Gå til innhold

Kor eller kino?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jeg er med i et kor, men har nesten ikke fått vært på øvelsene etter påske. Synes det er knallgøy.

Så nå er jeg klar til å gå på øvelse. MEN så kom jeg plutselig til å tenke på at jeg er veldig hes. Mistet stemmen totalt fredag og lørdag, og har hostet de siste dagene.

To av mine venninner skal på kino nå, og spurte i går om jeg ville være med. Jeg valgte koret. Men er det egentlig noe vits i å gå når jeg er så hes?

Skal jeg heller hive meg rundt og bli med på kino?

Hva ville dere gjort (forutsatt at dere likte både kor og kino og for en gangs skyld hadde mannen hjemme en torsdags kveld)?

Surrehuet

Skrevet

Hvis dere holder på å øve inn et spesielt stykke for en konsert el lign, så er det jo nyttig å gå på korøvelse selv om du ikke kan synge med, for hørselen din er det vel ikke noe i veien med! :-)

Men det må være helt OK å "skulke" en gang i blant og komme seg avgårde med venninnene på kino! :-)

Gjest kinogjenger, men ikke korsanger
Skrevet

dette må vel være et køddeinnlegg?

hvordan kan andre vurdere dette?

Gjest Freya, som også synger i kor! :)
Skrevet

Jeg ville gått på øvingen, selv om du ikke kan synge, så hører du stemmen og kan "lagre" den i hodet. Hvis du ikke går på øving, så lærer du iallfall ikke stemmen.

Skrevet

Korsang er helt kriminelt, så jeg ville satset remmer og tøy på nær sagt hvilken som helst film

Gjest prust
Skrevet

Hvis dere holder på å øve inn et spesielt stykke for en konsert el lign, så er det jo nyttig å gå på korøvelse selv om du ikke kan synge med, for hørselen din er det vel ikke noe i veien med! :-)

Men det må være helt OK å "skulke" en gang i blant og komme seg avgårde med venninnene på kino! :-)

Jeg valgte kor, og er glad for det. Det var skikkelig moro å være der, selv om stemmen var noe dårlig. Men den var faktisk bedre enn jeg hadde trodd!

Gjest prust
Skrevet

dette må vel være et køddeinnlegg?

hvordan kan andre vurdere dette?

Det var selvfølgelig ikke noe seriøst innlegg. Jeg satt og DOLET rett før jeg skulle gå, og kom på det med stemmen da.

Jeg tar selvfølgelig avgjørelsen om det på egenhånd :-)

Gjest prust
Skrevet

Jeg ville gått på øvingen, selv om du ikke kan synge, så hører du stemmen og kan "lagre" den i hodet. Hvis du ikke går på øving, så lærer du iallfall ikke stemmen.

Gjorde som du sa! De hadde faktisk fått flere nye sanger de siste gangene, og jeg fikk sunget gjennom dem og lært det meste, selv om stemmen var med kråke enn sølvstrupe :-)

Gjest prust
Skrevet

Korsang er helt kriminelt, så jeg ville satset remmer og tøy på nær sagt hvilken som helst film

Korsang er da vel ikke kriminelt????!!!!!

Fy deg, som har sånne fordommer :-O)

Skrevet

Korsang er da vel ikke kriminelt????!!!!!

Fy deg, som har sånne fordommer :-O)

Hehe...

En av mine beste venninner er entusiastisk korgjenger, så jeg kjenner litt til hva dere holder på med.

Men film er nå bedre ;-)

Hm, det er endel fin kirkekorsang, det skal du/dere ha.

PS: Kriminelt... ikke kriminell, men i betydningen 'utrolig', 'helt på siden' o.l.

Gjest baremei
Skrevet

Du burde spørre NHD. Han vet sikkert hva du egentlig ønsker, innerst inne. Han er nemlig tankeleser;)

Skrevet

Gjorde som du sa! De hadde faktisk fått flere nye sanger de siste gangene, og jeg fikk sunget gjennom dem og lært det meste, selv om stemmen var med kråke enn sølvstrupe :-)

Flott! :)

Sliter med stemmen ennå jeg også, etter forkjølelse og halsbetennelse. Skal bli interessant å se hvordan det går på neste øving. :)

Gjest prust
Skrevet

Flott! :)

Sliter med stemmen ennå jeg også, etter forkjølelse og halsbetennelse. Skal bli interessant å se hvordan det går på neste øving. :)

Har hatt problemer med å synge for ungene den siste uka, men det gikk mye bedre når en hadde skikkelig oppvarming først :-)

Gjest prust
Skrevet

Hehe...

En av mine beste venninner er entusiastisk korgjenger, så jeg kjenner litt til hva dere holder på med.

Men film er nå bedre ;-)

Hm, det er endel fin kirkekorsang, det skal du/dere ha.

PS: Kriminelt... ikke kriminell, men i betydningen 'utrolig', 'helt på siden' o.l.

Skjønte jo det da!

Det er et kirkekor jeg synger i. i høst sang vi et fantastisk verk til åpningen av den nye kirka vår. Etter jul har det vært ymse sanger av ulik kvalitet. I dag begynte vi på en artig variant av Pål sine høner :-)

Liker best klassisk musikk, kirkemusikk eller folketoner.

Gjest prust
Skrevet

Du burde spørre NHD. Han vet sikkert hva du egentlig ønsker, innerst inne. Han er nemlig tankeleser;)

:)

Jeg klarte faktisk å ta avgjørelsen selv!

Skrevet

Har hatt problemer med å synge for ungene den siste uka, men det gikk mye bedre når en hadde skikkelig oppvarming først :-)

Jepp, også så morsomt som det er da! :)

Gjest baremei
Skrevet

:)

Jeg klarte faktisk å ta avgjørelsen selv!

Flink jente!:)

Gjest endret mening
Skrevet

Jeg valgte kor :-)

Tenkte etterpå at det nok var best å gå på korøvelsen...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...