Gå til innhold

bli blodgiver - hvordan

Anbefalte innlegg

Gjest blodgiver.......
Skrevet

Vurderer å li blodgiver pga at jeg er Rhesus Negativ og har blod type O. Hvordan går jeg frem ? hvilke tester evt andre ting må gjøres for å blir blodgiver. Synes egentlig det er litt ekkelt med blodprøver men har lyst til å prøve.

Skrevet

Ring til Blodbanken og meld deg. Du må krysse av på et skjema om du har forskjellige sykdommer, piercinger etc., og så må du ta en blodprøve.

Snorkfrøken
Skrevet

Ring til Blodbanken og meld deg. Du må krysse av på et skjema om du har forskjellige sykdommer, piercinger etc., og så må du ta en blodprøve.

www.giblod.no

Skrevet

www.giblod.no

Si det til "blodgiver......", ikke til meg. :)

Herbert Fjert og Tollef Tosk
Skrevet

Si det til "blodgiver......", ikke til meg. :)

Hvorfor ikke? Du nevnte kun muligheten til å ringe, så kanskje Snorkfrøken ville opplyse deg også. :P

Gjest trultemor25
Skrevet

Stikk en tur bort på blodbanken da vettu..

Du må svare på en del spørsmål og ta blodprøver før du blir "tappet". Det tar ca 3 mnd fra du melder deg til du kan bli tappet pga vindusfase og slike ting.

Skrevet

Hvorfor ikke? Du nevnte kun muligheten til å ringe, så kanskje Snorkfrøken ville opplyse deg også. :P

Jeg har allerede vært hos blodbanken og meldt meg jeg, dessverre hadde jeg ikke bra nok årer til å bli blodgiver. Så jeg vet nok hvordan man blir det - i teorien! :)

Skrevet

Jeg har vært og blitt testet i dag. Gå inn på www.giblod.no og registrer deg. Du får da tilstendt innkallelse til testing. Det tar nok litt tid nå, siden det er så stor pågang for tiden.

Du burde absolutt bli blodgiver med den blodtypen du har!!

Skrevet

Det er en sjelden blodtype. Ergo er det samtidig få som har og trenger det blodet..ergo er det ikke dermed sagt at blodet ditt trengs mer enn f.eks blodtype A som det forbrukes mest av siden flest har den blodtypen

Gjest SoIan
Skrevet

Det er en sjelden blodtype. Ergo er det samtidig få som har og trenger det blodet..ergo er det ikke dermed sagt at blodet ditt trengs mer enn f.eks blodtype A som det forbrukes mest av siden flest har den blodtypen

Pirko..dette er helt feil! Denne blodtypen trenger de ekstra mye av...selv om det er få som har den. Du ser litt omvendt på det..hehe..

En person som kommer ut for en ulykke, kan trenge blod fra utrolig mange folk! Ikke bare noe de har tappet en halvtime fra EN person..

Så de trenger de sjeldne blodtypene..i aller høyeste grad!!

Skrevet

øh..blodtype o kan gi blod til alle, men kun motta samme type blod selv. Ergo er denne blodtypen ettertraktet!

Skrevet

Jeg har allerede vært hos blodbanken og meldt meg jeg, dessverre hadde jeg ikke bra nok årer til å bli blodgiver. Så jeg vet nok hvordan man blir det - i teorien! :)

Du har ikke skikkelige blodårer. Jeg har blodtype "o" og ble anbefalt å gi blod, men fikk heller ikke lov fordi jeg går på medisiner..

Ikke rart det er blodmangel, når bare noen få av de som vil gi passerer "kontrollen" i forkant.

Skjønner det må være strengt, men..det er kanskje litt vel strengt.

Skrevet

O- er den eneste blodtypen som kan brukes av absolutt alle! Dersom situasjonen er akutt og de ikke rekker å sjekke blodtypen til den som trenger blod, bruker de O-.

Skrevet

Du har ikke skikkelige blodårer. Jeg har blodtype "o" og ble anbefalt å gi blod, men fikk heller ikke lov fordi jeg går på medisiner..

Ikke rart det er blodmangel, når bare noen få av de som vil gi passerer "kontrollen" i forkant.

Skjønner det må være strengt, men..det er kanskje litt vel strengt.

Hjelper ikke at jeg har "fint nok" blod, når de ikke får tynt det ut av meg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...