Gå til innhold

noen som vet ang. vdg.skole?

Anbefalte innlegg

Gjest radura
Skrevet

På gk strøk jeg i matte, økonomi og gym pga. masse fravær, er det nå mulig å gå gk omgjen men kun for å ta de tre fagene? Etter hva jeg vet må man stå i disse tre fagene for å gå videre, men dumt å måtte gå alle fagene opp igjen når jeg sto i de andre,

noen som vet?

Gjest et år på ny
Skrevet

Ville tatt hele året på ny.

Gjest girasol
Skrevet

Ja det er mulig! Kontakt skolen din, eller nærmeste vgs.og spør etter studieinspektør!

M.v.h.

Skrevet

Med mindre de har ødelagt skolesystemt enda mer, så er det selvfølgelig mulig.

"..............................."

Skrevet

Ville tatt hele året på ny.

Hvorfor det? Hvorfor gå heltid og ta flere fag man har tatt før?

"................................."

Gjest Privatisten
Skrevet

Etter tredje klasse var det i hvert fall en gjeng som tok opp fag av nødvendighet. De tok bare en eksamen en gang i november - enten skriftlig eller muntlig, det varierte etter faget. Har du strøket tror jeg det er gratis, vil du bare forbedre karakter tror jeg det kosta en del.

Altså gikk ikke disse skoleåret på nytt, de jobbet fulltid i et år, men tok eksamen når den kom. En egen eksamen på kveldstid for privatistene.

Skrevet

Det har du helt sikkert muligheten til. Du kan også kun gå opp til eksamen i de fagene du mangler. Ta kontakt med skolen for å høre hvordan du best kan løse dette.

Jeg har en nevø som for noen år siden hadde strøket i et fag på grunnkurs. Dette plaget han endel og jeg sa til han at dette kan du da bare ta opp igjen ved å lese selv og ta eksamen. Han tok kontakt med skolen og det gikk helt fint.

Gjest et år på ny
Skrevet

Hvorfor det? Hvorfor gå heltid og ta flere fag man har tatt før?

"................................."

Mente: et år på ny minus enkelte fag. Slik kan h*n forbedre noen fag og ha mer tid til de andre fagene som må tas på ny. Eller h*n kan jo kun ta det h*n må.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...