Gå til innhold

TV-lisens på mobiltelefoner (det er ikke 1.april)

Anbefalte innlegg

Gjest SoIan
Skrevet

Heldigvis bruker jeg ikke mobiltelefonen til å se på tv da... ;) Så jeg bryr meg midt i arma..

Skrevet

Heldigvis bruker jeg ikke mobiltelefonen til å se på tv da... ;) Så jeg bryr meg midt i arma..

Må betale lell...

Skrevet

Det er vel ikke så mange av oss det vil berøre akkurat, ettersom de aller, aller fleste allerede betaler tv-lisens.

Gjest lisensbetaler
Skrevet

en lisens vil bli innkrevet dersom en mulighet til å se. det betyr ingenting hvorvidt du bruker mobilen som tv

Skrevet

Slapp'a, dette er noe svenskene driver og kødder med. Det går sikkert ti år, tradisjonen tro, før vi adopterer dette idiotiet.

=^)

Skrevet

Synes det er bare rimelig jeg..

Man skal jo ikke kunne se på TV på mobil å slippe å betale lisens. Det ville jo bare blitt urettferdig.

Kjenner flere jeg som har TV, men ikke har signal til å bruke den, bruker den bare til spillkonsoller og DVD, likevel må de betale lisens.

Rett og rimelig at dersom man har mulighet til å se tv med mobilen, må man betale lisens.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Hva dette hadde med sosialistene å gjøre skjønte faktisk ikke jeg..

Skrevet

Det vil jo kun gjelde for de mobiltelefoner der du kan ta inn ordinære TV-signaler, og da er det jo en logisk følge av det regelverket som eksisterer.

Ønsker man ikke å se på TV på mobilen, så ser jeg heller ikke hvorfor man skal bruke penger på en slik mobiltelefon....

Og ønsker man å se TV på mobilen men ikke på en ordinær TV (for dette forutsetter jo at du ikke allerede betaler lisens fra før), så forstår jeg ikke hvorfor disse ikke skal betale lisensen - på lik linje med de som ser TV på et ordinært TV-apparat?

Personlig synes jeg dette er både fornuftig og forståelig, så lenge det er besluttet at Norge skal ha en lisensfinansiert kringkaster.

Skrevet

Det vil jo kun gjelde for de mobiltelefoner der du kan ta inn ordinære TV-signaler, og da er det jo en logisk følge av det regelverket som eksisterer.

Ønsker man ikke å se på TV på mobilen, så ser jeg heller ikke hvorfor man skal bruke penger på en slik mobiltelefon....

Og ønsker man å se TV på mobilen men ikke på en ordinær TV (for dette forutsetter jo at du ikke allerede betaler lisens fra før), så forstår jeg ikke hvorfor disse ikke skal betale lisensen - på lik linje med de som ser TV på et ordinært TV-apparat?

Personlig synes jeg dette er både fornuftig og forståelig, så lenge det er besluttet at Norge skal ha en lisensfinansiert kringkaster.

Well..man kan anta at mobiltelefoner i stadig større grad får slik funksjonalitet, og dermed blir det vel lisens på de fleste av oss. I tillegg til den vi allerede betaler naturligvis (ellers hadde de vel ikke orka å bry seg med det).

Husk forøvrig at det vil være kurant å ta inn tv på armbåndsurene våre, og da er det jo rimelig med tv-lisens på klokker også.

Vi skal vel begge ha fett navigasjonsanlegg med dvd og tv-tuner i våre nye bmw'er, og følgelig også betale tv-lisens ved kjøp av bil.

En sånn tuner kan du jo også koble på gps-skjermen i båten. Lisens ved kjøp av båt.

For ikke å snakke om alle de små, nette pc'ene og andre dingser som kan ta inn tv over bredbånd. Lisens på hele bunten.

osv osv...

Vårt håp er at grådigheten blir så stor at det politiske klepto-system graver sin egen grav.

Skrevet

Well..man kan anta at mobiltelefoner i stadig større grad får slik funksjonalitet, og dermed blir det vel lisens på de fleste av oss. I tillegg til den vi allerede betaler naturligvis (ellers hadde de vel ikke orka å bry seg med det).

Husk forøvrig at det vil være kurant å ta inn tv på armbåndsurene våre, og da er det jo rimelig med tv-lisens på klokker også.

Vi skal vel begge ha fett navigasjonsanlegg med dvd og tv-tuner i våre nye bmw'er, og følgelig også betale tv-lisens ved kjøp av bil.

En sånn tuner kan du jo også koble på gps-skjermen i båten. Lisens ved kjøp av båt.

For ikke å snakke om alle de små, nette pc'ene og andre dingser som kan ta inn tv over bredbånd. Lisens på hele bunten.

osv osv...

Vårt håp er at grådigheten blir så stor at det politiske klepto-system graver sin egen grav.

Her tror jeg du har missforstått Grip.

Hvis du allerede betaler for en (1) lisens, så kan du ha så mange TV-mottakere du bare vil - i bilen, båten, på hytta, i armbåndsuret, mobilen etc....

Poenget er jo at du betaler lisens for å kunne motta og se på TV programmer. Når loven ble laget så fantes det kun en type TV mottakere, og det var gjennom å registrere disse at man kunne få registrert hvem som skulle betale lisens.

Med ny teknologi og nye produkter, så vil dette måtte endres. Det sier seg vel egentlig selv?

For de som allerede betaler lisens så får dette ingen betydning.

Men det vil bli noe vanskligere for de som nå er "tyvseere", å snike seg unna - og la "alle andre" betale for det de nyter godt av.

Og det er vel egentlig ikke så galt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...