Gå til innhold

Skiathos?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørn Runar
Skrevet

Jeg og kjæresten min er et par i midten av 20-årene. Vi lurer på å dra en tur til Skiathos i midten av august, har hørt mye bra om det stedet.

Eneste er at hun er student og gjerne vil dra til et sted det ikke er samme prisnivå som i Norge. Jeg har hørt at det er relativt dyrt i Skiathos?

Vi er ute etter en ferie med masse sol og bading, god mat og muligheter for å gå turer eller leie moped og se oss rundt..

Er det noen som har vært på Skiathos som kan fortelle litt?

Gjest rosa73
Skrevet

Kjempefint på Skiathos! Massevis av fine strender, med moped kan du farte rundt og finne noen folketomme viker også..! Øya er liten så du får sett det meste på noen dager.

Når det gjelder priser kan jeg ikke tenke meg at det er noe dyrere enn i resten av Hellas. Det er jo relativt rimelig med mat og drikke der. når det gjelder handling ellers så er det vel ikke akkurat derfor man reiser til Hellas. Det er selvsagt markeder og typiske "syden-butikker" men så veldig spennende ting å handle er det vel ikke. Jeg vil definitivt anbefale en tur til Skiathos!

PS! Dere kan også ta hurtigbåt ut til andre øyer, bl a Skopelos.

Skrevet

Jeg har vært der flere ganger, og synes det var deilig der. Atskillig mindre folk og trengsel enn f. eks. på Kreta, og også en tanke "kjøligere". August på de greske øyer kan være svært het!

Når det gjelder priser, er det billigere enn på Rhodos, men det går en del penger.

Det er veldig fint å gå fotturer på Skiathos, og i det hele tatt en avslappet atmosfære.

Jeg vil anbefale bosted ute ved de fine strendene et godt stykke utenfor byen. Der er det luftig og fint.

mil1365380270
Skrevet

Helt fin gresk øy. Ikke spesielt dyrt. I Skiathos er det en partygate. Fint å feste der sikkert, men ikke bo. Det er under innflyvningen til flyplassen. Dere kan ta båten til f.eks. Skopelos, men der ville jeg ikke bodd. Heller Skiathos.

Skrevet

Skiathos regnes som den dyreste øya i Hellas. Årsaken er at det er en invasjon av rike jetset-ungdommer der fra hele Europa, spesielt i august.

Skrevet

Du finner alt det du søker, men et lavere prisnivå på øyene Chios og Lesvos. :-)

Spør gjerne om du vil vite mer...!

Drar sjøl til Lesvos om kort tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...