Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest boka hans. Han hadde helt rett. Vi kommer oss liksom ikke ut av bakevja, uansett hvor rike vi blir. Det er nesten komisk. Man trenger ikke å se etter utgangen hvor flyet til Oslo går, det er bare å se på menneskene så vet du om du er på rett plass. Lett hovne, nyrike mennesker med dårlig klessmak sammenblandet med Ola ryggsekk med kulerund øyne.

Vi blir jo aldri noe dannet folk, nick, heller ikke du.

Dannelse og smak læres ikke etter noen måneder eller år i utlandet, men foredles og utvikles over generasjoner.

Og de fleste nordmenn skal jo ikke langt tilbake før vi finner våre forfedre klorende i åkrene rundt på landet i kamp for tilværelsen. Slik er vi også blitt et folk av samlere og bønder...langt inn i ryggmargen.

...

Når det kommer til stykket kan det være det samme om vi ikke behersker dannelsen hemmelighet til fulle. Vi har penger nok, drekker og puler og koser oss. Og da driter vi i sokkefargen.

Slik er vi, og slik vil vi fortsatt være. Og du vil neppe spore noen "bedring" på de togreisendes sokker med første.

PS.

Er det naturlig for deg å la blikket søke ned mot menns legger?

Skrevet

Sheila sier det bare kommer på tale med nummer 2. Skjønner ikke hvorfor?

Ikke jeg heller - får håpe de har små og nette nok av den typen :)

Skrevet

Dannelse og smak læres ikke etter noen måneder eller år i utlandet, men foredles og utvikles over generasjoner.

Og de fleste nordmenn skal jo ikke langt tilbake før vi finner våre forfedre klorende i åkrene rundt på landet i kamp for tilværelsen. Slik er vi også blitt et folk av samlere og bønder...langt inn i ryggmargen.

...

Når det kommer til stykket kan det være det samme om vi ikke behersker dannelsen hemmelighet til fulle. Vi har penger nok, drekker og puler og koser oss. Og da driter vi i sokkefargen.

Slik er vi, og slik vil vi fortsatt være. Og du vil neppe spore noen "bedring" på de togreisendes sokker med første.

PS.

'PS. Er det naturlig for deg å la blikket søke ned mot menns legger?'

*flire*

Skrevet

'PS. Er det naturlig for deg å la blikket søke ned mot menns legger?'

*flire*

Ja, fan..har jeg driti meg ut eller? Jeg trodde nick var av hannkjønn, men gudene vet.

I motsatt fall er det kanskje forståelig, men poenget var altså at jeg ikke helt skjønner nicks hang etter å kartlegge hva mannfolk har på føttene, forutsatt at han/hun selv er en hann, om du skjønner.

Huff..jaja..

Skrevet

Ja, fan..har jeg driti meg ut eller? Jeg trodde nick var av hannkjønn, men gudene vet.

I motsatt fall er det kanskje forståelig, men poenget var altså at jeg ikke helt skjønner nicks hang etter å kartlegge hva mannfolk har på føttene, forutsatt at han/hun selv er en hann, om du skjønner.

Huff..jaja..

Jeg skjønte deg. Og ja, han er en han.

Skrevet

...

PS.

Jeg har da aldri påberopt meg noen dannelse?

Forøvrig, enkelte ting gir et så kraftig visuellt skrekkbilde at de kan bare ikke oversees. Så du har delvis rett, jeg finner blandingen av kontorsokker, sandaler og sommerferie ganske fasinerende. Følte du deg truffet?

Skrevet

De brune dresskoene er verst! En god nummer to kan beskues om noen få uker. Far med likbleike legger og svarte jobbsokker godt plantet i sandalene.

Det er faen skjære meg så sært og motbydelig at jeg vrir meg bare av tanken.

Det er typisk norsk å være....?

Ja, jeg ser ikke helt problemet ditt? Det blir liksom ikke fler sultne barn i Afrika fordi om noen går i brune dressko eller har bleike legger og sandaler?

Skrevet

Huff..jaja..

Svart dress og brune sko.

Da hjelper det fint lite med BMW. Harry er det uansett.

Skjønt, Beemer er jo en stanerbil, så da er det vel gangbart. Bare legg til 1/2 liter billig etterbarberingsvann og noen gullenker.

Skrevet

Ja, jeg ser ikke helt problemet ditt? Det blir liksom ikke fler sultne barn i Afrika fordi om noen går i brune dressko eller har bleike legger og sandaler?

Kan du dokumentere den påstanden?

Skrevet

Kan du dokumentere den påstanden?

Kan du dokumentere det motsatte?

Skrevet

Kan du dokumentere det motsatte?

Jeg har ikke påstått noe, så da trenger jeg ikke dokumentere det jeg ikke har påstått heller.

Skrevet

Jeg har ikke påstått noe, så da trenger jeg ikke dokumentere det jeg ikke har påstått heller.

Jeg finner ingenting som dokumenterer sammenheng mellom farge på hhv dressko og mannelegger og sultne barn i Afrika.

Skrevet

Jeg finner ingenting som dokumenterer sammenheng mellom farge på hhv dressko og mannelegger og sultne barn i Afrika.

Hah!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...