig i at maten blir mer "typisk" med kullgrill, og hadde det vært jeg som stod for grillinga, hadde vi sikkert hatt en kullgrill.

Men, det er sambo sitt domene, så jeg er glad til, og spiser deilig gassgrillet mat uten å "mukke" ;-)

Skrevet

Eh.. Vi har en elektrisk, vi. Men så bor vi i blokk også da, så av hensyn til naboene er det elektrisk eller ikkeno'.

Og den brukes flittig. Lange lyse sommerkvelder med grillmat og rødvin på balkongen er ikke så verst :-)

Skrevet

Har gassgrill. Investerte i det etter å ha spist mer eller mindre kald mat lenge før grillen ble varm nok:-)

Gassgrill er så utrolig mye mer lettvint å forholde seg til.

Gjest blomsterløk
Skrevet

På hytta bruker vi kullgrill, og hjemme har vi en liten elektrisk grill.

Vi er kjempefornøyd med vår elektriske grill. Tar den så klart med ut i hagen når vi griller sommer og vår. Og bruker den inne en sjelden gang i løpet av vinteren.

Vår grillsesong starter alltid på hytt påsken. Så vi har grillet ute en del ganger allerede.

Gjest har vanlig grill
Skrevet

Og det skal vi fortsette med! Det er litt av kosen, det.

Skrevet

Hos oss også er dette husbondens domene. Kjenner meg litt igjen i den reklamen der mannen griller, mens kona gjør alt det andre.... ;-) "It's a man's world"

Anyway: Min husbond mener at gammeldags kullgrill appelerer best til pyromanen i ham, samt at smaken er best med gammeldags kull.

Det siste er jeg forsåvidt enig i.

laguna1365380434
Skrevet

Kullgrill! Det gir mest sommerfeeling, synes jeg..

Enig i at pølsene skal ha svarte striper og i at det skal være litt røyk..

God sommer og kos deg med grillen!

:-)

Skrevet

Vi har gassgrill, men har ved flere anledninger grillet på engangsgriller istedet... Syns at pølser blir bedre på kull, men flintstek og grillskiver er bedre på gass.

serendipity
Skrevet

Gassgrill. Og da blir det langt mer grilling også. Merker stor forskjell på da vi kun brukte kullgrill. Nå griller vi nesten 4 dager i uken på sommeren. Ellers ble det mer enn helge-greie.

Syntes det er sånn pes med tennveske og grill kul. Og det smaker jo LANGT bedre med mat grillet på gassgrill da man har mulighet til å regulere vamen, ikke sånn on-off. Dessuten så lukter det minst like godt!!!..

Gjest Ninett
Skrevet

Kullgrill! Det gir mest sommerfeeling, synes jeg..

Enig i at pølsene skal ha svarte striper og i at det skal være litt røyk..

God sommer og kos deg med grillen!

:-)

Takk det samme :)

Gjest kull selvfølgelig
Skrevet

Vi kjøpte oss en ny kullgrill ifjor :o).

Har snakket med flere som har gassgrill, de savner absolutt den "rette" smaken på grillmaten når de steker med gassgrillen.

Skrevet

Gassgrill, og er kjempegodt fornøyd.

Skrevet

Eh.. Vi har en elektrisk, vi. Men så bor vi i blokk også da, så av hensyn til naboene er det elektrisk eller ikkeno'.

Og den brukes flittig. Lange lyse sommerkvelder med grillmat og rødvin på balkongen er ikke så verst :-)

Apropos å bo i blokk:

Leste en gang en liste med husordensregler for en blokk - det ble ihvertfall påstått at reglene var autentiske. Noen av reglene var slik (sitert etter hukommelsen):

9. Det er ikke lov å riste matter fra balkongen.

17. Det er ikke lov å grille på balkongen.

23. det er ikke lov å riste matter fra balkongen når naboen under griller.

*LOL*

Gjest ChiengMai
Skrevet

Gassgrill. Rett og slett fordi det er enklest og fordi grillen er rask å varme opp. Har ofte hatt grillpølser til middag på fem minutters varsel på sommeren. Dette til guttas store glede.

Skrevet

Gass - da kan vi grille i full fart. Så har vi utepeis vi kan slenge en rist i og grille med kull hvis vi vil være litt mer "på tur" og i ett med naturen (eller hagen da...)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Gassgrill blir ikke det samme!!!!

Jeg har kull-grill!!

Skrevet

Har hatt gassgrill i 5 år og ville ikke byttet tilbake til kullgrill for alt i verden. Enkelt og kjapt og misnt like godt. Har en murt grill i hagen som vi kan bruke kull i, men den bruker vi aldri.

Gjest Ninett
Skrevet

Har hatt gassgrill i 5 år og ville ikke byttet tilbake til kullgrill for alt i verden. Enkelt og kjapt og misnt like godt. Har en murt grill i hagen som vi kan bruke kull i, men den bruker vi aldri.

He he, neste prosjekt her i gården det...

Stor murt utegrill :)

Skrevet

Jeg har sånn gammeldags kulegrill :-)

Syntes igrunn det er greit og gassgrill er ikke det som står øverst på ønskelista - for å si det sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...