Gå til innhold

FU : grill

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hytta bruker vi kullgrill, og hjemme har vi en liten elektrisk grill.

Vi er kjempefornøyd med vår elektriske grill. Tar den så klart med ut i hagen når vi griller sommer og vår. Og bruker den inne en sjelden gang i løpet av vinteren.

Vår grillsesong starter alltid på hytt påsken. Så vi har grillet ute en del ganger allerede.

"På hytta bruker vi kullgrill, og hjemme har vi en liten elektrisk grill."

Elektrisk grill ja. Det er ok, mamma og pappa har en sånn på hytta og den fungerer utmerket.

Det ble visst motsatt av hva dere gjør :-)

Egentlig så er jeg ikke så veldig glad i grillmat jeg, men mann og unger er det, så da blir det jo endel grilling - om ikke så ofte som de ønsker.

Men jeg nekter jo ingen, så det er bare å grille :-)

Kan godt lage tilbehøret jeg, så da går det jo greit :-)

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ade|ina

10

• flisa

6

• morsan

5

• annegunn

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Apropos å bo i blokk:

Leste en gang en liste med husordensregler for en blokk - det ble ihvertfall påstått at reglene var autentiske. Noen av reglene var slik (sitert etter hukommelsen):

9. Det er ikke lov å riste matter fra balkongen.

17. Det er ikke lov å grille på balkongen.

23. det er ikke lov å riste matter fra balkongen når naboen under griller.

*LOL*

Hehe!

Her det heldgivs temmelig fleksibelt. Men jeg aner ikke om det egentlig er lov å grille på balkongen, og jeg har slett ikke tenkt å sjekke det opp....

Skrevet

Har gassgrill. Investerte i det etter å ha spist mer eller mindre kald mat lenge før grillen ble varm nok:-)

Gassgrill er så utrolig mye mer lettvint å forholde seg til.

"Gassgrill er så utrolig mye mer lettvint å forholde seg til."

Det er den nok sikkert, men jeg personlig liker best sjarmen med vanlig kullgrill. Det tar da ikke så lang tid, men jeg skjønner poenget ditt, så jeg er ikke ute etter å diskutere :-)

Tror faktisk aldri jeg har smakt noe som er grillet på gassgrill, så aner ikke om det smaker så veldig forskjellig.

Bare et spørsmål: Hvordan gjør du det når du skal bake poteter på gassgrillen?

Når jeg baker poteter på kullgrillen, pleier jeg å koke dem litt først, før jeg pakker dem inn i folie og legger dem ned i glørne. Ellers tar iallefall DET veldig lang tid :-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

"På hytta bruker vi kullgrill, og hjemme har vi en liten elektrisk grill."

Elektrisk grill ja. Det er ok, mamma og pappa har en sånn på hytta og den fungerer utmerket.

Det ble visst motsatt av hva dere gjør :-)

Egentlig så er jeg ikke så veldig glad i grillmat jeg, men mann og unger er det, så da blir det jo endel grilling - om ikke så ofte som de ønsker.

Men jeg nekter jo ingen, så det er bare å grille :-)

Kan godt lage tilbehøret jeg, så da går det jo greit :-)

Skulle gjerne hatt elektrisk grill på hytta også jeg, men der er det ikke strøm....)) Så da hadde i allefall maten vært kald.

Vi er glad i grillmat alle sammen hos oss. Med masse god salat ved siden av. Spesielt grillet marinert kyllingfilet, det er godt det.

Skrevet

Hehe!

Her det heldgivs temmelig fleksibelt. Men jeg aner ikke om det egentlig er lov å grille på balkongen, og jeg har slett ikke tenkt å sjekke det opp....

Hvis det ikke skulle være lov å grille med elektrisk grill fra balkongen, så burde det ikke vært lov å lage fondue eller raclette der heller.... ;-)

Skrevet

"Gassgrill er så utrolig mye mer lettvint å forholde seg til."

Det er den nok sikkert, men jeg personlig liker best sjarmen med vanlig kullgrill. Det tar da ikke så lang tid, men jeg skjønner poenget ditt, så jeg er ikke ute etter å diskutere :-)

Tror faktisk aldri jeg har smakt noe som er grillet på gassgrill, så aner ikke om det smaker så veldig forskjellig.

Bare et spørsmål: Hvordan gjør du det når du skal bake poteter på gassgrillen?

Når jeg baker poteter på kullgrillen, pleier jeg å koke dem litt først, før jeg pakker dem inn i folie og legger dem ned i glørne. Ellers tar iallefall DET veldig lang tid :-)

I en gassgrill, så kan du ha det så varmt du bare vil. Det betyr igjen at det ikke tar så veldig lang tid å koke potetene.

Men hos oss brukes det forskjellige metoder, enten brukes kun grillen eller at de varmes og gjøres ferdig i stekeovnen inne. Men det er ikke noe problem å bruke grillen.

Forskjellen på å bruke en vanlig grill og gassgrill er at gassgrillen så merker du ikke noe av kølsmaken. Men utover det er det nok likt.

Skrevet

Vi har en forholdsvis ny gassgrill.

Har ikke satt meg inn i hvordan den virker.

Liker grillmat, men hater å lage til.

Det er IKKE lettvint.

Å bære ned og ut kopper, kar og mat, opp og ned trapper, og så skal alt inn igjen.

Sånn er det å ha kjøkken "oppe" og terassen "nede".

Mannen her liker å steke kjøtt - og han må nå værsågod bare holde på :)

Det hender rett som det er at det grilles ute, og så spiser vi inne.

Kulegrillen syns jeg var helt forj.vlig. Typisk: mat som er kald inni, brent utenpå, og når vi er mette/kvalme av mat og røyk -DA er det passe varme på grillen.

Skrevet

Hvis det ikke skulle være lov å grille med elektrisk grill fra balkongen, så burde det ikke vært lov å lage fondue eller raclette der heller.... ;-)

Det er slett ikke alltid man er konsekvent - som du selv nettopp påpekte.

Vi har en raclettemaskin med steingrill på toppen - den drar sikkert 2000 watt og helt genial på kjølige vårkvelder. Gir masse varme :-)

mil1365380270
Skrevet

Kull! Skal ikke være det samme som å skru på kokeplata. Man skal bli litt møkkete på hendene, få tennvæske på seg, gleden ved å tenne på, det skal ryke, og man skal vente. Etterpå, når det har blitt mørkt, kan man sitte og varme seg og se på glørne, mens man mett og god nipper til resten av rødvinen. Hører med det :-)

Skrevet

I en gassgrill, så kan du ha det så varmt du bare vil. Det betyr igjen at det ikke tar så veldig lang tid å koke potetene.

Men hos oss brukes det forskjellige metoder, enten brukes kun grillen eller at de varmes og gjøres ferdig i stekeovnen inne. Men det er ikke noe problem å bruke grillen.

Forskjellen på å bruke en vanlig grill og gassgrill er at gassgrillen så merker du ikke noe av kølsmaken. Men utover det er det nok likt.

Ok, takk for svar :-)

Syntes ikke det smaker kull heller jeg, men det gjelder selvsagt å ha tålmodighet nok til kullgrillen er passe varm, og ikke slenge på alt mulig mens flammene enda står til værs.

Gjest Ninett
Skrevet

Kull! Skal ikke være det samme som å skru på kokeplata. Man skal bli litt møkkete på hendene, få tennvæske på seg, gleden ved å tenne på, det skal ryke, og man skal vente. Etterpå, når det har blitt mørkt, kan man sitte og varme seg og se på glørne, mens man mett og god nipper til resten av rødvinen. Hører med det :-)

Der har du det :)

Den atmosfæren og sjarmen som følger med kula ;)

Skrevet

Skulle gjerne hatt elektrisk grill på hytta også jeg, men der er det ikke strøm....)) Så da hadde i allefall maten vært kald.

Vi er glad i grillmat alle sammen hos oss. Med masse god salat ved siden av. Spesielt grillet marinert kyllingfilet, det er godt det.

"Skulle gjerne hatt elektrisk grill på hytta også jeg, men der er det ikke strøm....)) Så da hadde i allefall maten vært kald."

Hehe, ja da går jo ikke det så bra :-)

Hvis jeg skal velge det jeg syntes er best å grille, så må det være koteletter som er ned-dynket i grillkrydder.

IKKE sommerkoteletter, den røktsmaken er fæl, men det er min smak :-)

Skrevet

"Jippi, nå er den snart her, grillsesongen."

Når man har gassgrill begynner grillsesongen før påske og slutter ut i oktober en gang ;o)

Vi kjøpte gassgrill for to år siden, etter å ha sloss med kullgrill i årevis. Kullgrill er sånn ca det minst brukervennlige som finnes, og det er håpløst når en kommer sulten og fæl hjem fra jobb.

Nå griller vi i alt slags vær - spiser inne om solen ikke skinner.

Og det er fullt mulig å få den svidde grillsmaken på en gassgrill også ;o)

Kullgrill er helt ok på hytta, hvor en har all verdens tid, men håpløst i hverdagen når man ikke kan vente et par timer på at middagen skal være klar.

Så det så!

;o)

Beste hilsen fra

mariaflyfly
Skrevet

Det er slett ikke alltid man er konsekvent - som du selv nettopp påpekte.

Vi har en raclettemaskin med steingrill på toppen - den drar sikkert 2000 watt og helt genial på kjølige vårkvelder. Gir masse varme :-)

Jøss, for et bra tips! Det har jeg aldri tenkt over. :)

Skrevet

Jøss, for et bra tips! Det har jeg aldri tenkt over. :)

God mat _og_ god varme :-)

Trenger ikke noe fancy utevarmegreier da, nei!

Skrevet

Gassgrill -ville aldri hat tnoe annet jeg nå ;.)

da kan jeg grille når vi er sultne - ikke når vi er mette av å ete opp alt tilbehøret! :)

Skrevet

Gassgrill -ville aldri hat tnoe annet jeg nå ;.)

da kan jeg grille når vi er sultne - ikke når vi er mette av å ete opp alt tilbehøret! :)

Men hvordan gjør du det egentlig med gassgrillen. Står den konstant på verandaen? For den er vel alt for stor til å drasse frem og tilbake til kjeller/garasje. Lenker du den fast?

Her hadde jeg aldri tørt å la noe slik stå, uten å bolte det fast. Sjansen for at den ville blitt stjålet når vi var vekk er da meget stor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...