Gå til innhold

Hjelp - macen har klikka!

Anbefalte innlegg

Gjest iTrouble
Skrevet

Har en iBook G4 som plutselig klikket. Skjermen blinker nå vekselvis rødt, hvitt, grønt, blått og grått!

Jeg har skrudd av og på et par ganger nå, men får ikke kontakt med maskinen.

Noen som vet hva dette er, og hva jeg skal gjøre?

Skrevet

Høres ut som en gåen kontakt til skjermen. Kontakt leverandøren for support, du har fem års reklamasjon.

Gjest iTrouble
Skrevet

Høres ut som en gåen kontakt til skjermen. Kontakt leverandøren for support, du har fem års reklamasjon.

Jøss - hvordan er det mulig? Den er bare vel et halvt år gammel jo!

Kan det ha noe å si at han som brukte den før meg, "aldri" skrudde av macen, men bare satte en i dvale? Sånn at jeg kan skylde på noen andre, lissom? :D

(Bare tuller).

Er det fort gjort å fikse noe sånt, tror du?

Jeg er så blond, atte. Og desto mer takknemlig for svar :)

Skrevet

Jøss - hvordan er det mulig? Den er bare vel et halvt år gammel jo!

Kan det ha noe å si at han som brukte den før meg, "aldri" skrudde av macen, men bare satte en i dvale? Sånn at jeg kan skylde på noen andre, lissom? :D

(Bare tuller).

Er det fort gjort å fikse noe sånt, tror du?

Jeg er så blond, atte. Og desto mer takknemlig for svar :)

Sånt kan skje, spesielt på laptoper der det ofte er mye bevegelse i kablene mellom skjermkort og skjerm (pga åpning og lukking av maskinen). Det er selvsagt mulig at det kan være programvarefeil også, typisk feil i skjermkortdriver. Når du ringer support er det mulig de vil be deg reinstallere denne, og i så fall hjelpe deg gjennom prosessen. Men sannsynligvis må du sende inn maskinen til reparasjon. Hvor lang tid det tar varierer mellom leverandører, og selvsagt på hvor omfattende reparasjonen er, så det tør jeg ikke svare på.

Gjest iTrouble
Skrevet

Sånt kan skje, spesielt på laptoper der det ofte er mye bevegelse i kablene mellom skjermkort og skjerm (pga åpning og lukking av maskinen). Det er selvsagt mulig at det kan være programvarefeil også, typisk feil i skjermkortdriver. Når du ringer support er det mulig de vil be deg reinstallere denne, og i så fall hjelpe deg gjennom prosessen. Men sannsynligvis må du sende inn maskinen til reparasjon. Hvor lang tid det tar varierer mellom leverandører, og selvsagt på hvor omfattende reparasjonen er, så det tør jeg ikke svare på.

Ok. Takk for svar!

Jeg kan med andre ord slutte å håpe at macen på mirakuløst vis er god som ny neste gang jeg skrur den på :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...