Gå til innhold

gravid og hensyn til røyking

Anbefalte innlegg

Gjest gravid og antirøyk
Skrevet

Hvorfor tar han ikke hensyn til deg lenger? Kan det ligge noe annet bak?

Hva da tenker du på?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

5

• Ade|ina

5

• Åsemor

4

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Hva da tenker du på?

Kanskje han ikke har lyst til å ta hensyn til deg av en eller annen grunn? Kanskje han synes du er sutrete og kravstor? Hysterisk? Du er jo ikke verdens navle selv om du er gravid, og det står deg fritt å oppsøke de eller ikke. Vet ikke hva han tenker, jeg, men han har ikke samme syn som deg i alle fall. Det er tydelig.

Hadde ikke giddet å dra dit jeg, dere har sikkert andre dere kan besøke. Eller så kan dere invitere de hjem til dere i stedet? :-)

Gjest gravid og antirøyk
Skrevet

Kanskje han ikke har lyst til å ta hensyn til deg av en eller annen grunn? Kanskje han synes du er sutrete og kravstor? Hysterisk? Du er jo ikke verdens navle selv om du er gravid, og det står deg fritt å oppsøke de eller ikke. Vet ikke hva han tenker, jeg, men han har ikke samme syn som deg i alle fall. Det er tydelig.

Hadde ikke giddet å dra dit jeg, dere har sikkert andre dere kan besøke. Eller så kan dere invitere de hjem til dere i stedet? :-)

Vel, nå tror jeg ingen i hele verden har det inntrykket av meg at jeg er hverken sutrete, kravstor eller hysterisk, for den eneste som jeg ytrer mine synspunkter til er min samboer, for resten av verden føyer jeg meg og vil være minst mulig i veien som overhodet mulig. Så det er det nok ikke.

Nå var hele familien til min samboer invitert dit da, men vi hadde jo selvfølgelig valget selv, om å dra dit eller ikke. Jeg regnet bare med at han ville ta hensyn til meg nå også siden han gjorde det da jeg var nygravid.

Men men, kanskje han glemte det, han er jo tross alt vant til å røyke inne.

Skrevet

Mye enig i det du skriver! :-)

Det var hyggelig å høre :-)

Skrevet

Her var det mye fanatisme. Jeg tror verken gravide kvinner eller små barn tar skade av å besøke noen som røyker en gang i blant.

Nei, du, her var det litt for lite fanatisme.

Angående røyking kan man ikke bli fanatisk nok. Kaller noen meg fanatisk i denne sammenheng, takker jeg pent for komplimentet. :-)))

Gjest girasol
Skrevet

"(Besteforeldrene bor over 90 mil unna... - så vi er der noen dager når vi først besøker dem!) Så skjønner godt dilemmaet til Åsemor! Jeg er der sjøl. Vanskelig å skulle gjennta gang på gang at jeg helst ser at de bare røyker på kjøkkenet når deres eneste barnebarn (på 1 år) er på besøk! Er det så vanskelig?"

Det burde ikke være vanskelig nei. Når du syntes det er greit at de røyker på kjøkkenet, men at de lar resten av huset være røykfritt, så forstår jeg ikke helt besteforeldrene nei.

Når de i tillegg ser barnebarnet sitt så sjeldent, så ville nok jeg også syntes dette var en smule egoistisk.

På den annen side: Tror ikke akkurat ungen tar skade av det en gang iblant, så sant han/hun ikke er allergisk. Men det er sikkert irriterende og litt leit for deg som ikke liker det.

Har du selv vokst opp med røyk rundt deg fra du var født?

Det gjelder å finne en balansegang her. Spedbarn bør selvsagt ikke være i samme rom som røykere, men litt eldre barn tåler en liten eim en gang iblant - med god lufting.

Vi røyka aldri inne når ungene var små (det begynner å bli noen år siden), men det var slettes ikke alle som lot vær å gjøre det selv om vi kom på besøk. "Her røyker vi inne uansett, så sånn er det" Da var det jo vårt valg om vi ville komme eller ei.

Mine foreldre har aldri røkt, og besteforeldrene på den andre siden har heller ikke røkt. Ex-svigerfar tok en sigar en gang i blant etter at ungene hadde lagt seg, og det kunne ikke falt meg inn å si noe på det.

"På den annen side: Tror ikke akkurat ungen tar skade av det en gang iblant, så sant han/hun ikke er allergisk. Men det er sikkert irriterende og litt leit for deg som ikke liker det.

Har du selv vokst opp med røyk rundt deg fra du var født?"

Nei, jeg er ikke hysterisk! Så gutten tar nok ikke alvorlig skade av å være på besøk noen ganger i året a noen dager hver gang. Men det er liksom bare så merkelig at de liksom "blir nødt til" å røyke OVER ALT!

Og ja, jeg er oppvokst med røyk rundt meg på alle kanter siden jeg var spebarn... Det var ikke hyggelig... særlig etter at jeg blei 10 år og virkelig begtynte å reagere rasjonellt på det - ikke gøy å sitte i røykfull bil i timesvis... ikke gøy å bo på små hotellrom med lukkede vinduer der røyken har ligget som et teppe i dagevis...

Så dette vil jeg spare min sønn for!

M.v.h.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det at JEG ikke blir skadet er meg lysende likegyldig, jeg tenker på barnet jeg bærer i magen! Det burde andre tenke på også! Det er et uskyldig lite barn som ennå ikke er ferdig utviklet!!

Barnet i magen blir ikke skadet av at du oppholder deg i røyfylte omgivelser en sjelden gang i blant. Da tar du av for støyten - dette fikk jeg bekreftet av jordmor da jeg var gravid og av og til måtte være med på tilstelninger med mye røyking.

Skrevet

Dette skal du ikke tenke på. Husk at de aller fleste av oss ble OVEReksponert for røyk da vi lå i en eller annens mage. Sett med dagens øyne.

En og annen gang i rom der det røykes er ikke noe å bekymre seg for eller tenke på.

At det kan være ubehagelig støtter jeg deg fullt i. Takk o lov for halleluja-Høibråten der han dukket fram av røykskyen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...