Gå til innhold

Redd for alderstillegg?

Gjest Snart 40, med smilerynker og grå hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører stadig folk si at de ikke vil feire bursdager (det er ille å bli gammel), farger håret (grått hår minner om alder), bruker masse penger på hudprodukter (rynker minner om alder) osv. Jeg må ærlig talt innrømme at jeg er litt overrasket!

Jeg ELSKER å feire bursdager, det er en så glimrende anledning til å samle sammen folk og ha det trivelig i lag!

Jeg DRITER I om håret har begynt å forandre farge - det er jo bare slik det er!

Rynker ser jeg på som et komplement - jeg har masse mimikk og et levende ansikt, så det skulle jo bare mangle!

Jeg synes det er trist å se mine venninner (vi nærmer oss 40) som styrer så veldig for å se unge ut. Det går med uhyggelig mye tid til hårpleie, hudpleie og ikke minst shopping. Også syter og klager de over dårlig råd, dårlig tid og det som verre er.

Jeg vil gjerne slå et slag for modenhet og naturlige alderstillegg - det viktigste er da at man er sunn og frisk???

Og forresten - dere som klager på at dere blir eldre - har dere egentlig tenkt på hva alternativet er???

Skrevet

Heia deg! :-)

Takk!

Det er ikke det at folk ikke skal få gjøre som de vil, men jeg synes det er så rart at de orker å bruke så mye energi - og ikke minst penger! - på slikt.

Kizza1365380506
Skrevet

Når man blir 40, utvikler lavt stoffskifte, får så ujevnt grått hår som ikke er så fint å la vokse ut (tro meg jeg skulle gjort det, altfor dyrt å farge hver 6. uke) alderstillegg på 25-30 kilo, gamle foreldre som krever sitt og setter spor i ansiktet på en når en endelig skulle begynne å nyte livet.

Jeg skulle gjerne ha sluppet unna litt av det ja...

Men ellers er jeg veldig fornøyd med meg selv :o)

Skrevet

Når man blir 40, utvikler lavt stoffskifte, får så ujevnt grått hår som ikke er så fint å la vokse ut (tro meg jeg skulle gjort det, altfor dyrt å farge hver 6. uke) alderstillegg på 25-30 kilo, gamle foreldre som krever sitt og setter spor i ansiktet på en når en endelig skulle begynne å nyte livet.

Jeg skulle gjerne ha sluppet unna litt av det ja...

Men ellers er jeg veldig fornøyd med meg selv :o)

Hm, jeg slipper det med foreldre, og jeg trimmer jevnlig. Kanskje det er derfor jeg ikke klarer å gremmes over utseendet?

Skrevet

Jeg synes alternativet er ganske bra jeg. Uansett så kjenner man ikke dagen i morra.

Kizza1365380506
Skrevet

Hm, jeg slipper det med foreldre, og jeg trimmer jevnlig. Kanskje det er derfor jeg ikke klarer å gremmes over utseendet?

Jeg gremmes heller ikke over utseende mitt. Men noen. Har ikke så mange rynker men problemer med å ta av de siste 5 kiloene jeg ønsker og så er det det med håret. Jeg ergrer meg grønn over at jeg fortsatt må farge det. Skulle ønske jeg bare kunne stripe litt forsiktig og så gå over til normal gråfarge. Men så er det noen som ikke har så veldig fin gråfarge på håret også da må du tenke på.

Alderen kler de fleste men ikke alle. Vi får høre hva du sier når du nærmer deg 50. :o)

Har du mye grå hår forresten?

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg gremmes heller ikke over utseende mitt. Men noen. Har ikke så mange rynker men problemer med å ta av de siste 5 kiloene jeg ønsker og så er det det med håret. Jeg ergrer meg grønn over at jeg fortsatt må farge det. Skulle ønske jeg bare kunne stripe litt forsiktig og så gå over til normal gråfarge. Men så er det noen som ikke har så veldig fin gråfarge på håret også da må du tenke på.

Alderen kler de fleste men ikke alle. Vi får høre hva du sier når du nærmer deg 50. :o)

Skrevet

Nei, det er ikke helgrått enda, bare noen grå hår innimellom. Har en stor hårmanke, med masse krøller, så de grå synes nok oppi der.

Jeg skjønner jo at folk vil se best mulig ut, men det å kjempe så hart mot alderen skjønner jeg bare ikke. Men nå har jeg heller aldri falt i staver over verken klessalg eller nye styling-produkter, da, så kanskje jeg har en annen legning?!

Skrevet

Jeg synes alternativet er ganske bra jeg. Uansett så kjenner man ikke dagen i morra.

Vel, jeg er veldig glad i livet, jeg, og har ikke noe ønske om å slutte å ha bursdag!

Gjest elmer brigg
Skrevet

Vel, jeg er veldig glad i livet, jeg, og har ikke noe ønske om å slutte å ha bursdag!

Jøss 40 år!! Du må være den eldste her inne...

Skrevet

Men du er jo mye yngre enn meg da. Og lever antagelig et mye bedre liv enn jeg gjør.

Gjest engel 49+
Skrevet

flott innlegg. Jeg synes det er greit jeg, inntil jeg får se fotos av meg selv. Da ser jeg ut som min egen bestemor, kjenner meg ikke igjen i det hele tatt! *grem-grem*

Det hjelper ikke å få komplimenter fra andre. Selv om jeg er heldig utrustet med lite alderstegn.

Skrevet

Jeg synes ikke burdager er så morsomme, bortsett fra de store, som 30 og 40. :)

Jeg farger håret og tar vare på huden, lavbudsjett siden jeg har lite penger. Jeg ville brukt mer penger om jeg hadde muligheten.

For meg er det viktig å holde et åpent sinn og fortsatt lære av verden. Jeg synes det er trist å se folk på 35 som diskuterer alt de skal gjøre når de blir pensjonister, og har lukket alle skott og lært det de skal i dette livet.

Gjest engel 49+
Skrevet

Jeg farger håret og tar vare på huden, lavbudsjett siden jeg har lite penger. Jeg ville brukt mer penger om jeg hadde muligheten.

For meg er det viktig å holde et åpent sinn og fortsatt lære av verden. Jeg synes det er trist å se folk på 35 som diskuterer alt de skal gjøre når de blir pensjonister, og har lukket alle skott og lært det de skal i dette livet.

jeg hører sikkert feil. Men det høres ut som du setter likhetstegn mellom "..farger håret og tar vare på huden" ..og: "... viktig å holde et åpent sinn og fortsatt lære av verden.."

Skrevet

Oj, slike 35-åringer omgås jeg heldigvis ikke!

Skrevet

Men du er jo mye yngre enn meg da. Og lever antagelig et mye bedre liv enn jeg gjør.

Tja, det med et godt liv handler jo mye om hva man selv velger, da...

Skrevet

flott innlegg. Jeg synes det er greit jeg, inntil jeg får se fotos av meg selv. Da ser jeg ut som min egen bestemor, kjenner meg ikke igjen i det hele tatt! *grem-grem*

Det hjelper ikke å få komplimenter fra andre. Selv om jeg er heldig utrustet med lite alderstegn.

He-he, jeg ser jo også at jeg ikke lenger er 20, men poenget er vel kanskje om man lar det bli et _problem_ eller ei.

Skrevet

Tja, det med et godt liv handler jo mye om hva man selv velger, da...

Det er ikke alle som har de samme valgene vet du. Jeg har ingen planer om å dø men jeg synes ikke livet er så innmari kult heller.

Skrevet

Jeg er ikke redd for å bli gammel. Alle aldre har sin sjarm, men det er viktig å være ungdommelig, uten at det skal bli krampaktig. Det er fint å f.eks være en eldre stilig herre. Se bare på Sean Connery, han bedårer svært unge jenter ennå. Slik som han skal jeg også bli:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...