Gå til innhold

Kan jeg levere tilbake bildene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverte inn to engangskameraer for fremkalling på Fotoknudsen, ville ha enkeltsett med bilder, pluss bildene brent på CD rom.

Prisen kom på 513 kr, og jeg er helt bestyrtet over at det koster over 4 kr pr bilde! I tillegg hadde de lagt på (moms??) på 26 kr pr film.

Anyway. Hadde jeg tenkt litt lenger hadde jeg kun bestilt CD rom, for så å kopiere over på PC og bestille bildene over nett - da tar fotoknudsen nemlig bare ca 2 kr pr bilde.

Kan jeg bare levere inn bildene igjen og si jeg ikke vil ha dem? Uten at det egentlig er noen reklamasjonsgrunn annet enn pris...?

laguna1365380434
Skrevet

Jeg TROR det er slikt du skulle ha undersøkt på forhånd..

De kan jo ikke annullere utført jobb. Hadde vært bare en ting/vare så hadde det jo funket.

Jeg har gjort slikt før..Valgt det blod-dyre alternativet, fordi jeg ikke har sjekket tilbudet først. Og da synes jeg i grunn at det bare er min egen skyld..;)

Skrevet

Jeg TROR det er slikt du skulle ha undersøkt på forhånd..

De kan jo ikke annullere utført jobb. Hadde vært bare en ting/vare så hadde det jo funket.

Jeg har gjort slikt før..Valgt det blod-dyre alternativet, fordi jeg ikke har sjekket tilbudet først. Og da synes jeg i grunn at det bare er min egen skyld..;)

Kan prøve meg på slitsom-kjerring-metoden, påståelig som bare fan, så de gir meg pengene tilbake bare for å få fred.. ;-)

Næh, trukke jæ tør.. :-)

laguna1365380434
Skrevet

Kan prøve meg på slitsom-kjerring-metoden, påståelig som bare fan, så de gir meg pengene tilbake bare for å få fred.. ;-)

Næh, trukke jæ tør.. :-)

Du kan jo prøve.. Jeg gir i allefall etter for slitsomme kjerringer på MIN jobb..;)

Det er utrolig hva folk får til av ting de både har rett og urett på om de maser nok..

Hvis det ikke funker får du virkelig skatte bildene, for de var jo sannelig dyre nok..

:-)

Gjest engangskamera
Skrevet

Går det an å bestille cd-rom med digitalbilder fra et engangskamera da? Jeg bruker nesten bare engangskamera, men har savnet å ha digitale bilder. Hva koster en slik cd da?

Skrevet

Går det an å bestille cd-rom med digitalbilder fra et engangskamera da? Jeg bruker nesten bare engangskamera, men har savnet å ha digitale bilder. Hva koster en slik cd da?

De kostet 99 pr CD. Trodde ikke det gikk an jeg heller :-)

Gjest Jippiii
Skrevet

Det er klart at du ikke skal akseptere en hvilken som helst pris. Når prisen ikke er avtalt på forhånd eller fremgår klart og tydelig av markedsføring mv. i butikken, skal man betale vanlig markedspris.

Det virker ikke som om du har betalt særlig mer enn det man må regne med å betale. Dessuten er nok løpet kjørt når du allerede har betalt. Du burde ha reklamert på prisen i butikken før du betalte. Når du betaler viser du at du har akseptert prisen. Men for all del; det er lov å prøve seg:)

En annen sak er at bildene ikke har verdi for særlig andre enn deg og din familie, evt. venner. Det er derfor umulig for butikken å få solgt dem videre. Jeg synes derfor at hvis du velger å prøve deg på "sur kjerring-metoden" bør du heller påstå at du har krav på prisavslag (noe du egentlig ikke har, ettersom du har betalt og det ikke er noe galt med bildene). Tror dette er lettere for betjeningen å gå med på.

Lykke til:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...