Gå til innhold

Mennesker med skadefryd

Anbefalte innlegg

Gjest tegn?
Skrevet

Her for ikke så lenge siden snakket jeg med ei jeg har blitt litt kjent med. Hun har hatt et vondt liv og opplevd mye vondt i sitt liv. Jeg har lyttet til henne og har syns synd på henne. Men så fotalte hun her en dag om en annen person som hadde mistet ungen sin i spontanabort, denne personen har aldri gjort hun jeg kjenner noe ondt. Allikevel sier hun jeg kjenner at dette hadde hun godt av slik at også henne kunne få oppleve litt hvordan det er¨å få livet i mot seg. Jeg ble ganske sjokkert over dette utsagnet. Har nesten mistet lysten til å ha kontakt med henne. Har begynt å lure på om hun ikke er helt god. Hva ville andre tenkt?

Håper det ikke ble for rotete skrevet.

Gjest si fra hva du syns
Skrevet

Det var en ekstremt umoden og selvopptatt reaksjon. Jeg tror jeg ville sagt til henne at du reagerte på dette og at du ikke føler særlig lyst på kontakt med et menneske med slike holdninger. Hun kommer sikkert bare i forsvar der og da, - men på den måten gir du henne ihvertfall en mulighet til å konfronteres med seg selv og kanskje begynne å se på sine egne holdninger.

Skrevet

Kan nok være mange som tenker slike tanker, men holder dem for seg selv. Vi mennesker er gode, så lenge andre har det noenlunde som oss selv. Det å unne andre noe bedre enn det man har selv, er tegn på høyt utviklet personlighet etter min mening.

Gjest teepee
Skrevet

Enig med deg. Alle kan vel tenke noe liknende en kort stund, men å virkelig mene det er noe annet. Å si det til andre tder også på sviktende vurderingsevne. Jeg "dumpet" en venninne fordi hun begynte å betro den ene hevnhistorien etter den andre til meg. Høyst ubehagelig, jeg fant det best å komme meg unna.

Skrevet

Huff, jeg traff en tidligere bekjent av meg, og bestevenninna til en venninne av meg på byen for en tid siden. Denne felles venninnen vår hadde akkurat fått en bitteliten unge alt for tidlig.

Denne bekjente av meg presterte å si at hun håpet ungen døde slik at hun fikk føle litt av åssen det var ikke ha det så perfekt.

Sjelden eller aldri vært så sjokkert i hele mitt liv.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Greier noen å føle skadefryd når noen har hatt en spontanabort, så er jeg nok enig med deg i at vedkommende ikke kan være helt god. Akkurat sånne ting er så vonde for de som opplever det at jeg ikke kan skjønne noen i det hele tatt kan tenke tanken om at det var noe hun hadde godt av.

Gjest boomerangeffekt
Skrevet

Den var virkelig drøy.

Jeg har folk som har gjort mitt liv vanskelig også, familie, men jeg ønsker helt klart ikke noen av dem noe vondt, kun at de forsvinner ut av mitt daglige liv.

Det å ønske andre vondt viser at man ikke selv er et godt menneske.

Tror hardt på boomerangeffekten jeg da, hva man "sender ut" kommer tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...