Gjest blodgiver....... Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Vurderer å li blodgiver pga at jeg er Rhesus Negativ og har blod type O. Hvordan går jeg frem ? hvilke tester evt andre ting må gjøres for å blir blodgiver. Synes egentlig det er litt ekkelt med blodprøver men har lyst til å prøve. 0 Siter
Freya Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Ring til Blodbanken og meld deg. Du må krysse av på et skjema om du har forskjellige sykdommer, piercinger etc., og så må du ta en blodprøve. 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Ring til Blodbanken og meld deg. Du må krysse av på et skjema om du har forskjellige sykdommer, piercinger etc., og så må du ta en blodprøve. www.giblod.no 0 Siter
Freya Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 www.giblod.no Si det til "blodgiver......", ikke til meg. 0 Siter
Herbert Fjert og Tollef Tosk Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Si det til "blodgiver......", ikke til meg. Hvorfor ikke? Du nevnte kun muligheten til å ringe, så kanskje Snorkfrøken ville opplyse deg også. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Stikk en tur bort på blodbanken da vettu.. Du må svare på en del spørsmål og ta blodprøver før du blir "tappet". Det tar ca 3 mnd fra du melder deg til du kan bli tappet pga vindusfase og slike ting. 0 Siter
Freya Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Hvorfor ikke? Du nevnte kun muligheten til å ringe, så kanskje Snorkfrøken ville opplyse deg også. Jeg har allerede vært hos blodbanken og meldt meg jeg, dessverre hadde jeg ikke bra nok årer til å bli blodgiver. Så jeg vet nok hvordan man blir det - i teorien! 0 Siter
Nikki Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Jeg har vært og blitt testet i dag. Gå inn på www.giblod.no og registrer deg. Du får da tilstendt innkallelse til testing. Det tar nok litt tid nå, siden det er så stor pågang for tiden. Du burde absolutt bli blodgiver med den blodtypen du har!! 0 Siter
pirko Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Det er en sjelden blodtype. Ergo er det samtidig få som har og trenger det blodet..ergo er det ikke dermed sagt at blodet ditt trengs mer enn f.eks blodtype A som det forbrukes mest av siden flest har den blodtypen 0 Siter
Gjest SoIan Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Det er en sjelden blodtype. Ergo er det samtidig få som har og trenger det blodet..ergo er det ikke dermed sagt at blodet ditt trengs mer enn f.eks blodtype A som det forbrukes mest av siden flest har den blodtypen Pirko..dette er helt feil! Denne blodtypen trenger de ekstra mye av...selv om det er få som har den. Du ser litt omvendt på det..hehe.. En person som kommer ut for en ulykke, kan trenge blod fra utrolig mange folk! Ikke bare noe de har tappet en halvtime fra EN person.. Så de trenger de sjeldne blodtypene..i aller høyeste grad!! 0 Siter
maire Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Det er en sjelden blodtype. Ergo er det samtidig få som har og trenger det blodet..ergo er det ikke dermed sagt at blodet ditt trengs mer enn f.eks blodtype A som det forbrukes mest av siden flest har den blodtypen øh..blodtype o kan gi blod til alle, men kun motta samme type blod selv. Ergo er denne blodtypen ettertraktet! 0 Siter
maire Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Jeg har allerede vært hos blodbanken og meldt meg jeg, dessverre hadde jeg ikke bra nok årer til å bli blodgiver. Så jeg vet nok hvordan man blir det - i teorien! Du har ikke skikkelige blodårer. Jeg har blodtype "o" og ble anbefalt å gi blod, men fikk heller ikke lov fordi jeg går på medisiner.. Ikke rart det er blodmangel, når bare noen få av de som vil gi passerer "kontrollen" i forkant. Skjønner det må være strengt, men..det er kanskje litt vel strengt. 0 Siter
Nikki Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Det er en sjelden blodtype. Ergo er det samtidig få som har og trenger det blodet..ergo er det ikke dermed sagt at blodet ditt trengs mer enn f.eks blodtype A som det forbrukes mest av siden flest har den blodtypen O- er den eneste blodtypen som kan brukes av absolutt alle! Dersom situasjonen er akutt og de ikke rekker å sjekke blodtypen til den som trenger blod, bruker de O-. 0 Siter
Freya Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Du har ikke skikkelige blodårer. Jeg har blodtype "o" og ble anbefalt å gi blod, men fikk heller ikke lov fordi jeg går på medisiner.. Ikke rart det er blodmangel, når bare noen få av de som vil gi passerer "kontrollen" i forkant. Skjønner det må være strengt, men..det er kanskje litt vel strengt. Hjelper ikke at jeg har "fint nok" blod, når de ikke får tynt det ut av meg. 0 Siter
Gjest også blodgiver Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 på http://www.blodbanken-oslo.no/ kan du lese litt om hva som skjer når du skal bli blodgiver. Meld deg, det er bruk for alle!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.