fru Burlefot Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Siden diskusjonen går høyt om hva som er et bra koldtbord benytter jeg anledningen til å høre om det er noen som har lettvindte oppskrifter til et tapas-koldbord. Det bør helst være ting som kan lages i god tid, fortrinnsvis dagen før. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Er det for eksempel noen som har en oppskrift på en god gazpacho? Helst en som ikke blir veldig brun i fargen.. 0 Siter
bb71 Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Blir så glad når folk har fylte oliven, marinerte hvitløk og marinert feta når det serveres småretter... Fylt sopp er godt, småpizza, marinerte scampi, nachos, kyllingvinger/lår, nei nå kom jeg ikke på mer! Ja, og sånne halve rundstykker med skinkeostefløtegøgge som noen skrev om nedenfor! 0 Siter
bb71 Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Er det for eksempel noen som har en oppskrift på en god gazpacho? Helst en som ikke blir veldig brun i fargen.. Har prøvd denne en gang, kan ikke huske at det ble brun! 5 røde tomater 1 paprika 1 agurk, skrelt 2 små sjalottløk 3 fedd hvitløk En halv rød chili 3 ss eplesidereddik 0,5 dl olivenolje Salt og pepper Mosa det sammen og hadde på ruccolasalat, pepperoni og parmesan. Fant oppskriften på nettet et sted. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Spicy kjøttboller Manchega og chorizo i skiver Fylte oliven Aïoli Hele, smørstekte champignoner med sitron 0 Siter
ariadne Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Reker, chili og hvitløk stekt raskt Reker, bladpersille og hvitløk stekt raskt Parmaskinke rundt asparges Sushibiter (veldig spansk) Kamskjell! Søk på nettet på tapas eller meze, det finnes utrolig mye godt. 0 Siter
Gemini Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Inspirasjon til retter, men uten oppskrifter: http://www.hotelhavana.no/Catering/1001323441 http://www.hotelhavana.no/Catering/1012999394 0 Siter
Reg@l Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Spicy kjøttboller Manchega og chorizo i skiver Fylte oliven Aïoli Hele, smørstekte champignoner med sitron MÅ du???? *Sulten på tapas* 0 Siter
Freya Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 MÅ du???? *Sulten på tapas* Fnys, de har spammet forumet med diverse mattråder i dagesvis. Magen hyler etter snadder. 0 Siter
Reg@l Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Fnys, de har spammet forumet med diverse mattråder i dagesvis. Magen hyler etter snadder. Er du her også? Hehe Drømmer ennå om tapasen jeg fikk servert i tapasbare på LG på Harrods. Snakk om å være i mathimmelen *leeeengte* 0 Siter
Freya Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Er du her også? Hehe Drømmer ennå om tapasen jeg fikk servert i tapasbare på LG på Harrods. Snakk om å være i mathimmelen *leeeengte* Åjada, jeg er overalt. 0 Siter
annegunn Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 En av favorittene her er reker (med skall) som brunes lett i olje med masse hvitløk. Men de bør serveres med en gang, mens de er varme. Serranoskinke og manchego er obligatorisk. Og chorizo. Jeg synes det er godt med salat til, 'husets' består av skikkelige tomater (klase/plomme, ikke sånne norske som kun smaker vann), rød paprika, rød løk (gjerne litt utvannet) og marinert fetaost. Hell gjerne litt av oljen fra osten over. Spanske tomatkjøttboller (albondigas) Omelett med potet, løk og bacon Skalldyr (reker, blåskjell, ++) Sjampignon stekt i olje med masse hvitløk i skiver. Hvitløken blir nesten like god som soppen.... Matglad, jeg? Hvem sa det? *sulten* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.