Gå til innhold

Hersonissos

Anbefalte innlegg

Gjest jente24år
Skrevet

Hei

Kjæresten min og jeg skal på ferie til Hersonissos 2 uker fra 7.juni. Noen som har vært der og som har erfaringer? Hvordan er strendene, utelivet, shoppingmuligheter, været, prisene....? Dette er første skikkelige ferieturen vår sammen. Vi ønsker å feste litt (håper å bli kjent med noen), og å slappe av på stranda.

Skrevet

Hersonnissos er først og fremst et partysted, med et sabla trøkk langs strandpromenaden i sesongen.

Strendene er imidlertid dårlige, trange og med grov grus/stein.

Skrevet

Et godt tips er å ta lokalbussen til Stalis (bare et lite stykke) og gå på stranda der. Strendene i Hersonissos suger. Iallefall var det sånn da jeg var der i min grønne ungdom.

Skrevet

Det er ikke så langt til Analipsi fra Hersonissos, så hvis du vil ha lange fine strender, bør du ta bussen dit en dag eller to!;-)

Og så er det et badeanlegg, "Aqua Splash", litt oppi fjellet. Husker ikke hvor langt det er fra Hersonissos, men dit bør dere _iallefall_ dra! Jeg og gubben var der flere ganger, og hadde det kjempemorsomt!!

God tur!

Skrevet

Skal dere feste litt samtidig med soling, masse vannaktiviteter mm (vannscooter, oppblåsbare ringer bak speedbåt, vannski, parasail, hesteridning, slingshoot, bungyjump, go-cart, kunstig "elv" etc), så skal dere dra til det annlegget som ligger en forholdsvis kort gåtur til høyre for Hersonissos (sett med ansiktet mot havet) langs kysten. Bare å gå hovedveien så kan du/dere ikke unngå å finne frem. Desverre husker jeg ikke navnet.

Har vært der to ganger og vi tilbragte mesteparten av dagtiden der. Et par morsomme barer og ok restauranter er det også på området/anlegget.

Koster ingen ting å komme inn, og du betaler kun for solsengen (billig). Er også en liten strand der, men de fleste benytter heller badebassengene / den kunstige elven når de skal kjøle seg litt ned.

Partytime i barene (utebarer) fra tidlig om dagen.

Så hvis dere ønsker liv og morro, så er det stedet.

petter smart
Skrevet

Det er masse uteliv der. Ikke forvent å sove før godt utpå morgenkvisten.

Ikke all verdens butikker. Det går busser inn til Heraklion, mye bedre der.

Det er en strand lenger øst (husker ikke hva den heter) som er veldig bra. Fin sans, men veldig trangt.

Prisene er meget behagelige, billig drikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...