Gjest prust Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Jeg er med i et kor, men har nesten ikke fått vært på øvelsene etter påske. Synes det er knallgøy. Så nå er jeg klar til å gå på øvelse. MEN så kom jeg plutselig til å tenke på at jeg er veldig hes. Mistet stemmen totalt fredag og lørdag, og har hostet de siste dagene. To av mine venninner skal på kino nå, og spurte i går om jeg ville være med. Jeg valgte koret. Men er det egentlig noe vits i å gå når jeg er så hes? Skal jeg heller hive meg rundt og bli med på kino? Hva ville dere gjort (forutsatt at dere likte både kor og kino og for en gangs skyld hadde mannen hjemme en torsdags kveld)? Surrehuet 0 Siter
morsan Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Hvis dere holder på å øve inn et spesielt stykke for en konsert el lign, så er det jo nyttig å gå på korøvelse selv om du ikke kan synge med, for hørselen din er det vel ikke noe i veien med! :-) Men det må være helt OK å "skulke" en gang i blant og komme seg avgårde med venninnene på kino! :-) 0 Siter
Gjest kinogjenger, men ikke korsanger Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 dette må vel være et køddeinnlegg? hvordan kan andre vurdere dette? 0 Siter
Gjest Freya, som også synger i kor! :) Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Jeg ville gått på øvingen, selv om du ikke kan synge, så hører du stemmen og kan "lagre" den i hodet. Hvis du ikke går på øving, så lærer du iallfall ikke stemmen. 0 Siter
favn Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Korsang er helt kriminelt, så jeg ville satset remmer og tøy på nær sagt hvilken som helst film 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Hvis dere holder på å øve inn et spesielt stykke for en konsert el lign, så er det jo nyttig å gå på korøvelse selv om du ikke kan synge med, for hørselen din er det vel ikke noe i veien med! :-) Men det må være helt OK å "skulke" en gang i blant og komme seg avgårde med venninnene på kino! :-) Jeg valgte kor, og er glad for det. Det var skikkelig moro å være der, selv om stemmen var noe dårlig. Men den var faktisk bedre enn jeg hadde trodd! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 dette må vel være et køddeinnlegg? hvordan kan andre vurdere dette? Det var selvfølgelig ikke noe seriøst innlegg. Jeg satt og DOLET rett før jeg skulle gå, og kom på det med stemmen da. Jeg tar selvfølgelig avgjørelsen om det på egenhånd :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Jeg ville gått på øvingen, selv om du ikke kan synge, så hører du stemmen og kan "lagre" den i hodet. Hvis du ikke går på øving, så lærer du iallfall ikke stemmen. Gjorde som du sa! De hadde faktisk fått flere nye sanger de siste gangene, og jeg fikk sunget gjennom dem og lært det meste, selv om stemmen var med kråke enn sølvstrupe :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Korsang er helt kriminelt, så jeg ville satset remmer og tøy på nær sagt hvilken som helst film Korsang er da vel ikke kriminelt????!!!!! Fy deg, som har sånne fordommer :-O) 0 Siter
favn Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Korsang er da vel ikke kriminelt????!!!!! Fy deg, som har sånne fordommer :-O) Hehe... En av mine beste venninner er entusiastisk korgjenger, så jeg kjenner litt til hva dere holder på med. Men film er nå bedre ;-) Hm, det er endel fin kirkekorsang, det skal du/dere ha. PS: Kriminelt... ikke kriminell, men i betydningen 'utrolig', 'helt på siden' o.l. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Du burde spørre NHD. Han vet sikkert hva du egentlig ønsker, innerst inne. Han er nemlig tankeleser;) 0 Siter
Freya Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Gjorde som du sa! De hadde faktisk fått flere nye sanger de siste gangene, og jeg fikk sunget gjennom dem og lært det meste, selv om stemmen var med kråke enn sølvstrupe :-) Flott! Sliter med stemmen ennå jeg også, etter forkjølelse og halsbetennelse. Skal bli interessant å se hvordan det går på neste øving. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Flott! Sliter med stemmen ennå jeg også, etter forkjølelse og halsbetennelse. Skal bli interessant å se hvordan det går på neste øving. Har hatt problemer med å synge for ungene den siste uka, men det gikk mye bedre når en hadde skikkelig oppvarming først :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Hehe... En av mine beste venninner er entusiastisk korgjenger, så jeg kjenner litt til hva dere holder på med. Men film er nå bedre ;-) Hm, det er endel fin kirkekorsang, det skal du/dere ha. PS: Kriminelt... ikke kriminell, men i betydningen 'utrolig', 'helt på siden' o.l. Skjønte jo det da! Det er et kirkekor jeg synger i. i høst sang vi et fantastisk verk til åpningen av den nye kirka vår. Etter jul har det vært ymse sanger av ulik kvalitet. I dag begynte vi på en artig variant av Pål sine høner :-) Liker best klassisk musikk, kirkemusikk eller folketoner. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Du burde spørre NHD. Han vet sikkert hva du egentlig ønsker, innerst inne. Han er nemlig tankeleser;) Jeg klarte faktisk å ta avgjørelsen selv! 0 Siter
Freya Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Har hatt problemer med å synge for ungene den siste uka, men det gikk mye bedre når en hadde skikkelig oppvarming først :-) Jepp, også så morsomt som det er da! 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Jeg klarte faktisk å ta avgjørelsen selv! Flink jente! 0 Siter
Gjest endret mening Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Jeg valgte kor :-) Tenkte etterpå at det nok var best å gå på korøvelsen... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.