Gå til innhold

Småretter til tapasbord

Anbefalte innlegg

fru Burlefot
Skrevet

Siden diskusjonen går høyt om hva som er et bra koldtbord benytter jeg anledningen til å høre om det er noen som har lettvindte oppskrifter til et tapas-koldbord. Det bør helst være ting som kan lages i god tid, fortrinnsvis dagen før.

fru Burlefot
Skrevet

Er det for eksempel noen som har en oppskrift på en god gazpacho? Helst en som ikke blir veldig brun i fargen..

Skrevet

Blir så glad når folk har fylte oliven, marinerte hvitløk og marinert feta når det serveres småretter...

Fylt sopp er godt, småpizza, marinerte scampi, nachos, kyllingvinger/lår, nei nå kom jeg ikke på mer!

Ja, og sånne halve rundstykker med skinkeostefløtegøgge som noen skrev om nedenfor!

Skrevet

Er det for eksempel noen som har en oppskrift på en god gazpacho? Helst en som ikke blir veldig brun i fargen..

Har prøvd denne en gang, kan ikke huske at det ble brun!

5 røde tomater

1 paprika

1 agurk, skrelt

2 små sjalottløk

3 fedd hvitløk

En halv rød chili

3 ss eplesidereddik

0,5 dl olivenolje

Salt og pepper

Mosa det sammen og hadde på ruccolasalat, pepperoni og parmesan.

Fant oppskriften på nettet et sted.

Mrs. Wallace
Skrevet

Spicy kjøttboller

Manchega og chorizo i skiver

Fylte oliven

Aïoli

Hele, smørstekte champignoner med sitron

Skrevet

Reker, chili og hvitløk stekt raskt

Reker, bladpersille og hvitløk stekt raskt

Parmaskinke rundt asparges

Sushibiter (veldig spansk)

Kamskjell!

Søk på nettet på tapas eller meze, det finnes utrolig mye godt.

Skrevet

Spicy kjøttboller

Manchega og chorizo i skiver

Fylte oliven

Aïoli

Hele, smørstekte champignoner med sitron

MÅ du????

*Sulten på tapas*

Skrevet

MÅ du????

*Sulten på tapas*

Fnys, de har spammet forumet med diverse mattråder i dagesvis.

Magen hyler etter snadder. :)

Skrevet

Fnys, de har spammet forumet med diverse mattråder i dagesvis.

Magen hyler etter snadder. :)

Er du her også? Hehe

Drømmer ennå om tapasen jeg fikk servert i tapasbare på LG på Harrods. Snakk om å være i mathimmelen *leeeengte*

Skrevet

Er du her også? Hehe

Drømmer ennå om tapasen jeg fikk servert i tapasbare på LG på Harrods. Snakk om å være i mathimmelen *leeeengte*

Åjada, jeg er overalt. :)

Skrevet

En av favorittene her er reker (med skall) som brunes lett i olje med masse hvitløk. Men de bør serveres med en gang, mens de er varme.

Serranoskinke og manchego er obligatorisk. Og chorizo.

Jeg synes det er godt med salat til, 'husets' består av skikkelige tomater (klase/plomme, ikke sånne norske som kun smaker vann), rød paprika, rød løk (gjerne litt utvannet) og marinert fetaost. Hell gjerne litt av oljen fra osten over.

Spanske tomatkjøttboller (albondigas)

Omelett med potet, løk og bacon

Skalldyr (reker, blåskjell, ++)

Sjampignon stekt i olje med masse hvitløk i skiver. Hvitløken blir nesten like god som soppen....

Matglad, jeg? Hvem sa det? *sulten*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...