Gå til innhold

Kan noen gi meg et regnestykke for enslig mor?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger hjelp til å regne ut
Skrevet

Hvis en enslig mor har 1 barn og ønsker for en tid å leve av kun barnetrygd, bidrag, kontantstøtte og overgangsstønad, samt bidrag til barnetilsyn (dagmamma) - og evt. andre ting hun kan få - Hvordan ser da det regnestykket ut? Hvor mye er hvert beløp?

Må hun skatte av det?

Har hun evt, krav på bostøtte til husleie/boliglån?

Jeg har nå en godt betalt jobb men vurderer for barnets skyld å være heltids hjemmeværende en tid, og trenger finne ut om jeg har råd til det.

Gjest merkelig spørsmål
Skrevet

Overgangsstønad er vel noe man har krav på som en form for tidsbegrenset nødhjelp om man ikke klarer å forsørge seg og barnet på annen måte?

Skrevet

Overgangsstønad får du vel som hjelp til å komme ut i arbeidslivet, tror jeg. Jeg tror også den opphører når barnet fyller 3 år?

Skrevet

Hvorfor skal du være heltids hjemmeværende for barnets skyld og ha det hos dagmamma?

Skrevet

For å motta overgangsstønad, må du enten være aktiv arbeidssøker, eller student. Alternativt kan du jo være hjemme, motta kontantstøtte, og samtidig være dagmamma for et par lekekamerater til ungen. Det gir ei grei inntekt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...